BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 17:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] zmiana silnika
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: mikstat
Moje BMW: E34 525i, E36 316i
Kod silnika: M20, M43
czy da radę wmontować silnik z 96r w miejsce silnika z 89r
czy zgra sie osprzet i elektryka 2,5 benzyna


Ostatnio edytowano 27 sierpnia 2009, 22:04 przez bartek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 20:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
bartek napisał(a):
czy da radę wmontować silnik z 96
ja rok 96 to EWS sie kłania

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: mikstat
Moje BMW: E34 525i, E36 316i
Kod silnika: M20, M43
a co to jest to EWS
i to osprzet i elekrtyka bedzie pasowała
teraz jest 12 zaworów a pozniej bedzie 24


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
czeka cie zmiana wiazki silnika niestety!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: mikstat
Moje BMW: E34 525i, E36 316i
Kod silnika: M20, M43
całej czy tylko ta co idzie do komputera ??????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 22
Lokalizacja: krakĂłw
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: m52
Witam:)ja podepnę się pod temat,a jak to jest w przypadku e46 coupe ???mianowicie na wiosnę czeka mnie zmiana silnika z 2,5 m52tu25 na 3.0 m54tu30 z 330 ci.Jakie problemy na mnie czekają ?muszę zmieniać komputer z wraz całą wiązką?jak skrzynia,sprzęgło i inne podzespoły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 08:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
bartek napisał(a):
czy da radę wmontować silnik z 96r w miejsce silnika z 89r
czy zgra sie osprzet i elektryka 2,5 benzyna

wiązka komputera, skrzynia, komputer, stacyjka z imo, wał i wiele innych będzie Ci potrzebne. Mówisz że 2.5 jest z 96? to chyba jest z E39 więc łapy silnika i pewnie też miska nie podejdą.

longerooo napisał(a):
muszę zmieniać komputer z wraz całą wiązką
tak bo to dwa różne silniki
longerooo napisał(a):
jak skrzynia
GS5S31BZ, GS6-37BZ/DZ, GS6S37BZ, S5D 320Z - THCH są to skrzynie manualne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: mikstat
Moje BMW: E34 525i, E36 316i
Kod silnika: M20, M43
a jaki silnik mozna by załozyć( z którego roku) by wszystko pasowało ???????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 10:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
bartek napisał(a):
a jaki silnik mozna by załozyć( z którego roku) by wszystko pasowało ???????

sprawdź może z Esioka podejdzie
Obrazek

masz jakiekolwiek pojęcie o SWAPach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Cytuj:
sprawdź może z Esioka podejdzie
:super: :super: :rotfl: :rotfl:
bartek napisał(a):
a jaki silnik mozna by załozyć( z którego roku) by wszystko pasowało ?
jezeli niechcesz bawic sie w imo to pakj silnik bez imo , ale sprawny elektryk poradzi sobie z obejsciem tego :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 14:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
piotreke34 napisał(a):
sprawdź może z Esioka podejdzie


Właśnie za to uwielbiam to forum :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana silnika
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 22:44 
czt ktos tu jeszcze zajzy a jezeli tak to czy da sie przelozyc silnik z e34 520i 93r do e34 525 92r duzo klopotow z tym bede mial?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana silnika
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 11:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
komputer z wiązką, przepływka
no i dyfer w 525 ma chyba inne przełożenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana silnika
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 11:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
to zależy... wiązka sama w sobie jest taka sama ale inny jest komp, cały dolot od przepływki po kolektor, nie wiem jak listwa wtrysków no i pytanie czy któryś z silników ma vanos. o ile zmiana z vanosa na nievanosa to pikuś o tyle w drugą str to z tego co wiem nie tak łatwo.

no i oczywiście mówimy o dwóch silnikach m50 - dobrze rozumiem? bo jeśli nie to do przekładki jest prawie wszystko pod maską, skrzynia, wał, dyfer....

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana silnika
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 07:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
ostatnio rozmawialem o przekladce u siebie z mechanikiem (m20b25 na m50b25) i po obliczeniu kosztow wyszlo na to ze taniej chyba a napewno mniej roboty byloby gdybym remont kapitalny swojego m20 zrobil a te 20kM roznicy nie wiem czy byloby tak odczuwalne zwlaszcza ze nie wiadomo jaki by byl ten drugi silnik(dodam ze musialbym kupic nowy walek rozrzadu a to juz sa koszta) wiem ze osiagi nie te same ale fakt ze silnik bylby prawie nowy a nie wlozony z jakiegos innego auta troche mnie przekonal.warto pomyslec na czym bardziej zalezy-20kM wiecej czy moze swiadomosc ze ma sie cos dobrego w aucie.


a swoja droga jestem ciekaw co na to inni forumowicze :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana silnika
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 08:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
mój brat cioteczny ma e30 cabrio w bdb stanie z m20b25. ostatnio obróciła mu się panewka na wale. ze 3 msc myślał czy robić m20 czy wstawić m50. w końcu wyremontował na wypasie m20 (silnik calutki na części, szlif wszystkiego co trzeba, wymiana czego trzeba plus regeneracja głowicy) Dał troche ponad 4k ale ma teraz nowy motor. Nie namawiam ani w jedną ani w drugą stronę ale mieć e34 z m20b25 w dobrym stanie to juz pod klasyka podchodzi :P

pomyśl nad dobrym remontem bo wyjdzie jeśli nie taniej to podobnie a masz nowy motor.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] zmiana silnika
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 06:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
miedzy inymi wlasnie chodzi o to ze to stary motor i sentyment do tego troche jest. u mnie dol silnika jest dobry natomiast gora juz nie domaga. luzy na zaworach juz ciezko ustawic i strasznie klepie.bez wymiany walka sie nie obejdzie,jednak jak pisales to 4 tys u niego to mysle ze taniej niz silnik skrzynia dyfer i wal i wogole robota i jak znam zycie to pozniej jeszcze problemy po przekladce. mysle ze warto jednak kapitalny remont tego co mam zrobic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL