BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: KrakĂłw
Więc co u mnie może być nie tak, że czasem kręci tylko tył a czasem 4 koła?(przypominam że świeci mi się kontrolka od ABS i Trakcji)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 13:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Skrzynia rozdzielcza. Ślizga się sprzęgło lu brak oleju w skrzynce.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 20:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Jakub napisał(a):
krilan napisał(a):
Jakub napisał(a):
Elektroniczna jest w x-drive, u nas jest czysta mechanika, gdzie między osiami jest sktrzynka rozdzielcza (wyposażona w sprzęgło spięte na stale) spełniająca zadanie mechanizmu różnicowego.


w manualu od mojej E34 jest dokladnie napisane elektroniczna regulacja blokady międzyosiowego systemu osiowego


Gdyby miał blokadę elektroniczną ożna by jechać nim w teren :)

Wejdź pod auto i poszukaj elektryki/elektroniki przy skrzyni rozdzielczej
Ciężko tytaj o elektronikę
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=27&fg=05

Tutaj jest
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=27&fg=05


wiem ze w E34 nie było jeszcze x-drive, mówie tylko o tym co jest napisane w manualu

Jakub napisał(a):
Skrzynia rozdzielcza. Ślizga się sprzęgło lu brak oleju w skrzynce.


też bym zaczął od oleju w skrzyni rozdzielczej, u mnie na skrzyni pomarańczowa naklejka mówiąca o oleju ATF220

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: KrakĂłw
Zrobiłem tak jak radziliście, wymieniłem olej w skrzyni rozdzielczej. Nie zdążyłem jeszcze tego dokładnie sprawdzić ale wydaje mi się że jest lepiej, tzn. Na szutrowej nawierzchni wrzuciłem Wsteczny dodałem gazu i delikatnie strzeliłem ze sprzęgła. Efekt był taki, że buksował tylko tył i to dość mocno ale auto wyrażnie lepiej się pozbierało niż przed wymianą oleju. Mam pytanko: tak ma być? czy powinny kręcić wszystkie jednocześnie? jeżeli walnięta jest skrzynia rozdzielcza to da się ją jakoś zregenerować/wyremątować???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: KrakĂłw
Z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
piotrek976psk napisał(a):
Zrobiłem tak jak radziliście, wymieniłem olej w skrzyni rozdzielczej. Nie zdążyłem jeszcze tego dokładnie sprawdzić ale wydaje mi się że jest lepiej, tzn. Na szutrowej nawierzchni wrzuciłem Wsteczny dodałem gazu i delikatnie strzeliłem ze sprzęgła. Efekt był taki, że buksował tylko tył i to dość mocno ale auto wyrażnie lepiej się pozbierało niż przed wymianą oleju. Mam pytanko: tak ma być? czy powinny kręcić wszystkie jednocześnie? jeżeli walnięta jest skrzynia rozdzielcza to da się ją jakoś zregenerować/wyremątować???


ja bym poszukał używki nawet mam gdzieś namiary na gościa który taką posiada tym bardziej iż producent zabrania jakiejkolwiek ingerencji w skrzynkę (ja u siebie wymieniałem uszczelniacze)

piotrek976psk napisał(a):
Więc co u mnie może być nie tak, że czasem kręci tylko tył a czasem 4 koła?(przypominam że świeci mi się kontrolka od ABS i Trakcji)


czy po zmianie oleju kontrolki pala się nadal?

Obrazek.us/img200/1829/skrzyniarozdzielcza.jpg[/img]

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2009, 10:41 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Prawidlowo powinno być tak że buksuje jedno kolo z przodu i jedno z tylu. Skrzynkę rozdzielczą można reanimować.Wymienia się tarczki sprzęglowe (budowa podobna do sprzęgla motocyklowego) Części nie dostaniesz w ASO, ale pomóc powinny firmy naprawiające skrzynie automatyczne.
Sprawdzić możesz skrzynkę na podnośniku, podnosząc cale auto i wprowadzając kola w ruch.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: KrakĂłw
Tak apropo podnośnika, przypomniałem sobie że nie dawno postawiłem samochód na biegu lekko z górki i zaczołem podnosić podnośnikiem lewą przednią strone do góry, kiedy lewe przednie koło oderwało się od ziemi to samochód zaczoł powoli zjeżdżać z górki, a koło, które było w górze zaczeło kręcić się trzy razy szybciej w przeciwną strone. Wygląda na to że skrzynia rozdzielcza zadziałała jak zwykły mechanizm różnicowy. Więc może tylne koła buksowały przez to że tył poprostu jest lżejszy. Może skrzynia rozdzielcza działa u mnie tak jak powinna, a poprostu Trakcja (niedziałająca o której wcześniej wspominałem) nie przyhamowywuje buksujących kół i przez to nie przenosi napędu na koł które stoją. Co sądzicie o tej mojej teori? jest to wogule możliwe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 16:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Tak, jest to możliwe.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: KrakĂłw
Ostatnio zaczołem testować napęd na różnych nawierzchniach:
Na suchym asfalcie auto nie buksuje tylko rwie do przodu
Na mokrym asfalcie czasem zabuksują tylne koła i to dość mocno. Czasem zarzuci tyłem przy ostrych zakrętach na niskich biegach ale bardzo łatwo to skorygować
Kiedy ruszam szybko (a zwłaszcza do tyłu) na kamienistej nawierzchni buksuje tylko tył ale mimo wszystko ładnie się zbiera
Póżniej stanołem przednimi kołami na błocie, a tylnymi na betonie, wbiłem wsteczny i but. Dopiero w tedy zaczeły buksować jedno koło z przodu i jedno z tyłu
Więc co sądzicie skrzynia rozdzielcza pada? czy to efekt 37% przód 63% tył i niedziałający ABS i ASC???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Normalnie jest tak, że gdy zaczną buksować koła do akcji wkracza ASC i redukuje moc. Jesli nie działa ASC to może dość długo buksować na śliskiej nawierzchni. Z Twojego opisu wynika, że jest wszystko OK. Przewaga napędu BMW nad quattro Audi polega na tym, że najpierw zaczyna ślizgać się tył. :)

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL