BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 17:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Kontrolka od abs a alternator i ladowanie
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 00:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Mam takie pytanko. Jak ma sie kontrolka do abs do ladowania? Tj chodzi mi o to ze jak mialem padajacy altetnator w TDSie na trasie zapalila mi sie kontrolka abs po jakims czasie auto stanelo. Dzisiaj jechalem moja stara 520 bo kolega mial problem z aku. Odpalilismy "na pych" i po 2-3km zaswiecila sie kontrolka od abs, chwile pozniej od aku stracilismy swiatla i kierunkowskazy i zgasl. Proba "na pych" zakonczyla sie tak ze samochod niby odpala, ale z gazem w podlodze ma jakies 100 obrotow i gasnie po chwili bo ma zero pradu.
Na 99% jest to alternator bo objawy takie same, jednak mam dwa pytanka:

1. Jak to jeszcze dla pewnosci sprawdzic zanim wybebesze mu alternator z auta.
2. Jak to jest z ta kontrolka abs? Silnik jak traci prad zaczyna odlaczac uklady bez ktorych da sie jechac czy jak?

P.S Silnik m50

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 00:23 
Przede wszystkim nie masz prądu w aku, może być także klema zaśniedziała, to też sprawdź, czy wszystko jest dobrze podpięte.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 00:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Fryderyk, to wiem dokladnie. Auto zostalo a aku kolega wzial do domu na prostownik. Jutro rano bedzie naladowany, ale od kilku dni juz mial z tym problemy a na moje krzywe oko ma problem z ladowaniem bo aku jeszcze Ja wsadzalem do niej chwile przed sprzedaza i raczej nie sadze aby go w pare miesiecy zajechal.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: warszawa
miałem jakis czas temu w aucie problem że po uruchomieniu paliła sie kontrolka ładowania abs, oraz poziomu płynu hamulcowego itd. po przejechaniu kilkuset metrów kontrolki gasły nic sie nie działo auto jechało dalej póżniej w nocy zauważyłem że po dodaniu gazu również pulsują swiatła. wiec wymieniłem regulator napięcia w alternatorze . problem znikł natychmiastowo. regulator napiecia przy silniku m20b25 wymianiełem bez wyciągania alternatora.

_________________
e30 325ia
e36 325td
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 05:09 
Cytuj:
Ja wsadzalem do niej chwile przed sprzedaza i raczej nie sadze aby go w pare miesiecy zajechal.


A jednak zdarza się :hyhy: tak czy siak czasami winne są przewody zaśniedziałe itd. rzeczy o których mało kto pamięta w takich sytuacjach, a jak najbardziej mogą się objawiać w ten sposób :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 00:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Problem wyjasniony tj winny alternator. Zamowiony juz teraz tylko czekac na montaz.

Ponawiam jednak pytanie:

2. Jak to jest z ta kontrolka abs? Silnik jak traci prad zaczyna odlaczac uklady bez ktorych da sie jechac czy jak?

Z czystej ciekawosci, ale po prostu drugi raz mam do czynienia z padaniem alternatora w e34 i w obu przy padaniu pradu pierwszym objawem bylo swiecenie kontrolki abs. :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 10:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Być może za mało prądu szło na sterownik ABS, jeśli po usunięciu usterki wszystko wróci do normy nie przejmowałbym się.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 15:20 
wnukus, po prostu mało prądu, są spadki napięć, czujnik wykrywa, że coś nie halo i świeci się kontrolka. W tym samym czasie radio przygasa, choć czasami od razu tego nie zauważamy :) Podobnie światła, coraz słabsze, w końcu tak mało prądu, że ABS się świeci, silnik zaczyna prychać.

Kiedyś mi np. prychał silnik 2km od domu, bo jechałem na rozładowanym aku, również radio przerywało, zaświecił się ABS, w 1. czasie, więc raczej to nie jest to, że "odłącza" systemy, bez których może jechać :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 21:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
wnukus napisał(a):
2. Jak to jest z ta kontrolka abs? Silnik jak traci prad zaczyna odlaczac uklady bez ktorych da sie jechac czy jak?

Z czystej ciekawosci, ale po prostu drugi raz mam do czynienia z padaniem alternatora w e34 i w obu przy padaniu pradu pierwszym objawem bylo swiecenie kontrolki abs.


jeżeli napiecie w akumlatorze spadnie poniżej 10,5 V kontroka ABS bedzie się świeciła
wrzucę jutro dwie strony na temat ABS z "Sam naprawiam"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 09:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
wnukus,mam ten sam problem z aku, i jestem akurat w zakopanym ,gdzie robiłes auto, mozesz daz namiary? a jesli samemu to czy dałbys mi rade to wymienic, (reglator) pisałem na pw i czekam na odp

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
groocha napisał(a):
wnukus,mam ten sam problem z aku, i jestem akurat w zakopanym ,gdzie robiłes auto, mozesz daz namiary? a jesli samemu to czy dałbys mi rade to wymienic, (reglator) pisałem na pw i czekam na odp


moim zdaniem wymienisz sam bez problemu, może załączony materiał będzie pomocny

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL