BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 09:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Nawiew powietrza
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 15:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
Przeczytałem chyba wszystkie tematy z hasłem:jeż,opornica,nawiew itp.ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.Mianowicie u mnie sprawa wygląda następująco:Gdy chcę włączyć nawiew cieplego lub zimnego powietrza z kratek nie leci żadne powietrze ani ciepłe ani zimne.Niezależnie czy ustawie nawiew na nogi,twarz czy szybę absolutnie brak reakcji.Gdy przekręcam pokrętło szybkości nawiewu to wszystko jest ok.słychać że silnik wentylatora pracuje, zwiększa obroty gdy przestawiam od 1 do 4 ale kompletny brak nawiewu powietrza w kabinie.Czy przyczyną jest uszkodzona opornica tzw.jeż. Jeśli tak to gdzie się on konkretnie znajduje bo przeglądając tematy znalazłem informację o jego lokalizacji ale w BMW e34 z 91r.Ja posiadam z 94 r.Czy jest w tym samym miejscu po stronie kierowcy tam z prawej strony pedału gazu?
Aha i jeszcze jedno.Samochód posiada klimę ale jest niesprawna (tak już kupiłem) poprzedni właściciel mówił że to kwestia nabicia klimy.Czy klima ma coś do tego bo po mojemu to nie powinna.Nawiew tak czy tak powinien być.
Koledzy pomóżcie bo obawiam się jak zrobi się chłodniej :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 15:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Tam sie raczej klapy zamknęły i zablokowały. Jak ustawisz nawiew na zero to nie dość, że wyłącza się wiatrak to jeszcze w kanałach klapa zamyka dopływ powietrza zeby w czasie jazdy mimo pędu nie dmuchało i pewnie ta klapa sie zablokowała. Mowie to na podstawie swojej e36 bo mi sie zablokowała klapa od obiegu wewnetrznego i silnik od klapy działa a ta sie nie zamyka. Ale jak to u Ciebie zlokalizować i naprawić to już niestety nie pomoge :kwasny:

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 15:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Gdy przekręcam pokrętło szybkości nawiewu to wszystko jest ok.słychać że silnik wentylatora pracuje, zwiększa obroty gdy przestawiam od 1 do 4 ale kompletny brak nawiewu powietrza w kabinie.Czy przyczyną jest uszkodzona opornica tzw.jeż


Ta sytuacja wyklucza uszkodzenie jeża, lub tak zwanej opornicy. Druga sprawa to element ten występuje w układach automatycznej klimatyzacji (Climatronic), w Twoim przypadku regulacja siły nadmuchu odbywa się manualnie.

Z opisu wynika że wentylator/dmuchawa działa prawidłowo, jednak powietrza z kratek "nie widać" ;)

Sprawdzałeś filtr przeciwpyłkowy?? Może jest zapchany??
Czy na obiegu zamkniętym też nie leci powietrze??

Nie działająca klimatyzacja niema wpływu na pracę wentylatora nadmuchu, w tym przypadku. Jeżeli to nie filtr, to któraś klapa blokuje wylot powietrza z tunelu wentylatora, lub sam tunel jest na tyle nieszczelny, że powietrze ucieka bokiem, zanim przedostanie się do kratek.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 15:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
Na zamkniętym obiegu powietrze taż nie leci.Dodam jeszcze że jak zalanczam wentylator nawiewu to z okolic pedalów dochodzi dziwny dźwięk.Można go porównać do pracy jakiegoś silniczka albo do pracy cd-romu przy komputerze ale po ok 4 sekundach ten dzwięk ustaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 15:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
Z opisu wynika że wentylator/dmuchawa działa prawidłowo, jednak powietrza z kratek "nie widać" ;)






Dokladnie tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 15:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Toudi napisał(a):
Druga sprawa to element ten występuje w układach automatycznej klimatyzacji (Climatronic), w Twoim przypadku regulacja siły nadmuchu odbywa się manualnie.
W wersji bez klimy tez jest opornica tylko nie jest "jeżem". Każdy silnik z regulacją obrotów posiada rezystor ;) Ale tutaj problem jest inny jak widać.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 16:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
BetaBoy, toć przecież napisałem że w tym układzie nie ma jeża i na ten temat nie ma co dyskutować. Opornica o której piszesz to zwykła drabinka rezystorowa która ogranicza prąd płynący do silnika dmuchawy, przez to ustalając prędkość jej obrotu. Stopień zasilania drabinki ustalany jest ręcznie poprzez pokrętło. Ot cała filozofia.
Wytłumacz mi jedno. Jeżeli ktoś nie do końca orientuje się o czym pisze
Michał91, pisze
Cytuj:
Czy przyczyną jest uszkodzona opornica tzw.jeż.

to jaki jest sens rozwodzić się nad tym co to jest ten jeż/opornica jak wiadomo że nie tu leży problem.
Po prostu żeby nie mieszać chłopakowi w głowie, napisałem jak napisałem, żeby odpuścił sobie tą drogę rozwiązania problemu.
Nie jestem jakimś laikiem żebym nie wiedział takich rzeczy :P

Michał91, ten dźwięk o którym piszesz, to prawdopodobnie silnik klapy wentylacyjnej. Możliwe że jest ona zablokowana i dlatego nie leci powietrze, lub oś klapy wypięła się z silnika przez co nie zmienia się jej położenie.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 16:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
Toudi dzięki za podpowiedzi.Ale jak najlepiej sprawdzić te klapki.Czy muszę demontować calą deskę rozdzielczą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 17:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Do wszystkich silniczków powinien być dostęp od środka auta. Musisz zdemontować osłony przy nogach pasażera i kierowcy, wybadać który to silniczek.
Zdemontuj go i zobacz czy nie wyrobił się ten plastik który nachodzi na metalową oś klapy.

Najlepiej obejrzyj sobie zdjęcia tuneli nagrzewnicy na allegro, może to coś Ci ułatwi.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 18:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Toudi napisał(a):
Nie jestem jakimś laikiem żebym nie wiedział takich rzeczy :P
Też nie jestem i w takim razie nie bede Ci nic tłumaczył i wsztstko jest jasne :P :] ;)

Michał91,
Co do klapy i silniczka to zapewne są połączone cięgnem w postaci drutu i tutaj też mogło się coś zerwać np mocowanie przy klapie jak u mnie.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 21:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 162
Lokalizacja: Na³êczów
OK.Dzięki chlopaki za wszystkie porady zacznę sprawdzać wszystkiego po kolei.Mam nadzieje,że to jakaś banalna sprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL