BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 06:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Stukanie w przednim zawieszeniu
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Witam

Mam problem gdyz nie wiem czym jest spowodowane stukanie w przednim zawieszeniu na dziurach ?? Mam zawieszenie MTS Technik z przodu, wymienione sworznie i tuleje na meyle, laczniki jeszcze sa dobre, wszystko jest prawidłowo poskladane. Mechanik twierdzi ze z powodu twardego zawiasu - tuleje sa tak skonstruowane ze ta guma w srodku ma duzy ruch i dlatego stuka czy to prawda czy moze byc jakis inny powod??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
gniazda amortyzatorów sprawdzałeś?
końcówki drążków ?
molic napisał(a):
tuleje sa tak skonstruowane ze ta guma w środku ma duży ruch i dlatego stuka czy to prawda czy moze byc jakis inny powod??
są skonstruowane tak aby wahacz nie miał nadmiernego luzu i tłumił drgania, jeśli masz nowe to tematu tulei nie ma co poruszać,
molic napisał(a):
Mechanik twierdzi ze z powodu twardego zawiasu
trochę go poniosło. chłopaki maja na maxa obniżone samochody jeżdżą setki kilometrów i jest wszystko ok,

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 sierpnia 2009, 13:13 przez SCHNITZER, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Nie sprawdzałem, a czy z tym mozna jezdzic jest bezpieczne??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
a amorki dobre? jak nie trzymają to też hałasują


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
jak ewentualnie moge to sprawdzic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
tak możesz jeździć na tym (gniazda amortyzatorow),
a końcówki lepiej wymienić jeśli posiadają luz, lepiej się prowadzi i stuki ucichną, oczywiście jeśli maja luz,
a tych łączników stabilizatora jesteś pewien?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
nie jestem pewien ale niby auto bylo sprawdzane na dwoch stacjach diagnostycznych przed kupnem i teraz i wyszly tylko sworznie, nic o drazkach ani lacznikach nie wspomnieli


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
na diagnostyce to sztukę robią musisz sam to sprawdzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
molic napisał(a):
niby auto bylo sprawdzane na dwoch stacjach diagnostycznych przed kupnem
stacjom nie ma co wierzyć na słowo, ja tez bylem na 2 stacjach wszystko super a tak naprawdę sporo rzeczy do wymiany, po prostu średnia wyszła pozytywna i to tyle,
jak samemu nie sprawdzisz to nic sie nie dowiesz,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
jesli o amory chodzi to byly pol roku temu zalozone nawet nie takze praktycznie nowe a jak mam to sprawdzic samemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 17:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 264
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
przypuszczam laczniki stabilizatora. Przerabiam to samo i juz zakupilem. niedlugo mozntaz i sie okaze :niepewny:

_________________
BMW Klub Jelenia Góra --> http://www.bmwklub.jgora.pl
Moja ukochana :) viewtopic.php?p=392599#392599


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 19:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
U mnie też łaczniki były winowajcą stuków .

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M44
Kolego tez miałem taki problem. Wymieniłem wczoraj łączniki stabilizatora i po kłopocie :). One przeważnie lubią sobie stukac po dziurach. Jeśli nie one to może być to sworzeń wenętrzny i zewnętrzny, tuleje na wahaczu albo gumy na stabilizatorze ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Sworznie na pewno odrzucam bo byly wymienione wszystkie, tuleje na wahaczu takze, wiec chyba zostaja te laczniki stabilizatora ewentualnie koncowki drazkow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bytom Odrzanski
Ja mam podobny problem tyle ze z prawa strona bardzo głośno stuka po dziurach i szarpie kierownicą podczas wolnej jeździe po dziurach :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 18:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
IszoBMW napisał(a):
Ja mam podobny problem tyle ze z prawa strona bardzo głośno stuka po dziurach i szarpie kierownicą podczas wolnej jeździe po dziurach :/


zależy co masz na myśli---SZARPIE--- To ze szarpie to chyba normalne ze będzie ciągnąc po dołkach kierownica w stronę w która auto będzie miało lżej jechać...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bytom Odrzanski
Szarpie kierownicą tzn na lewo i prawo jadąc powoli po dziurach no i te głośne stukanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 18:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
IszoBMW napisał(a):
Szarpie kierownicą tzn na lewo i prawo jadąc powoli po dziurach no i te głośne stukanie



To jest normalne ze będzie ciągnęło po dołkach kierownica na prawo i na lewo... Ja mam tak samo... Co do stuków i luzów wszystko jest opisane powyżej :] ....

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Ja miałem podobne symptomy, właśnie wróciłem z warsztatu... Tuleje, łączniki i cała reszta w porządku... Walnięty kompletnie jeden z amorków i koło skakało sobie jak chciało tylko na sprężynie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL