BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 06:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Ciężko wchodzące biegi
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam wszystkich, mam samochód tak jak w opisie tematu (E46 318i 143KM 2001r, 77.000km przebiegu), niestety pojawił się problem przy zmianie biegów. Czasami gdy ruszam mam problem z wrzuceniem dwójki, da się, lecz wymaga to wysiłku, tak samo jest z kolejnymi biegami. Intrygujący jest fakt, że gdy wrzucę przykładowo jedynkę i pokonam opór, następnie wrzucę luz, to potem jedynka wchodzi już idealnie. Tak samo jest z następnymi biegami. Co to może być? Odrzucam myśl o oleju, samochód ma niecałe 78k przebiegu, do tego problem pojawia się zarówno na zimnym, jak i ciepłym silniku.

Pozdrawiam i czekam na sugestie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A na pewno wysprzęgla jak należy?? Może coś w wysprzęglikiem lub pompką przy pedale się dzieje??
Jakby działo się coś na jednym biegu to można by się skrzyni czepiać, ale na wszystkich??
Sprawdź wysprzęglik ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: lubuskie
Obstawiam zużyte sprzęgło lub synchronizatory w skrzyni biegów (jeśli biegi wskakują ze zgrzytem).
Tak czy inaczej czeka cie kanał i wyjęcie skrzyni biegów. Co dalej nastąpi to zależy od tego co zobaczysz pod samochodem.
Poza tym jeśli masz takie problemy to poważnie zweryfikowałbym przebieg twojego samochodu bo po 77tyś to takie problemy występują we Fiacie, ale nie w BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 21:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
rufjan napisał(a):
77.000km przebiegu
rufjan napisał(a):
Odrzucam myśl o oleju, samochód ma niecałe 78k przebiegu


Ten przebieg to na papierku?czy rzeczywisty?tak jak kolega adamssson, napisal
adamssson napisał(a):
Poza tym jeśli masz takie problemy to poważnie zweryfikowałbym przebieg twojego samochodu bo po 77tyś to takie problemy występują we Fiacie, ale nie w BMW.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 06:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Przebieg rzeczywisty, tylko że samochód jeździ na bardzo krótkich trasach w godzinach szczytu, często korki (Warszawa). Samochód jedzie do warsztatu, dzięki za wszystkie uwagi, na pewno przekażę mechanikowi, a nóż na coś zwrócę uwagę. Ja osobiście stawiałbym na sprzęgło, jeśli samochód ma tak mały przebieg znaczy, że był jeżdżony raczej po mieście.

Aha! Zgrzytów brak, więc raczej nie jest to synchronizator. Po prostu jak pierwszy raz wrzucam bieg, to idzie ciężej, potem jak wrzucę luz i wrócę na poprzednio wrzucony, to jest wszystko ok i idzie gładko.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 19:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Koledzy, jeszcze jakieś rady może? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 19:20 
rufjan napisał(a):
Ja osobiście stawiałbym na sprzęgło


Gdyby sprzęgło nie wysprzęglało jak należy, to miał byś zgrzyty przy wrzucaniu przełożeń i biegi w ogóle nie wchodziły by gładko. Sprawdź podczas jazdy, czy po szybkim wciśnięciu sprzęgła (oczywiście na puszczonym gazie), obroty spadają natychmiast, czy z opóźnieniem.

rufjan napisał(a):
jeśli samochód ma tak mały przebieg


Ja to śmiem trochę wątpić w ten przebieg...

rufjan napisał(a):
Po prostu jak pierwszy raz wrzucam bieg, to idzie ciężej, potem jak wrzucę luz i wrócę na poprzednio wrzucony, to jest wszystko ok i idzie gładko


Tak jest w każdym aucie, że za 1 razem synchronizator musi sie trochę napracować, a za
2 wchodzi już gładko

Jeżeli biegi wchodzą naprawdę ciężko, to stawiam na olej w skrzyni biegów.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
Miałem podobny problem...
1 bieg ciężko wchodzi lecz gdy juz go wbiłem, po czym na luz, to bez wyciskania sprzęgła za drugim razem 1 bieg wszedł bez problemu. Natomias, gdy wbiłem jakos 1 bieg, po czym wróciłem na luz i odpuściłem sprzęgło, to ponowne wbicie 1szego biegu, znów z problemem było.
W takiej sytuacji, gdy nie mogłem wbić 1szego biegu, to wrzucałem 5 bieg (było łatwiej) i bez puszczania sprzęgła wbijałem 1 bieg (5 biegiem wychamowałem wałek sprzęgłowy)
Wymieniłem sprzęgło i jest 0k :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 06:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Ludzie, przebieg jest ok, sprawdzany w ASO, w komputerku mieli ładnie wszystkie naprawy tak jak w książce serwisowej, to chyba się bardziej zachachmęcić nie da ;), poza tym trzeba zobaczyć samochód i to jak jest utrzymany w środku :).

Ale wracając do tematu, nie wydaje mi się, żeby to był olej, wtedy miałbym problem przy wrzucaniu 1-luz-1, a ostatnia zmiana idzie gładko.

Dziś samochód idzie do mechanika, zobaczymy co on powie, mam nadzieję, że coś twórczego i nie wyczyści mnie z kasy do cna ;). Apropos, ile kosztuje wymiana sprzęgła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 11:31 
Oby to nie było czasem koło dwu masowe :/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 12:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
A co ma do rzeczy koło dwumasowe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ciężko wchodzące biegi
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 22:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
rufjan napisał(a):
Tak samo jest z następnymi biegami. Co to może być? Odrzucam myśl o oleju, samochód ma niecałe 78k przebiegu, do tego problem pojawia się zarówno na zimnym, jak i ciepłym silniku.

Pozdrawiam i czekam na sugestie!


Ja u siebie mialem problem z 2 biegiem, ogolnie ciezko sie go wrzucalo (nie wazne czy cieplo czy zimno) do czasu az wymienilem olej w skrzynce (oryginal LT-2). No i nie poznalem mojej skrzyni biegow... 2 bieg zaczal piknie wskakiwac, reszta biegów też zaczeła "chetniej" wchodzic. Poza tym to co wycieklo ze skrzyni raczej nie mialo juz zbyt dobrych właściwości smarnych. Moj przebieg to 86tys (tak wiem, malo, ale cuda sie zdarzaja ;) ).
Proponuje wymienic olej - nie jest to bardzo duży koszt (ja dalem 89zł za banke jednolitrowa, ale nalaną pod korek wiec wyszlo 1.1l) a możliwe ze to jednak to...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 07:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Kolego mialem podobny problem, pierwsze dwa biegi wchodzily z oporem ale jak juz ten opor sie pokonalo to potem wchodzily elegancko ale po paru km znowu byl opor. U mnie bylo jeszcze takie uczucie jakbym niedokonca wrzucal bieg. Od 3 dni autko mam na warsztacie (pomylka dostawcy z dociskiem) wymieniam kompletne sprzeglo (okazalo sie zajechane) i do tego wymienilem jeszcze wysprzeglik (okazalo sie, ze byl dorabiany "zrob to sam" i byl za dlugi, co za tym idzie ciagle ocieral o tarcz no i mi ją wyslizgalo) takze sprawdzenie wysprzeglika tez powinno wchodzic w gre :]

W e36 za sama wymiane u mnie chca 300zł ale do tego doszedl wysprzeglik 150zł, guma na laczeniu walu ze skrzynia 86zł no i sprzeglo kompletne 500zł :]


Ostatnio edytowano 21 sierpnia 2009, 08:03 przez luki0170, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 07:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Kolego mialem podobny problem, pierwsze dwa biegi wchodzily z oporem ale jak juz ten opor sie pokonalo to potem wchodzily elegancko ale po paru km znowu byl opor. U mnie bylo jeszcze takie uczucie jakbym niedokonca wrzucal bieg. Od 3 dni autko mam na warsztacie (pomylka dostawcy z dociskiem) wymieniam kompletne sprzeglo (okazalo sie zajechane) i do tego wymienilem jeszcze wysprzeglik (okazalo sie, ze byl dorabiany "zrob to sam" i byl za dlugi, co za tym idzie ciagle ocieral o tarcz no i mi ją wyslizgalo) takze sprawdzenie wysprzeglika tez powinno wchodzic w gre :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 19:27 
rufjan napisał(a):
A co ma do rzeczy koło dwumasowe?


W dużej mierze od niego zależy poprawna praca skrzyni biegów...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 15:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
No Panowie, wszystko jasne, problemem są synchronizatory przy jedynce i dwójce, ponoć za jakiś czas będą do wymiany, ale na razie spokojnie można jeździć. Mechanik dolał czegoś (niestety nie powiem Wam co to było) do oleju w skrzyni i widać wyraźną poprawę, biegi zaczęły wchodzić miękko, czasami pojawia się delikatny problem przy dwójce, mam też subiektywne wrażenie lepszej pracy sprzęgła przy zmianie biegów. To wszystko :).

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Ciężko wchodzące biegi
PostNapisane: 28 marca 2011, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46320d
Witam mam tez taki problem z jedynkom i będę wymieniał olej w skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Ciężko wchodzące biegi
PostNapisane: 29 marca 2011, 11:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
kobra041181 napisał(a):
Witam mam tez taki problem z jedynkom i będę wymieniał olej w skrzyni

Wymiana jak najbardziej jest porzadana sam wymienialem,zobaczzysz czy cos sie poprawi a jak nie to sprawdz sprzeglo i wysprzeglik.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Ciężko wchodzące biegi
PostNapisane: 29 marca 2011, 11:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
U mnie 2 e36 też jest ten problem, najciężej wchodzi dwójka, jedynka trochę lżej i podobnie trójka, 4 już w miarę a 5 gładko. Ostatnio wymienione kompletne sprzęgło razem z nieszczęsnym plastikowym kołkiem przy łapie, jakoś rok temu wysprzęglik, odpowietrzane kilka razy, nowy olej Mobil ATF (według naklejki). Chyba pozostała już tylko skrzynia do wymiany :P Z tym że u mnie nie ma zgrzytów przy wrzucaniu biegów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Ciężko wchodzące biegi
PostNapisane: 29 marca 2011, 12:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Panowie, no widzę, że odkopaliście mój temat sprzed dwóch lat. Wymieniłem olej w skrzyni, trochę pomogło, ale sekret tkwił w sprzęgle, a dokładnie rzecz biorąc w docisku. Po wymianie sprzęgła z dociskiem jest dużo, dużo, dużo lepiej.

Pozdrawiam.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL