BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 23:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zmiana marki oleju
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 18:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
witam Panowie...... poniewaz niedlugo zbliza sie wymiana oleju w moim aucie to pomyslalem ze moze warto zmienic marke oleju...poprzedni wlasciciel jezdzil i ja takze jezdze obecnie na mobil super S 10w40....slyszalem dobre i zle opinie na temat tego oleju...moze warto zmienic na olej np Motul lub Valvoline albo moze Liqui Moly... ktory byscie polecili?

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Ja osobiście mogę Ci polecić Motula, chociaż znajomy ostatnio wlał do E36 m50b20 Valvoline i był też zadowolony (silnik chodził ciszej).

Ja leję obecnie Motula full syntetyk do "swojej" i jestem bardzo zadowolony :ok:

Z Liqui Moly nie miałem styczności osobiście, chociaż słyszałem dobre opinie o tym oleju.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 19:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
hmyyy... no wlasnie wszystkie oleje maja chyba dobra opinie i za cholere nie moge sie zdecydowac
dzapan napisał(a):
znajomy ostatnio wlał do E36 m50b20 Valvoline i był też zadowolony
dzapan mozesz podac dokladna nazwe tego Valvolina co powiecie np o tym? http://moto.allegro.pl/item716761781_ol ... krako.html

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 08:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
Jeżyk, Dlaczego zmieniasz marke oleju? Co jest nie tak z Mobilem ??

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 09:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
pemogo napisał(a):
Dlaczego zmieniasz marke oleju? Co jest nie tak z Mobilem ??
jeden z mechanikow powiedzial ze mobil na ktorym jezdze jest olejem sredniej jakosci...gdzies wyczytalem ze slabo chlodzi....wiec pomyslalem ze moze warto zmienic na jakis lepszy i wciaz sie zastanawiam czy warto...dzisiaj pytalem sprzedawcy w sklepie o jakosc mobila powiedzial ze w miare dobry ale wiadomo sprzedawca zna sie chyba tyle co ja ;) powiedzial mi ze valvoline to texaco. prawda to?

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 14:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Jeżyk napisał(a):
zapan mozesz podac dokladna nazwe tego Valvolina co powiecie np o tym?


dokładnie ten zalał z Twojego linka, jeżeli chcesz kupić olej przez allegro Polecam Ci tego sprzedawcę http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=3860521 kupuję od nich oleje od dawna , znam ich osobiście i nie sprzedają żadnych olei po frytkach.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 08:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jak zalejesz MaxLife'a to daj potem znać czy nie pojawiły się wycieki.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 12:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
TomekB napisał(a):
Jak zalejesz MaxLife'a to daj potem znać czy nie pojawiły się wycieki.
TomekB sadzisz ze moga sie pojawic wycieki? rozwin swoje pytanie jak mozesz :)

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 12:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja z tym problemów nie miałem (w M50B20 przez dwie wymiany ~ 20kkm) ale znam kilka przypadków gdzie po wlaniu MaxLife'a pojawiły się wycieki (czasem dość spore). Ponoć ma właściwości rozpuszcząjące :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 14:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
TomekB napisał(a):
Ponoć ma właściwości rozpuszcząjące :)


Pierścienie Ci rozpuści ? Nie przesadzaj, wyciek był bo silnik był nie szczelny zalany jakimś syfem typu mineral z dodatkiem moto doctora najlepiej, to później tak jest, jak się wleje dobry olej a nie smole i przepłuka syf. I gada się opowieści, że Valvoline rozpuszcza.


PS. Koleś ostatnio kupił Bmw e36 320 coupe (m50b20) i kupił za moją namową Valvoline Maxlife 10W40, wymienił olej i okazało się, że silnik wpierdziela olej i nie pali na 2 gary, tyle że kupił sztrucla zalanego moto doctorem a dobry olej po prostu przepłukał syf.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
no wlasnie wiadomo ze nie powinno sie zalewac silnika olejem lepszym niz byl...teraz nie wiem czy jak zaleje np tym valvolinem to czy bede mial jakies problemy.... w swoim aucie sprawdzam stan oleju raz na 2 miesiace i nic nie ubywa (narazie) ale wydaje mi sie ze ten mobil jest strasznie rzadki....czasem nie moge odczytac z bagnetu poziomu bo jak go wyciagam to olej jest tak rzadki ze zaraz splywa z niego a przejechalem na tym oleju od wymiany dopiero 4tys km. na liczniku zniknela mi dopiero jedna zielona lampka ale wiadomo ze tym nie ma co sie sugerowac

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Jeżyk napisał(a):
nie powinno sie zalewac silnika olejem lepszym niz byl


Czyli jak ktoś zaleje przez przypadek minerał do rocznego auta to już nie można wrócić do syntetycznego ? Co to za teoria ?

Koledze silnik padł bo był już zajechany a nie przez zmianę oleju.

Zalanie dobrego oleju może tylko pomóc najwyżej wzrośnie troszkę jego zużycie, ale lepiej dolewać co jakiś czas niż jeździć na syfie i nie dolewać.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
chodzilo mi raczej o to ze jak auto przez 15 lat jezdzilo na mineralnym lotosie a pozniej ktos wlewa syntetyczny dobry olej to moze miec problem... ja tak mialem w poprzednim aucie marki mazda323f... nie wieedzialem na jakim oleju jezdzilo i zalalem shela....wyplukalo mi brud i zapchaly sie kasowniki luzu zaworow.

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Ale jazda na minerale nic dobrego ze sobą nie niesie, minerał traci błyskawicznie swoje właściwości smarne a w zimie to powodzenia z minerałem.

Nie ma znaczenia, że silnik ma 15 lat, tylko w jakim jest stanie jak jest dojechany to można pojeździć na minerale i zrobić zaraz remont albo swap.

Kupa ludzi leje pół syntetyk do wiekowych aut i chodzą jak należy, a że ktoś miał zalany minerał i wlał coś prządnego i ma problemy to wina stanu silnika - pierścienie etc. - w końcu lanie gó#@% przez tyle czasu ma swoje konsekwencje.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 20:38 
Mam bardzo podobny dylemat. Obecnie jeżdżę na Castrolu 10W40 Magnatec i wydaje mi się, że następnym razem będzie lany już Valvoline 10W40 Maxlife...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
dzapan napisał(a):
Kupa ludzi leje pół syntetyk do wiekowych aut i chodzą jak należy, a że ktoś miał zalany minerał i wlał coś prządnego i ma problemy to wina stanu silnika.


Nie wolno do silnika, który jeździł na oleju mineralnym wlewać syntetyka.
Oleje mineralne zostawiają na pow. cylindrów grubszy film olejowy niż półsyntetyki czy syntetyki, więc po zalaniu takiego motoru "syntetykiem" olej dostaje się w zbyt dużych ilościach do komory spalania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 21:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
theDAMIstrzu napisał(a):
Nie wolno do silnika, który jeździł na oleju mineralnym wlewać syntetyka.


Nie zgodzę się z tą opinią, miałem 4 lata temu Forda 94r - śmietnik, pół życia przejeździł na minerale, zacząłem mu lać pół syntetyk - silniczek ładniej pracował, równiej i ciszej, nie miałem żadnych problemów.

IMO można wlać pół syntetyk po minerale z dwojga złego lepiej jeździć na porządnym oleju niż "truć" silnik minerałem. Każdy ma swoją teorię.

Ja w życiu nie zalał bym mineralnego oleju, fakt ma bardzo dobre właściwości smarne, które niestety traci momentalnie, przy ujemnych temperaturach zachowuje się jak smoła.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 08:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
powie mi ktos cos o tym oleju - motul 6100 Synergie+ 10W-40 takim olejem powinienem zalac motor http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1 prosze o opinie na temat tego oleju...

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 09:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
to jak ja jeżdżiłem castrol magnatecu 10w40 na półsyntetyk i mi popychacze się odzywały a teraz na valvaline maxlife 10w40 i delikatnie jest ciszej ale jeszcze nie jest to i mogę zmienić na pełny syntetyk motula dodam że mam silnik m50b25 bez vanosa to czy te cykanie popychaczy mi ustanie :/ dodam że słychać je bardziej po nagrzaniu silnika a jak na zimno po nocy to przez sekundę dość głośno stukają :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL