Regulamin działu
W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.
Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji. Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!
Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Autor |
Wiadomość |
vmasher
|
Tytuł: [E30] M20B25 - panewki ? czy coś innego ? jaki olej wlać ?? Napisane: 30 sierpnia 2009, 20:07 |
|
 |
Forumowicz |
 |
Wiek: 40 Posty: 439 Lokalizacja: WZW Moje BMW: E30/36/38 Kod silnika: M52B28 Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
|
witam
wczoraj prawdopodobnie dojechałem swoje M20B25
kolega z forum żenił się i razem z kolegami zrobiliśmy bramę parze młodej i zaczęliśmy palić kapcie jeden obok drugiego, że było mokro kolega zaczął się na mnie zsuwać swoim bmw i uciekłem "cały czas paląc kapcia" w prawo, przytrzymałem trochę za mocno na hamulec i silnik zgasł
od razu odpaliłem i wkręcając na obroty (od 3tys obr. w górę) słyszę dziwne stuki, ale konkretnie nie potrafię ocenić skąd się wydobywają
bardzo głośne metaliczne stukanie, mimo tego stukania silnik pracuje równo
rano odpaliłem i na zimnym cisza, nie stuka, a jak złapał temperatury dopiero pojawiło się to samo stukanie co wczoraj
dodam że olej w porządku,świeżo po wymianie, zalana Castrol Magnatec 10W40
czy może być jakaś inna przyczyna, czy wszystko wskazuje na panewki
doradźcie czy jeżeli to panewki to warto robić, czy swapować
dodam że do wczoraj silnik nie wskazywał żadnych niepokojących objawów, pracował równo, ładnie, głowica w stanie idealnym, ciśnienie też
czy w przypadku panewek, raczej wymiana lub szlif wału jest nieuniknione, czy może same panewki da radę podrzucić ??
_________________
Ostatnio edytowano 1 września 2009, 06:37 przez vmasher, łącznie edytowano 3 razy
|
|
Góra |
|
 |
MAJSU
|
Tytuł: Re: M20B25 - panewki się skończyły ?? Napisane: 30 sierpnia 2009, 20:27 |
|
 |
Uzależniony od forum :) |
 |
Posty: 17755 Lokalizacja: Ciućkowo Moje BMW: E46 325 CiA Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
|
vmasher napisał(a): doradźcie czy jeżeli to panewki to warto robić, czy swapować dodam że do wczoraj silnik nie wskazywał żadnych niepokojących objawów, pracował równo, ładnie, głowica w stanie idealnym, ciśnienie też Czy warto robić to sam sobie zadaj pytanie  Jak miałeś zamiar wkładać plastik to właśnie się nadarzyła okazja vmasher napisał(a): czy w przypadku panewek, raczej wymiana lub szlif wału jest nieuniknione, czy może same panewki da radę podrzucić ??
Bez szlifu i paru innych rzeczy się raczej nie obejdzie jeżeli to rzeczywiście panewki.
Silnik chodzi równo i ma normalnie moc ? Tylko stuka ?
_________________ I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
|
|
Góra |
|
 |
vmasher
|
Tytuł: Napisane: 30 sierpnia 2009, 20:28 |
|
 |
Forumowicz |
 |
Wiek: 40 Posty: 439 Lokalizacja: WZW Moje BMW: E30/36/38 Kod silnika: M52B28 Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
|
Bobby_Valentino napisał(a): Silnik chodzi równo i ma normalnie moc ? Tylko stuka ?
tak poza stukaniem żadnych niepokojących objawów
i tak jak pisałem stuka tylko na ciepłym i tylko po przekroczeniu 3tys obr. , jak zimny silnik nic nie słychać
_________________
|
|
Góra |
|
 |
robertbmw
|
Tytuł: Napisane: 30 sierpnia 2009, 20:34 |
|
 |
Specjalista |
Posty: 2903
|
Wskazuje na panewki, jeśli jest to cykliczne stukanie słyszalne podczas dodawania gazu a tym bardziej na obciążeniu podczas przyśpieszania.
Może to być również prowadnica rozrządu, ale pękała ona głównie w silnikach na aluminiowym bloku. Należałoby osłuchać skąd dochodzi stuk.
_________________ "Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"
|
|
Góra |
|
 |
vmasher
|
Tytuł: Napisane: 30 sierpnia 2009, 20:39 |
|
 |
Forumowicz |
 |
Wiek: 40 Posty: 439 Lokalizacja: WZW Moje BMW: E30/36/38 Kod silnika: M52B28 Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
|
robertbmw napisał(a): Może to być również prowadnica rozrządu, ale pękała ona głównie w silnikach na aluminiowym bloku. Należałoby osłuchać skąd dochodzi stuk.
właśnie ciężko to zlokalizować
jutro ściągam pokrywę zaworów, jeżeli nic nie zaobserwuję to ściągam miskę i zaglądam do panewek
po prostu chciałem zasięgnąć porady na co ewentualnie się przygotować
szkoda mi trochę silniczka, bo był w doskonałej kondycji, dziwi mnie także to że mogło przyłapać panewkę (świeży olej itp.)
no ale niestety na pewno niekorzystnie wpłynęło to, że zgasł silnik na obrotach podczas kręcenia
_________________
|
|
Góra |
|
 |
robertbmw
|
Tytuł: Napisane: 30 sierpnia 2009, 20:43 |
|
 |
Specjalista |
Posty: 2903
|
Prowadnicę jest ciężko dojrzeć po zdjęciu pokrywy......to ta pionowa na głównym łańcuchu równoległa do prowadnicy ślizgowej napinającej łańcuch.
Ale próbuj.....mała latareczka i dopatrzeć się można. Gdy okaże sięcała, możesz rozbierać dalej 
_________________ "Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"
|
|
Góra |
|
 |
Jakub
|
Tytuł: Napisane: 30 sierpnia 2009, 20:46 |
|
 |
Forumowicz |
Posty: 309 Lokalizacja: WÂłocÂławek Moje BMW: 330xi Kod silnika: M54B30
|
Obejrzyj dokladnie olej na bagnecie, jeśli będą opiłki metalu to masz jasność.
Zamiast swapować lepiej zrobić szlif lub kupić używany wał najlepiej z panewkami. Jeśli na wale nie będzie rys można zaryzykować wymianę samych panewek.
_________________ Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)
|
|
Góra |
|
 |
vmasher
|
Tytuł: Napisane: 30 sierpnia 2009, 20:46 |
|
 |
Forumowicz |
 |
Wiek: 40 Posty: 439 Lokalizacja: WZW Moje BMW: E30/36/38 Kod silnika: M52B28 Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
|
Cytuj: Prowadnicę jest ciężko dojrzeć po zdjęciu pokrywy......to ta pionowa na głównym łańcuchu równoległa do prowadnicy ślizgowej napinającej łańcuch. Robert ja pisze o silniku M20B25 z E30 - więc o jakim łańcuchu mowa ?? Jakub napisał(a): Obejrzyj dokladnie olej na bagnecie, jeśli będą opiłki metalu to masz jasność.
już to robiłem - jest ok, czyściutki nie ma opiłków
nie wiem czy to coś daje, ale również ściągałem za koleją świece na pracującym silniku trzymając go na 3.5tys obr i pukanie było cały czas to samo
_________________
|
|
Góra |
|
 |
maaaad
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 08:56 |
|
 |
Naczelny bimbrovnik |
 |
Posty: 9076 Lokalizacja: PTU Moje BMW: e30 Kod silnika: m52b28 Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
|
vmasher, sprawdź luzy zaworowe. U mnie raz tak zaczęło walić, bo jakoś samoczynnie luz na jednym zaworze "skasował się" - nie szło wcisnąć szczelinomierza. Po ustawieniu zaworu jak trzeba wsio bangla.
_________________

One redline a day keeps a mechanic away.
|
|
Góra |
|
 |
MAJSU
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 09:09 |
|
 |
Uzależniony od forum :) |
 |
Posty: 17755 Lokalizacja: Ciućkowo Moje BMW: E46 325 CiA Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
|
vmasher napisał(a): szkoda mi trochę silniczka, bo był w doskonałej kondycji, dziwi mnie także to że mogło przyłapać panewkę (świeży olej itp.) no ale niestety na pewno niekorzystnie wpłynęło to, że zgasł silnik na obrotach podczas kręcenia
Przypadki chodzą po ludziach  A jeżeli chodzi o olej 10W40 Magantec to jeden z najgorszych szitów na rynku i mógł się w znacznej mierze przyczynić do zajechania panewek.
_________________ I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
|
|
Góra |
|
 |
Jakub
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 10:01 |
|
 |
Forumowicz |
Posty: 309 Lokalizacja: WÂłocÂławek Moje BMW: 330xi Kod silnika: M54B30
|
Na panewkach jest bardzo wysoka temperatura i bardzo dokladne spasowanie. Wystaczy chwila braku doplywu oleju i po zawodach. Olej mógł się także zagotować z jakiegoś powodu w M20B25 wymyślil chlodnicę oleju.
_________________ Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)
|
|
Góra |
|
 |
Jakub
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 10:02 |
|
 |
Forumowicz |
Posty: 309 Lokalizacja: WÂłocÂławek Moje BMW: 330xi Kod silnika: M54B30
|
Na panewkach jest bardzo wysoka temperatura i bardzo dokladne spasowanie. Wystaczy chwila braku doplywu oleju i po zawodach. Olej mógł się także zagotować z jakiegoś powodu w M20B25 wymyślil chlodnicę oleju.
_________________ Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)
|
|
Góra |
|
 |
Zakov
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 12:19 |
|
|
Bobby_Valentino napisał(a): Przypadki chodzą po ludziach  A jeżeli chodzi o olej 10W40 Magantec to jeden z najgorszych szitów na rynku i mógł się w znacznej mierze przyczynić do zajechania panewek. Fakt, za dobry to on raczej nie jest. Raz jak polatałem na nim chwile bokami po parkingu, to po zatrzymaniu okazało się, że lekko klepią szklanki. Po minucie na wolnych obrotach, jak olej trochę przestygł wszystko wróciło do normy. Ale wtedy już straciłem do niego zaufanie  Cytuj: szkoda mi trochę silniczka, bo był w doskonałej kondycji
Wiedziałeś, że silnik katujesz, to trzeba było liczyć się z konsekwencjami. Ja zawsze powtarzam, że jak już palić gumę, to na jakiejś dużej powierzchni (dużym parkingu, lotnisku) prowadząc auto bokami, bo wtedy przynajmniej samochód jest w ruchu i ten silnik trochę powietrza dostaje na ochłodę. A takie jaranie gumy na hamulcu?! Przecież tam się wszystko gotuje pod maską! (nie wspominając już o hamulcach) A później wielkie zdziwienie - Co to się stało, że sie popsuło 
|
|
Góra |
|
 |
vmasher
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 14:22 |
|
 |
Forumowicz |
 |
Wiek: 40 Posty: 439 Lokalizacja: WZW Moje BMW: E30/36/38 Kod silnika: M52B28 Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
|
Podpowiedzcie czy panewki kupować standardy czy nominały ? I jak nie castrol to jakim olejem zalać
_________________
|
|
Góra |
|
 |
andrzej520
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 14:57 |
|
 |
Częsty bywalec |
Posty: 851 Lokalizacja: EBE Moje BMW: E30 E30 E34 Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
|
vmasher napisał(a): Podpowiedzcie czy panewki kupować standardy czy nominały ? I jak nie castrol to jakim olejem zalać
a co to są te standardy? albo nominał masz albo po szlifie 
|
|
Góra |
|
 |
vmasher
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 15:06 |
|
 |
Forumowicz |
 |
Wiek: 40 Posty: 439 Lokalizacja: WZW Moje BMW: E30/36/38 Kod silnika: M52B28 Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
|
dostałem takie pytanie w sklepie dlatego zapytałem, może nie zrozumiałem w sumie i coś przekręciłem
co do stukania to już sam nie wiem co to jest, mam wątpliwości czy to panewki
dzisiaj znów palę i jak nie ma temperatury to nie stuka, jak złapie temperaturę to stuka powyżej 3 tys obr
co dziwne ściągam fajki po kolei i stukanie nie ustaje
jaki olej waszym zdaniem jest dobry, skoro nie castrol ??
do każdego bmw zalewałem zawsze magnatec 10W40 i zawsze było ok
_________________
|
|
Góra |
|
 |
tomekgdz
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 15:37 |
|
 |
Częsty bywalec |
Posty: 630 Lokalizacja: kuj-pom
|
kolego nie wazne co stuka radzilbym nie odpalac auta bo jak sa to panewki a tylko stukaja to pol biedy gorzej jak juz silnik stanie .Czy wal szlifowac to wiem ze jak mi mechanik robil panewki to najpierw sprawdzal wal i sie okazalo (cale szczescie )ze walu nie trzeba ruszac
|
|
Góra |
|
 |
karolas123
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 15:38 |
|
 |
Pierwsze kroki |
Wiek: 39 Posty: 71 Lokalizacja: podlasie Moje BMW: e30
|
kolego olej do bmw to motul,podobno najlepszy fakt faktem nie zawiódł
_________________ [you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."
|
|
Góra |
|
 |
BeeRTe
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 15:51 |
|
 |
Forumowicz |
 |
Posty: 268 Lokalizacja: Żelechów/Tullamore Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36 Kod silnika: M40 & M42 Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
|
|
Góra |
|
 |
andrzej520
|
Tytuł: Napisane: 31 sierpnia 2009, 15:53 |
|
 |
Częsty bywalec |
Posty: 851 Lokalizacja: EBE Moje BMW: E30 E30 E34 Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
|
jak panewki lub zawory pukają to normalne że po zdjęciu fajki też będzie pukało przecież iskra ci nie puka w silniku 
|
|
Góra |
|
 |
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|