BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] diesel nie odpala
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
Witam! Mam problem typowy dla diesla, ale nie wiem na czym polega. przy obniżeniu temperatury poniżej zera mam trudności z uruchomieniem silnika. dzisiaj nie odpalił w ogóle! :D świece działają, akumulator dobry. Co może być przyczyną? kilka razy przy odkręcaniu korka przy filtrze paliwa coś tam pobulgotało i odpalił. Dzisiaj i to nie pomogło. Co się robi z dieslami w takich przypadkach? Może z popychu??? A może :krzeslem:

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2007, 23:35 przez grzegorz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 23:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a sprawdzales filtr paliwa? może jest tam sporo syfu, może kiedyś zatankowałes paliwa marnej jakości i zamarza nagromadzona w nim woda, albo wytrąciła się parafina... czasami trzeba zacząć od podstawowych rzeczy a potem szukać czegos grubszego

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
A jak mam sprawdzić, czy on jest dobry? I jak wymienię filtr paliwa ( bo chyba mogę zrobić to sam?), to muszę jeszcze coś odpowietrzać? I dzięki!

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 00:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeśli go nie wymieniałes to najwyższy czas jak to zrobisz,
przed założeniem zalej go olejem napędowym (ropą), wówczas powinieneś odpalić bez problemu

P.S. A dlaczego w podpisie masz 316i? :niepewny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: diesel nie odpala
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 00:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
ostatnie pytanie: czy wymienić na oryginalny filtr: 114 zl w serwisie, czy zamiennik: ok. 80 zl?
a podpis mam od poprzedniego samochodu. Teraz nie wiem, jak to skorygować. :P

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 01:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
1. Filtr paliwa wymienia się co roku, a przy polskim paliwie powinno się częściej. Kup jakiś dobry markowy, nie koniecznie w ASO, ale też nie najtańszy szmelc. 80 zł za zamiennik hmm.. dziwne, mój kosztuje 38zł, dobrej firmy i podejrzewam że wiele się nie różni od twojego.
2. Układ powinien się odpowietrzyć samoczynnie, musisz dłużej pokręcić i tyle.
3. Nie cofa Ci się przypadkiem paliwo do baku? Bo często ulega uszkodzeniu zaworek zwrotny w pompie wtryskowej i całe paliwo ucieka do baku.
4. Jak sprawdziłeś świece i skąd masz pewność że są dobre?
5. Na popych... malucha nie BMW.
6. U góry masz opcje "profil", wchodzisz i tam zmieniasz podpis itp.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2007, 04:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: DW
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: m52b25
kolego najwazniejszy jest pozadny akumulator w dieslu.a filtr to przed kazda zima trzeba wymieniac lac rope na shellu i to tyle.ja w ciezarowce jeszcze zapodaje samostartu do filtra przy temp ponizej -7stopni.j zawsze odpala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: już odpala
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 00:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki wielkie wszystkim! Wymieniłem dzisiaj filtr paliwa, doładowałem akumulator i odpala moja maleńka bez zarzutu. :rotfl: Zobaczymy co jutro!

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 14:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to najwązniejsze :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
witam
. po dziśejszej nocy mam ten sam problem, nie odpala . wczoraj jak wymieniłem filtr paliwa to z popychu zapalił i potem odpalał z kluczyka, a dziś rano kilka razy kręciłem i nic. nie wiem co robić?

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 21:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
adihash napisał(a):
shellu i to tyle


Wcale te paliwo nie jest cudowne jak twierdzisz adihash, kiedyś robiłem test paliw i zwykła ropa orlenowska też jest :07:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Patrz punkt 3 z mojego poprzedniego postu.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 00:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
ok. jeśli cofa się paliwo do baku ,to dlaczego jak zapali raz to potem już pali za każdym razem, aż do momentu dłuższego postoju. potem już kaplica. :przestraszony:

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 00:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
grzegorz napisał(a):
ok. jeśli cofa się paliwo do baku ,to dlaczego jak zapali raz to potem już pali za każdym razem, aż do momentu dłuższego postoju. potem już kaplica. :przestraszony:


gdzieś masz niewielką nieszczelność układu zasilania , dlatego cofa Ci się paliwo powoli , jak by była duża nieszczelność to podejrzewam że miałbyś kłopoty z odpaleniem za każdym razem :(

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 00:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
dzięki. czy można to samemu sprawdzić ,czy tżeba odwiedzić mechanika? :orany:

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 03:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Po dłuższym postoju zobacz do filtra paliwa czy jest zalany do pełna paliwem lub czy jest pusty. Jak pusty to zalecam zaworek zwrotny między bakiem a tym filtrem, najlepiej obok filtra. Ja tak zrobiłem i wszystko jest ok, tylko że mi to paliwo się cofało dopiero tak po jedno dniowym postoju czyli powoli.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
witam, czy ten zawór zwrotny musi być od bmw ,czy bez różnicy od jakiego modelu

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 18:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Ja kupiłem uniwersalny zawór zwrotny paliwa, musisz tylko znać średnicę wewnętrzną przewodu paliwowego. Tylko ja nie daję głowy że u Ciebie jest to na 100% cofające się paliwo, może również już poprostu szfankować pompa, ale ten zaworek to nieduży koszt więc warto spróbować.
TUTAJ masz kilka takich zaworków.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
witam, wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem tak jak napisaleś czy paliwo leci po odkręceniu korka w filtrze, paliwo leci , wymienie jeszcze akumulator i zobacze co dalej wymieniać.

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL