BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Lusterka M3 podłączenie
PostNapisane: 26 marca 2009, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M44
Witam

Zakupiłem ostatnio lusterka ala m3 z kierunkami na allegro i w zaden sposób nie moge ich podłączyć :(. Mógłby mi ktoś pomóc,jakiś schemacik prosty ,który kabelek do którego.

Schemat lusterek:
Sterowanie szkłami lusterek typu M3 następuje za pomocą wiązki 4 przewodów:
1 żółtego
2 czarnego
3 białego
4 zielonego

Regulacja LUSTERKA LEWEGO odbywa się poprzez podłączenie perzewodów:
1 żółty jako masa (-) i zielony jako plus (+) - regulacją w górę
2 zielony jako masa (-) i żółty jako plus (+) - regulacja w dół
3 czarny jako masa (-) i biały jako plus (+) - regulacja w prawo
4 biały jako masa (-) i czarny jako plus (+) - regulacja w lewo

Regulacja LUSTERKA PRAWEGO odbywa się poprzez podłączenie perzewodów:
1 żółty jako masa (-) i zielony jako plus (+) - regulacją w prawo
2 zielony jako masa (-) i żółty jako plus (+) - regulacja w lewo
3 czarny jako masa (-) i biały jako plus (+) - regulacja w dół
4 biały jako masa (-) i czarny jako plus (+) - regulacja w górę

Podłączenie LED-ów następuje za pomocą 3 kolorowych przewodów:
1 czarny (-) masa,
2 niebieski (+) kierunkowskaz (3pomarańczowe LED-y)
3 biały (+) światła pozycyjne/obrysowe (3 nibieskie LED-y)

Podłączenie ogrzewania szkła odbywa sie za pomocą dwóch przewodów :
* czarny jako masa (-)
* biały jako plus (+)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 22:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
oooo stary :wstyd: miernik w rękę i poszedł. W którym przewodzie będzie prąd to podłączysz go pod odpowiedni przewód z lusterka. Nic skomplikowanego inna sprawa jak sie nie chce pomyśleć...

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M44
No własnie ''fachowiec'' w warsztacie myslał i nic nie wymyslił, powiedział że jak podłączy to sterowanie bedzie nie jednego lusterka tylko dwóch na raz i mnie nie skasował, to nie chciałem sam grzebać ...Jak sam nie podłącze to udam się do tego prawdziwego fachowca :D bo widocznie trafiłem na takiego co umie tylko zarówki w starze wkręcać :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: pomorskie
czesc roberto22 i jak podłonczyłes te,lusterka jesli tak to podziel sie informacjami bo mam taki sam problem i takie same lusterka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 11:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Oryginalnie też masz sterowanie 4 kablami. Wrzucałem już komuś oryginalny schemat
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=46929
Jeden z tych przewodów jest jednocześnie sterowaniem lewa prawa strona, w schemacie ma on opis, kolor brązowy (BRN skrót z angielskiego).
A co do reszty przemO7716 najlepiej to ujął, woltomierz do ręki i sprawdzać po kolei co sie gdzie pojawia na oryginalnych przewodach :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ZÂąbkowice ÂŚlÂąskie
W lusterkach BMW znajduje się jeden silnik i elektromagnes przełączający zębatki odpowiedzialne za kierunek z prawo-lewo na góra-dół i właśnie na te elektromagnesy podawany jest prąd jednocześnie na obydwa lusterka (reguluj prawe a i tak będziesz słyszał stukanie w lewym). Lusterka z Allegro mają dwa silniki i nie da się ich podłączyć bezpośrednio do tego auta. Trzeba zastosować przekaźnik z dwoma parami styków przełącznych przy każdym z lusterek. Jeśli będzie zainteresowanie to zmajstruje schemat a koszt takiej przeróbki to może 20 zł i byle który elektronik hobbysta to zrobi.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 08:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Witam!
I jak to ma wyglądac?? Prosze o jakiś schemacik podłączenia tego?

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ZÂąbkowice ÂŚlÂąskie
Witam po długiej nieobecności , wytłumaczę tak po chłopsku pi razy drzwi jak to ma wyglądać i do wykonania tego potrzebne jest jakiekolwiek pojęcie o elektryce. Kolorów kabli nie podaję ponieważ nie chce mi się szukać po schematach ale bez tego każdy powinien sobie z tym poradzić.

W oryginalnym lusterku bmw mamy dwa przewody (1i2) do silnika (czarna kostka na obrazku) i dwa (3i4) do elektromagnesu (niebieska kostka na obrazku).
Obrazek

Należy zakupić w sklepie elektronicznym Przekaźnik posiadający DWA STYKI PRZEŁĄCZNE i podłączyć silniczki z lusterka m3 jak na obrazku , przewody które były podłączone do elektromagnesu w starym lusterku podłączamy do cewki przekaźnika.

Obrazek

Teraz najważniejsze :
Jeśli sterujemy ruchem lusterka na boki a wędruje ono w pionie - należy zamienić miejscami zasilanie silnika 1 i 2
Jeśli sterujemy ruchem lusterka na boki i pracuje ono na boki lecz odwrotnie niż powinno należy zamienić miejscami przewody zasilajace silnik odpowiedzialny za ten ruch i podobnież jesli taki sam problem będzie przy sterowaniu w pionie tzn jesli damy w dół a lusterko wędruje do góry to należy zamienić miejscami przewody silnika od pionu.

Myślę że kto ma jakiekolwiek pojęcie o elektryce to sobie z tym poradzi. Sposób sprawdzony w 100 procentach. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 11:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Dzięki wielkie Kolego :)
A mógłbyś mi podrzucić linka jaki ma byc ten przełącznik?? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ZÂąbkowice ÂŚlÂąskie
Jest to przekaźnik a nie przełącznik i radze udaj się z tym do jakiegoś kumpla co qma się trochę na elektryce. Ja montowałem takie przekaźniki:
http://eltronix.pl/products/13336

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 12:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Dzięki :)

No myślę za sam sobie z tym poradzę.
To 2 pierwsze te druciki na przekaźniku to jest chyba cewka co nie?
dwa następne po tej przerwie to jest to do którego mam podłaczyć piny 1 i 2.
a następne 4 to silniki??

A Kolego pisałeś w tym schemacie tymi numerkami numery pinów tak??

tutaj znalazłem własnie taki schemat przekaźnika:
http://www.cyfronika.com.pl/p_import.htm

Jeszcze jedno Kolego :)
w co włożyć przekaźnik i gdzie włożyłeś w drzwiach samochodu żeby żadnego zwarcia nie robiło??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ZÂąbkowice ÂŚlÂąskie
Przekaźnik jaki możesz zastosować to JQX-140F/12/2 z linku jaki podałeś. Ja na schemacie podawałem numery kabli z wiązki auta żeby się ktoś nie pogubił.

Obrazek

Do granatowych przewodów z lewej strony podłączasz kable które były podłączone do elektromagnesu w oryginalnym lusterku BMW(BLUE/BLACK i BROWN). Do bordowych z prawej strony kable które były podłączone do silniczka(BLUE/GREEN i BLUE/WHITE). Do zielonych jeden silnik a do brązowych drugi. Przekaźnik umieściłem w drzwiach a styki zalałem klejem "Na gorąco" Przypominam że wszystko należy lutować i uwaga żeby nie przegrzać styków przekaźnika.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Dzięki Wielkie Kolego :) Zrobiłem tak jak pisałeś i wszystko pięknie działa ! :))
Sposób Sprawdzony ! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wielkopolska
Z ciekawości zapytam, po co to robić ? Zawsze mnie to ciekawiło i do dziś nie wiem :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Kolego pytasz po co to robic?? To powiedz mi jak mam podłaczyć te lusterka od M3 do BMW E36 ?? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL