BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 15:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Czujnik poziomu oleju
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 08:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Zastanawia mnie na jakiej zasadzie dziala czujnik poziomu oleju w E39/E38.

Ostatnio poziom oleju spadl mi do dolnej kreski (moze nawet troche ponizej) i nie wyswietlil sie komunikat o niskim poziomie oleju. W innym bmw spotkalem sie z komunikatem o tresci OIL PRESS.... (czyli tragedia), bez komunikatu CHECK OIL LEVEL.
Czy moze ktos odpowiedziec, w ktorym momencie (jaki poziom oleju) wyskakuje komunikat zeby sprawdzic poziom. Nie wiem czy moj czujnik nie dziala czy poprostu poziom oleju musi spasc jeszcze nizej.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 08:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
U mnie w TD miałem przypadek ze mialem okolo 3-4mm ponizej MIN kontrolki nie bylo i w ogole wszystko bylo jakby bylo pod stanem MAX.... :] wiec mi sie wydaje ze dopuki ''Ssak'' bierze olej to kontrolka sie nie wyświetli..

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 09:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Mam mały OBC i żółta kontrolka zapala mi się po zgaszeniu auta przy połowie stanu na bagnecie. Jeśli zapala się podczas jazdy to stan jest już na minimum...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 09:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
To teraz jeszcze ktos moglby mi wytlumaczyc zasade dzialania :)
Czy te czujniki sie zacinaja czy poprostu siadaja i trzeba zmienic?
Pytam, bo niedlugo przychodzi zmiana oleju, chce zmienic uszczelke miski i przy okazji zrobic co trzeba z owym czujnikiem.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 09:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Z tego co wyczytałem na bmw-klub to koszt nowego czujnika ~350zł. W TIS-ie znalazłem kiedyś info o tym czujniku, przeprogramowanie DME miało poprawić jego działanie. Nie mam teraz dostępu do tego programu, z zrzut ekran z ww forum przeszedł do historii...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ja mam tak, jak gwaltowniej przychamuje to zapala sie na ulamek sekundy lampka oleju i na kompie wyskakuje oil druck...czyli ze malo oleju...tak wiec mysle, ze jakbym mial kolo min lub poniezej napewno komputer by zaczal "krzyczec" co do uszczelki mongoose wymieniasz pod dolna miska, czy pod gorna tez???U mnie tez troche z niej cieknie i nie wiem za ktora sie zabrac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 06:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
:niepewny: :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 07:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Kisiel24 napisał(a):
Ja mam tak, jak gwaltowniej przychamuje to zapala sie na ulamek sekundy lampka oleju i na kompie wyskakuje oil druck...czyli ze malo oleju

To chyba u mnie nie dziala czujnik, sprawdze jeszcze co bedzie po odlaczeniu.

Nie wiem zabardzo o ktorych uszczelkach mowisz. Wymieniam pod miska olejowa - jest jedna dolna :D Gora to ewentualnie pod deklem zaworow - ktora wymienialem juz wczesniej, a u Ciebie sa 2. Z tego co slyszalem czesta przypadlosc V8.

Edit:
Kisiel, Oil Druck jest to komunikat o zbyt niski cisnieniu oleju w ukladzie. Takze chyba tez masz wysypany czujnik poziomu :D

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 08:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mongooes napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Ja mam tak, jak gwaltowniej przychamuje to zapala sie na ulamek sekundy lampka oleju i na kompie wyskakuje oil druck...czyli ze malo oleju

To chyba u mnie nie dziala czujnik, sprawdze jeszcze co bedzie po odlaczeniu.

Nie wiem zabardzo o ktorych uszczelkach mowisz. Wymieniam pod miska olejowa - jest jedna dolna :D Gora to ewentualnie pod deklem zaworow - ktora wymienialem juz wczesniej, a u Ciebie sa 2. Z tego co slyszalem czesta przypadlosc V8.

Edit:
Kisiel, Oil Druck jest to komunikat o zbyt niski cisnieniu oleju w ukladzie. Takze chyba tez masz wysypany czujnik poziomu :D


Oooo rany, rzeczywiscie...ja mam 2 uszczelki...pod mala miske no i pod ta wieksza, tam gdzie pompa jest...tylko, ja teraz nie wiem, ktora wymienic :/ ehmm dobra koniec OT...co do czujnika to tak jak pisalem, przy gwlatownym hamowaniu zapalalo sie ale jak mialem nieduzo oleju...teraz dolalem i jest si...hmm, ale jak olej "ucieknie" spod czujnika to sie zapala no bo i cisnienia nie ma :) No nie wiem z tym czujnikiem, ja staram sie niedopuszczac, zeby oleju bylo ponizej polowy na wskazniku ;) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 08:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mongooes napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Ja mam tak, jak gwaltowniej przychamuje to zapala sie na ulamek sekundy lampka oleju i na kompie wyskakuje oil druck...czyli ze malo oleju

To chyba u mnie nie dziala czujnik, sprawdze jeszcze co bedzie po odlaczeniu.

Nie wiem zabardzo o ktorych uszczelkach mowisz. Wymieniam pod miska olejowa - jest jedna dolna :D Gora to ewentualnie pod deklem zaworow - ktora wymienialem juz wczesniej, a u Ciebie sa 2. Z tego co slyszalem czesta przypadlosc V8.

Edit:
Kisiel, Oil Druck jest to komunikat o zbyt niski cisnieniu oleju w ukladzie. Takze chyba tez masz wysypany czujnik poziomu :D


Oooo rany, rzeczywiscie...ja mam 2 uszczelki...pod mala miske no i pod ta wieksza, tam gdzie pompa jest...tylko, ja teraz nie wiem, ktora wymienic :/ ehmm dobra koniec OT...co do czujnika to tak jak pisalem, przy gwlatownym hamowaniu zapalalo sie ale jak mialem nieduzo oleju...teraz dolalem i jest si...hmm, ale jak olej "ucieknie" spod czujnika to sie zapala no bo i cisnienia nie ma :) No nie wiem z tym czujnikiem, ja staram sie niedopuszczac, zeby oleju bylo ponizej polowy na wskazniku ;) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 08:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mongooes napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Ja mam tak, jak gwaltowniej przychamuje to zapala sie na ulamek sekundy lampka oleju i na kompie wyskakuje oil druck...czyli ze malo oleju

To chyba u mnie nie dziala czujnik, sprawdze jeszcze co bedzie po odlaczeniu.

Nie wiem zabardzo o ktorych uszczelkach mowisz. Wymieniam pod miska olejowa - jest jedna dolna :D Gora to ewentualnie pod deklem zaworow - ktora wymienialem juz wczesniej, a u Ciebie sa 2. Z tego co slyszalem czesta przypadlosc V8.

Edit:
Kisiel, Oil Druck jest to komunikat o zbyt niski cisnieniu oleju w ukladzie. Takze chyba tez masz wysypany czujnik poziomu :D


Oooo rany, rzeczywiscie...ja mam 2 uszczelki...pod mala miske no i pod ta wieksza, tam gdzie pompa jest...tylko, ja teraz nie wiem, ktora wymienic :/ ehmm dobra koniec OT...co do czujnika to tak jak pisalem, przy gwlatownym hamowaniu zapalalo sie ale jak mialem nieduzo oleju...teraz dolalem i jest si...hmm, ale jak olej "ucieknie" spod czujnika to sie zapala no bo i cisnienia nie ma :) No nie wiem z tym czujnikiem, ja staram sie niedopuszczac, zeby oleju bylo ponizej polowy na wskazniku ;) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mongooes napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Ja mam tak, jak gwaltowniej przychamuje to zapala sie na ulamek sekundy lampka oleju i na kompie wyskakuje oil druck...czyli ze malo oleju

To chyba u mnie nie dziala czujnik, sprawdze jeszcze co bedzie po odlaczeniu.

Nie wiem zabardzo o ktorych uszczelkach mowisz. Wymieniam pod miska olejowa - jest jedna dolna :D Gora to ewentualnie pod deklem zaworow - ktora wymienialem juz wczesniej, a u Ciebie sa 2. Z tego co slyszalem czesta przypadlosc V8.

Edit:
Kisiel, Oil Druck jest to komunikat o zbyt niski cisnieniu oleju w ukladzie. Takze chyba tez masz wysypany czujnik poziomu :D


Oooo rany, rzeczywiscie...ja mam 2 uszczelki...pod mala miske no i pod ta wieksza, tam gdzie pompa jest...tylko, ja teraz nie wiem, ktora wymienic :/ ehmm dobra koniec OT...co do czujnika to tak jak pisalem, przy gwlatownym hamowaniu zapalalo sie ale jak mialem nieduzo oleju...teraz dolalem i jest si...hmm, ale jak olej "ucieknie" spod czujnika to sie zapala no bo i cisnienia nie ma :) No nie wiem z tym czujnikiem, ja staram sie niedopuszczac, zeby oleju bylo ponizej polowy na wskazniku ;) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL