BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 16:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] VISKO a grzanie sie wody
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: mazowsze
Moje BMW: 528i
GOTUJE MI WODE I NIE WIEM CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ, mech. wytypował visko problem pojawiał się już wcześniej ale po odpowietrzeniu było ok a teraz gotuje po 3-5km i odpowietrzanie nic nie daje,czy walniete visko moze byc przyczyna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: VISKO a grzanie sie wody
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 19:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
pawel75x napisał(a):
GOTUJE MI WODE I NIE WIEM CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ, mech. wytypował visko problem pojawiał się już wcześniej ale po odpowietrzeniu było ok a teraz gotuje po 3-5km i odpowietrzanie nic nie daje,czy walniete visko moze byc przyczyna


jakoś wg mnie nie wygląda to na visco, ja u siebie mam niesprawne czasami 1-2 h w korku a jak stan płynu ok to nic się nie dzieje, wskazówka pionowo

3-5 km to wygląda na brak płynu, termostat szybciej

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: mazowsze
Moje BMW: 528i
plyn jest atermostat wymieniony pol roku temu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
krilan napisał(a):
3-5 km to wygląda na brak płynu, termostat szybciej

to że termostat jest wymieniony nie znaczy że po pół roku nie przestał działać. róźnie to bywa.
też bym obstawiał termostat. Może być i tak że do wymiany jest i wisco i termostat.
spawdź czy na ciepłym silniku wisco szybciej się kręci czy tak samo jak na wolnym. jesli tak to wisco jest do wymiany.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: mazowsze
Moje BMW: 528i
a czy nisprawne visko bedzi wywalac plyn do zbiornika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
pawel75x napisał(a):
plyn jest atermostat wymieniony pol roku temu


tz że jest stan i nie ubywa?

pawel75x napisał(a):
a czy nisprawne visko bedzi wywalac plyn do zbiornika


raczej nie (nie po przejechaniu takiej odległości) taki objaw to na termostat bym stawiał

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: mazowsze
Moje BMW: 528i
stan jet tylko po nagrzaniu silnika rosnie plyn w zbiorniku tak jakby byl zamkniety termostat lub zapowietrzony uklad


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 20:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
pawel75x napisał(a):
stan jet tylko po nagrzaniu silnika


stan powinien być na zimnym silniku, komp nie wyrzuca Ci informacji o za niskim stanie płynu?

pawel75x napisał(a):
tak jakby byl zamkniety termostat


może jest zamknięty??

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 21:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
ja stawiam na walniętą głowice..nic nie zrobiłeś ostatnio innego niż zawsze? np.w piec na zimnym lub dolewałeś wody na ciepłym motorku ???? w najlepszym przypadku to tylko uszczelka pod głowicą. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
moja instrukcja do tematu:
przyczyny grzania:
1. termostat, 2.zapowietrzony układ, 3. visco 4. pompa, 5 poważniejsze awartie typu uszczelka, głowica itp...
Pierwszy sprawdzamy termostat
- jeśli zbiorniczek ma stan płynu odpalamy auto i nagrzewamy do właściwej temperatury czyli strzałka w pionie, (przy obecnych upałach czas około 15 góra 20 minut). Po tym czasie powinien otworzyć się termostat więc sprawdzamy tremperaturę węża górnego i dolnego, powinny byc oba gorace, jesli dolny zimny to do wymiany termostat.
Jesli termostat ok. to upewniamy sie czy jest ogrzewanie, jesli jest to uklad nie powinien byc zapowietrzony.
Odpowietrzanie
Jesli zapowietrzony do na odkreconym odpowietrzeniu dolewamy płyn pod sam korek tak jak by sie miał przelać /na unieruchomionym silniku/ aż płyn sam wycieknie odpowietrzeniem. Następnie trzeba odlać troche płyny by go nie było za dużo i zakręcamy, odpalamy auto włączamy ogrzewanie i mazna się przejechać, jak ogrzewanie zacznie działać, uzupełniamy płyn do stanu jeśli go brakuje i musi być ok. Jeśli orzewanie dalej nie ma to ponownie odkręcamy odpowietrzenie i lejemy do przelania /BMW róznych marek mam od ponad 10 lat i zawsze ten sposób działa/.
Pompa
Jesli już odpowietrzyliśmy i termostat jest ok to sprawdzamy pompe, odkręcamy korek chłodnicy i odpalamy auto. W górnej części chłodnicy jest otworek powrotny, nim powinien lecieć mały strymyk płynu, wiekszy po dodaniu gazu. Jesli go nie ma to pompa do wymiany.
Visco
Jesli jest obieg płynu, to chłodnica jest gorąca /dolny i górny wąż gorący/, tak jak było wyżej opisane, po dodaniu gazu do 2000 obr. będzie słychać "wichure"...
Tu jeszcze należy zaznaczyć że z układu chłodzenia nie może być wycieków, jeśli są to układ może sam się zapowietrzać i w następnie silnik zagrzewać. Jeśli nie jesteśmy pewni termostatu można go wyjąc i wrzucić do wrzątku i musi się otworzyć. Miałem taki przypadek ze termostat otwierał się tylko trochę, więc pozornie było ok. a tu nagle silnik zagrzany i woda wylatywała z układu.../ i tak se walczyłem z zapowietrzaniem układu a to termostat/
Jeśli po sprawdzeniu powyższych punktów brak efektu to zostają poważniejsze usterki....
Mam nadzieje że pomogłem.....


Ostatnio edytowano 25 sierpnia 2009, 22:07 przez przemekwww, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: mazowsze
Moje BMW: 528i
jesli cos jest nie tak to chyba mi sie zapowietrzyl bo gdy wlaczylem ogrzewanie to slabo grzalo na maksa przy goracym silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 18:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Jeśli się tak momentalnie gotuje, to moim zdaniem pompa wody nie działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: mazowsze
Moje BMW: 528i
strumien jest to chyba zapowietrzony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: mazowsze
Moje BMW: 528i
odpowietrzony i teraz sprawdzam co bedzie dolalem 1l plynu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL