BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 19:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Duże falowanie na zimnym, małe na rozgrzanym silniku
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 13:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Wczoraj wymieniłem wąż prowadzący do zaworu regulacji biegu jałowego, gdyż był sparciały, myślałem, że falowanie ustanie ale nie. Oto jak odpala mój silnik jak jest zimny:

http://www.youtube.com/watch?v=yvHixdgIiig

Tak odpala jak jest ciepły:

http://www.youtube.com/watch?v=qXEgw1-ZDrE

Przed wymianą zdarzało sie, ze zimny silnik na benzynie dusił sie, nie chciał się wkręcać, wtedy po przełączeniu na LPG od razu cisnął do przodu. Tego już nie ma, ale gdy wszystko sie nagrzeje, silnik wydaje się żwawszy na gazie. Dodam że gaz jest ch..owo wyregulowany bo przy 4500rpm przełącza sie na benzyne (wtedy szarpie i słabo ciągnie). Do tego rozgrzany czy nie (na LPG) przy naciśnięciu gazu ułamek sekundy sobie piernie po czym dopiero sie wkręca. Pojade na regulacje, ale dopiero jak się dowiem czemu na benzynie nie wszystko jest ok. Świece wymienione, niesprawne fajki także.

PS. Sorry, że nagwatmałem ;p
PS2. Jak go dzisiaj na benzynei pokręciłem do 6 tys., co by to na oko sprawdzić przyspieszenie, to po przełączeniu na gaz zaraz po tym poszarpał z 200-300m, po czym pojechał jak normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 14:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Lambda może... Silnik krokowy do sprawdzenia ale to w kwestii falowania. Swieczki dobre a cewki??

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 14:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Chodzi na 6 garach, to wydaje mi sie, że dobre, chyba że tylko mi sie wydaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Ojjjojj
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 15:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Ja tam ekspertem nie jestem ale silnik to ci się chyba kończy, no przynajmniej tak brzmi, chyba że coś z tłumikami przekombinowałeś.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 16:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Ci co w nim do tej pory grzebali mówią że jeszcze pojeździ, wydech rzeczywiście kombinowany i to dwóch właścicieli wstecz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Duże falowanie na zimnym, małe na rozgrzanym silniku
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 16:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Zapek napisał(a):
Wczoraj wymieniłem wąż prowadzący do zaworu regulacji biegu jałowego, gdyż był sparciały, myślałem, że falowanie ustanie ale nie. Oto jak odpala mój silnik jak jest zimny:

http://www.youtube.com/watch?v=yvHixdgIiig

Tak odpala jak jest ciepły:

http://www.youtube.com/watch?v=qXEgw1-ZDrE

Przed wymianą zdarzało sie, ze zimny silnik na benzynie dusił sie, nie chciał się wkręcać, wtedy po przełączeniu na LPG od razu cisnął do przodu. Tego już nie ma, ale gdy wszystko sie nagrzeje, silnik wydaje się żwawszy na gazie. Dodam że gaz jest ch..owo wyregulowany bo przy 4500rpm przełącza sie na benzyne (wtedy szarpie i słabo ciągnie). Do tego rozgrzany czy nie (na LPG) przy naciśnięciu gazu ułamek sekundy sobie piernie po czym dopiero sie wkręca. Pojade na regulacje, ale dopiero jak się dowiem czemu na benzynie nie wszystko jest ok. Świece wymienione, niesprawne fajki także.

PS. Sorry, że nagwatmałem ;p
PS2. Jak go dzisiaj na benzynei pokręciłem do 6 tys., co by to na oko sprawdzić przyspieszenie, to po przełączeniu na gaz zaraz po tym poszarpał z 200-300m, po czym pojechał jak normalnie.


kolego mało o tej instalacji napisałes, jaka elektronika ? reduktor? wtryskiwacze?

jak przy 4500 rpm przechodzi na benzynę to znaczy że brakuje gazu, za mało wydajny reduktor
podłącz kompa i zobacz czy a raczej kiedy czasy wtrysków sie zlewaja

a jak masz instalacje KME to masz pecha, poczytaj o korektach po temperaturze i cisnieniu gazu

tutaj znajdziesz więcej http://lpg-forum.pl/, podpytaj

ciekawe co tam DME wyrzuca za błędy?

201 lambda regulation, zbyt uboga mieszanka??
69 czujnik spalania stukowego??

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 27 sierpnia 2009, 16:38 przez krilan, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 17:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Instalka to Elpigaz Stella. Świeżo po zakupie przełączała sie gdzieś przy 5700rpm. Potem sie zaczęły problemy z pompą wody, ukłąd był zapowietrzony. Tą pompe robił mi gazownik, który przed jej wymianą regulował mi ten gaz, gdzie na kompie mu temp. cieczy pokazywało 69 stopni, a na wskaźniku byłą na czerwonym. Podejrzewam, że ponowna regulacja problem z przełączaniem sie na benzyne rozwiązała by sprawe, ale nie chcę jej robić, skoro na benzynie nie wszystko jest ok (jak widać na załączonych filmikach).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 17:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Zapek napisał(a):
Instalka to Elpigaz Stella. Świeżo po zakupie przełączała sie gdzieś przy 5700rpm. Potem sie zaczęły problemy z pompą wody, ukłąd był zapowietrzony. Tą pompe robił mi gazownik, który przed jej wymianą regulował mi ten gaz, gdzie na kompie mu temp. cieczy pokazywało 69 stopni, a na wskaźniku byłą na czerwonym. Podejrzewam, że ponowna regulacja problem z przełączaniem sie na benzyne rozwiązała by sprawe, ale nie chcę jej robić, skoro na benzynie nie wszystko jest ok (jak widać na załączonych filmikach).


u mnie własnie przez gaz przesterowane zostało ECU, zrób reset i zobacz czy jest inaczej

ja po miesiącu z instalacją z garażu nie mogłem wyjechac tak wszystko pływało i to na benzynie

teraz już wiem jaką instalację i u kogo bym zakładał

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 18:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Zresetowałem i jest lepiej. Na benzynie lepiej sie zbiera, na gazie też jakby lekko lepiej szła. Zobaczę co bęzie jutro rano.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 13:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
A jednak z rana to samo. Faluje jak na filmiku w obu przypadkach, przy czym na zimnych sie nie zdławił tak jak wtedy. Rano na benzynie miał muła. Gdy testowałem godzine później czyli drugi wyjazd, już było dużo lepiej. Odpinałem przepływke na benzynie, zbiera sie mniej więcej tak samo, tylko bez niej krztusi sie przy dodaniu gazu z biegu jałowego. Na LPG bez przepływki gaśnie po dodaniu gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 14:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Zapek napisał(a):
A jednak z rana to samo. Faluje jak na filmiku w obu przypadkach, przy czym na zimnych sie nie zdławił tak jak wtedy. Rano na benzynie miał muła. Gdy testowałem godzine później czyli drugi wyjazd, już było dużo lepiej. Odpinałem przepływke na benzynie, zbiera sie mniej więcej tak samo, tylko bez niej krztusi sie przy dodaniu gazu z biegu jałowego. Na LPG bez przepływki gaśnie po dodaniu gazu.


podpiąłbym pod kompa i zobaczył przynajmniej jakie błądy na DME, na kompie od gazu tez bym zobaczył co słychać

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 17:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Komp (laptop z adapterem kolegi) pokazał błąd silniczka krokowego, przepływomierza i sondy lambda. Zresetowaliśmy to wszystko, pojechaliśmy sie przejechać i wtedy wywaliło błąd przepustnicy. Ostatnio miałem ją w ręce, to była zasyfiona w środku to ją przeterłem suchą szmatką, ale nie wiem czy to mogło błąd spowodować... Jutro zrobie kawałek trasy i jeszcze raz do neigo pojade, zobaczymy co będzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: KrakĂłw
A może poprostu komputer ci siada(ma na myśli cały sterownik)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 18:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Po pierwsze primo to chcąc cokolwiek wyeliminować zacznij od odłączenia instalacji LPG (wyjmij bezpiecznik na zasilaniu sterownika) Niema możliwości żeby auto dało się naprawić jak źle zmapowany gaz "przestawia" sterownik benzyny. Elpigaz Stella to bardzo dobra instalacja, tylko trzeba odpowiednio ją zmapować. W niektórych przypadkach instalacja LPG może tak przemapować ECU że powstaje problem z uruchomieniem auta na benzynie/brak możliwości rozruchu, niewłaściwa pracą silnika na biegu jałowym, brak mocy itp.

Po drugie sekundo, niema opcji pod tytułem "błąd przepustnicy"
Przepustnica w tym silniku jest mechaniczna, sterowana linką, więc jak komputer mógł wywalić błąd przepustnicy?? Taki błąd występuje w przypadku przepustnic elektronicznych.
Jedyne co jest na niej elektroniczne i testowane/odczytywane przez ECU/DME to TPS-czujnik położenia przepustnicy. Jego awaria może powodować falowanie obrotów, reszta to sprawa przestawiania mapy ECU przez sterownik LPG.

Jeżeli masz możliwość podejrzenia tzw. Live Data/parametrów rzeczywistych pracy silnika, to zwróć uwagę na odczyt temperatury silnika, zaraz po odpaleniu auta, może czujnik pada.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Toudi napisał(a):
Po pierwsze primo to chcąc cokolwiek wyeliminować zacznij od odłączenia instalacji LPG (wyjmij bezpiecznik na zasilaniu sterownika) Niema możliwości żeby auto dało się naprawić jak źle zmapowany gaz "przestawia" sterownik benzyny. Elpigaz Stella to bardzo dobra instalacja, tylko trzeba odpowiednio ją zmapować. W niektórych przypadkach instalacja LPG może tak przemapować ECU że powstaje problem z uruchomieniem auta na benzynie/brak możliwości rozruchu, niewłaściwa pracą silnika na biegu jałowym, brak mocy itp.


Załóżmy, że wyjmę bezpiecznik, zaadaptuję ECU i wszystko będzie ok na benzynie. Jak wtedy wyregulować gaz. Czy jeśli gazownik do tego podejdzie, umeiści bezpiecznik spowrotem na swoim miejscu, to znowu nie na miesza sie w ECU?

_________________
http://rwa.art.pl - Zapraszam wszystkich na stronę mojego zespołu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 20:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Zapek napisał(a):
Komp (laptop z adapterem kolegi) pokazał błąd silniczka krokowego, przepływomierza i sondy lambda


błąd sondy lambda będzie jężeli mieszanka będzie nieprawidłowa, zobacz co napisałem

201 lambda regulation (zbyt uboga mieszanka), jak pisałeś że bunia przełancxzała się na benzynę na wysokich obrotach to czasy wtrysków się zlewały, było zbyt ubogo

jakim softem diagnozujesz swoją buńkę? jeżeli był to carsoft to ja bym w to nie wierzył (nie w e34), podłącz pod DIS i dopiero będzie coś wiadomo

pytałeś na http://lpg-forum.pl/? jaką odpowiedź dostałeś?

z drugiej strony zastanawiam się skąd tak wysokie obroty przy uruchamianiu zimnego silnika??

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Duże falowanie na zimnym, małe na rozgrzanym silniku
PostNapisane: 28 listopada 2009, 20:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Dla potomnych:

Problem z falowaniem zniknął. Poprawiło się po DOKŁADNYM wyczyszczeniu przepustnicy, jednak nie zawsze było dobrze. Prawdziwy sukces przyniosła wymiana wtryskiwaczy gazowych. Valteki na każdych dyszach były zbyt mało wydajne dla tego silnika, byćmoże były rozkalibrowane. W każdym razie i tak miały duży przebieg, a że dużo lepszą opinię mają Magic Jety, wymieniłem na nie. Nawet na zbyt małych dyszach wszystko chodziło dużo lepiej. Rozwierciłem je do 2.4mm i jest idealnie (w przypadku Valteków 3.0mm nie dawały rady i 4.0 też by nie dały). Silnik jeździ tak samo na gazie i na benzynie. Na gazie ciagnie do odcinki bez przełączania na benzynę. Na zimnym silniku (22 st. C) jedzie na gazie bez najmniejszego pierdnięcia, a długo próbowałem rozwiązać ten problem ustawieniami reduktora i innymi bzdetami. Po prostu tak tępe instalki jak Elpigaz muszą mieć idealne dysze, żeby jakoś sobie z tym wszystkim poradzić. Przy złych, nie dosyć ze źle ustawią mapę gazową to jeszcze przesterują benzynową (różnica nawet 30% czasu wtrysku). Także jeśli ktoś ma te problemy, które ja miałem, polecam wymienić wtryskiwacze.

_________________
http://rwa.art.pl - Zapraszam wszystkich na stronę mojego zespołu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL