BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 16:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Brak ssania i falujace obroty w318i m10
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 14:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
:zly: witam mam problem z wolnymi obrotami na zimnym(318i m10). silniku.Gdy odpalam przez chwile obroty są ok.1100ob/min a po chwili spadają na 500-400 i bardzo falują gdy silnik złapię temp.ok.30 stopni wszystko jest ok.Zmieniłem przewody WN ,świece ,kopułkę ,palec,wtryskiwacz rozruchowy sprawdzony ok, i zwór dodatkowego powietrza.Z tym zaworem to nie jestem pewien na 100 że jest ok.bo zmieniłem go na używkę,i gdy go założyłem wydawał się na uszkodzony dopiero po jakimś czasie gdy ustawiłem zawory problem z obrotami minął,lecz teraz po kilku strzałach w przepływomierz(przyczyną było zalanie świec) ssanie zgineło.Może ktoś wie o co tu chodzi ?i czy można jakoś sprawdzić ten pechowy zawór dodatkowego powietrza by mieć pewność czy szukać dalej ?czy go znowu zmienić? :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 16:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
a moze sprawdz przeplywomiez najpierw czy sie nie zaciol?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 16:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Stawiam 0.5l że to przepływka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
a jak można go sprawdzić?jak odłączam wtyczkę do przepływomierza to auto gaśnie
....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 20:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
ma w srodku klape ktora powinna sie poruszac bez zadnego ocierania wykrez go i zajzyj do srodka poruszj klape palcem jak sie rusza bez oporu to jest na 80% dobra a jak zacieta to zacznij sie za drugim rozgladac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 22:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
wg mnie raczej silniczek krokowy. na allegro sprawny do m10b18 trudno dostać, szukaj w aso...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 22:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
a wg mnie nieszczelny dolot! sprawdz kazda gume i kazde laczenie etc.
U mnie objawy podobne byly. Okazalo sie ze jeden waz byl dziurawy :)
w koncu to ma ponad 20 lat to moglo cos peknac ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
dzięki wielkie za podpowiedzi :padam: wcześniej sprawdzałem przepływkę i klapka ruszała się sprawnie,podcisnienie też było ok ale sprawdzę to jeszcze raz dokładniej, co do aso to cena pewnie zaworu dodatkowego powietrza to pewnie jest kolosalna bo dzwoniłem do jakiegoś dystrybutora bmw to zaśpiewali ponad 700zł :szok: a moż ktoś ma jakieś inne pomysły??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 01:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
allegro pl :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
mam jeszcze pytanko czym i jak najlepiej sprawdzić układ dolotowy???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 13:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
samostart lub preparatem do czyszczenia gaźników :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
ok. tylko gdzie można dostać ten SAMOSTART?pytałem w slepie to nie mają i że niby tylko u jakiegoś gazownika... a patrzyłem jakiś preparat do czyszczenia gażników lecz on mi chyba w niczym nie pomoże bo tam jest tylko do zastosowania do czyszczenia a do sprawdzenia szczelności dolotu to chyba nie bardzo :kwasny: być może się mylę? :ups:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
kup sobie zmywacz uniwersalny lub jakis brake cliner w sprayu.dostaniesz to w kazdym motoryzacyjnym a samostart pewnie na kazdej stacji benz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
pafnuc518 napisał(a):
patrzyłem jakiś preparat do czyszczenia gażników lecz on mi chyba w niczym nie pomoże
POMOZE jak jest w sprayu to pomoze bo jest na bazie benzyny itd i nawet jak sie dostanie do kladu spalania zadnej szkody nie narobi a bąbelki przy nieszczelności pokaże :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 00:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
pafnuc518 napisał(a):
patrzyłem jakiś preparat do czyszczenia gażników lecz on mi chyba w niczym nie pomoże
POMOZE jak jest w sprayu to pomoze bo jest na bazie benzyny itd i nawet jak sie dostanie do kladu spalania zadnej szkody nie narobi a bąbelki przy nieszczelności pokaże :ok:
bąbelki ? myślałem dotychczas że dolot zasysa a nie wydmuchuje .Zresztą użycie jakiegokolwiek preparatu ma za zadanie wzbogacenie mieszanki poprzez podanie łatwopalnego preparatu przez nieszczelnośc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 09:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
no tak faktycznie masz racje :] moze to dlatego ze szukałem u siebie nie szczelnosci na wydechu i tak mi sie ubzdurało... swoja droga to ma za zadanie zubozenie mieszanki a nie wzbogacenie zassycajac powietrze lewe mieszanka jest zbyt bogata zatykajac nieszczelnosc zmniejszamy bogatość mieszanki :] z drugiej strony dostanie sie jakiegos czynnika latwopalnego przez nieszczelnosc nastepuje wzbogacenie mieszanki tak wiec zalezy z której strony patrzec :P

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ÂŻMINNE
ok ale trochę mi się pokręciło już bo szczerze to na początku myślałem(mylnie) :wstyd: że popsikam sobie jakimś preparatem po wężykach i zobaczę własnie tę bąbelki gdy by była nieszczelność ...ale teraz to już nie wiem co i jak?jaka będzie objawa nieszczelności???i co am tym samostartem psikać czy dodać do paliwa jak piszę ins.obłsługi SAMOSTARTU??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 16:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
musisz psikac po calym dolocie(od przeplywki po kolektor ssacy) i w tym momencie jak silnik zmieni obroty''odezwie sie'' to znaczy ze w tym miejscu moze byc nieszczelnosc itd

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 18:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
variant napisał(a):
swoja droga to ma za zadanie zubozenie mieszanki a nie wzbogacenie zassycajac powietrze lewe mieszanka jest zbyt bogata zatykajac nieszczelnosc zmniejszamy bogatość mieszanki :] z drugiej strony dostanie sie jakiegos czynnika latwopalnego przez nieszczelnosc nastepuje wzbogacenie mieszanki tak wiec zalezy z której strony patrzec :P
sam sobie przeczysz ,bo z której strony nie patrzec to uboga mieszanka oznacza zbyt małą ilośc paliwa w stosunku do powietrza .
variant napisał(a):
musisz psikac po calym dolocie(od przeplywki po kolektor ssacy) i w tym momencie jak silnik zmieni obroty''odezwie sie'' to znaczy ze w tym miejscu moze byc nieszczelnosc itd
tu akurat masz rację .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL