BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] rozporka przednia
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Czy ktos z was moze robil samemu przednia rozporke? Macie moze jakis rysunek lub wymiary (rozstaw miedzy kielichami itd), jakies foto? Chcialbym sam zrobic sobie rozporke, bo te co sa na allegro to pewnie d... mozna sobie pod..., a profi sa troche drogie :) Materialu mi nie brakuje, a pospawac zaden problem :)
Wszystkie rady i uwagi przyjme :]

e39 '97r touring 528i


Ostatnio edytowano 3 września 2009, 18:50 przez damian83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
Podejrzewam że nalepszym a zarazem naj dokładniejszym wyjsciem jest: wziac miarke isc do garazu zmierzyc elegancko zapisać na karteczke zrobić rysune techniczny i zabarac sie do pracy, choc sa na allegro po 300zł i daja rade

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 07:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Tak jak kolega wyżej, tylko zmierzyć, zrobić rysunek techniczny i bardzo dokładnie pospawać, bo inaczej nie będzie spełniała swojego zadania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 07:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
damian83, skontaktuj się z userem mroczeq na www.bmw5er.pl on robił samodzielnie bardzo ładną i solidną rozpórkę

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 08:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
na bmw-sport.pl również czasem można go zastać ;)

http://www.bmw-sport.pl/profile.php?mod ... le&u=11905

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 09:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Rysunek zrobie, pospawac pospawam (jestem spawaczem), wszystko pieknie ladnie z tym, ze... Wszystkie rozporki jakie widzialem maja "zawiasy" (przynajmniej tak to wyglada na zdjeciach) i teraz pytanie, czy rozporka musi je miec zeby jednak jakos pracowala, czy np moze byc zrobiona na sztywno? W sumie glownie o to mi chodzi, bo reszta to raczej nie problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 09:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Rób na sztywno, bo to przecież o to chodzi w rozpórce, żadne zawiasy nie są potrzebne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zrobisz sobie atrape rozporki...

...co do zawiasow (lub sruby rzymskiej), sa po to aby umozliwic zalozenie rozporki na kielichy, rozporka ma przeciwdzialac pochylaniu sie amortyzatorow, jezeli zrobisz taka, ktora zaklada sie bez wysilku, nie bedzie spelniala swojej roli.

W rozporkach bardzo wazna jest ich sztywnosc, ale to nie tylko material, z ktorego sa wykonane ale rowniez przekroj - najlepsze robi sie z aluminiowych profili prostokatnych lub wlokna weglowego. Ogolnie zaprojektowanie czegos takiego wymaga troche wiedzy i obliczen, nie tylko dobrego dopasowania miejsc montazowych i dlugosci profila.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 12:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Wyobraź sobie, że chciałbyś za wszelką cene rozepchać od siebie kielichy. Musi być sztywny drążek, rozpierający oba kielichy. Natomiast wszelkie śruby rzymskie, są po to aby ją zamontować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Vermilion napisał(a):
Zrobisz sobie atrape rozporki...

Właśnie tego chce uniknąć i dlatego pytam ;)
Vermilion napisał(a):
W rozporkach bardzo wazna jest ich sztywnosc, ale to nie tylko material, z ktorego sa wykonane ale rowniez przekroj - najlepsze robi sie z aluminiowych profili prostokatnych

Do profilu nie mam niestety dostępu (no chyba ze o szerokości powyżej 10cm). Planuje zrobić ją z aluminium, a konkretnie z dwóch rurek średnicy 20mm, grubość ścianki 2mm i między nie wspawać blache grubosci 6-8mm i szer. 3-5 cm.Do tego dać od dołu usztywniające i wzmacniające poprzeczne płaskowniki szerokości 20mm, umieszczone co 10-15 cm.
Myślę że to z powodzeniem będzie sztywne i wytrzymałe. Dopiero teraz zauważyłem, że to nie są "zawiasy, a śruby, które później się skręca - w sumie można je wyeliminować, jakby dobrze ustawić kąty między samą ramą, a mocowaniami na kielichach. Musze tylko coś wykombinować z tą śrubą rzymską :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 18:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
damian83 napisał(a):
Musze tylko coś wykombinować z tą śrubą rzymską :zdegustowany:


Ze sruby zrezygnuj, bo montuje je sie w tych najtanszych rozporkach, ktore nie sa sztywne.

Przyjrzyj sie tym produktom, to jedna z najbardziej uznanych firm produkujacych rozporki

http://www.carbing.co.jp/english/produc ... index.html

a tu masz jeszcze jedna dla E46, tez projekt tego samego typu, o ktory mi chodzilo http://www.activeautowerke.com/viewprod ... Product46A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 21:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
tak wygląda kolegi mroczeq'a

Obrazek

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Vermilion napisał(a):
Ze sruby zrezygnuj, bo montuje je sie w tych najtanszych rozporkach, ktore nie sa sztywne.

Przyjrzyj sie tym produktom, to jedna z najbardziej uznanych firm produkujacych rozporki

http://www.carbing.co.jp/...trut/index.html

a tu masz jeszcze jedna dla E46, tez projekt tego samego typu, o ktory mi chodzilo http://www.activeautowerk...x?id=Product46A

No właśnie tak mi się wydawało, że nagwintowanie środka rury bardzo ją osłabi, ale skoro wszystkie tak miały, to ... thx za rade :] Rozwiąże ten problem. Wspawam do rury kawałek wałka (nagwintowany) i do pierścienia na kielich dospawam śrubę z gwinten trapezowym. Powinno dać sie "rozepchnąć" i pewnie nie osłabie rozpórki.

Kucharz napisał(a):
tak wygląda kolegi mroczeq'a

Kontaktowałem się już z nim ;)


Postaram się wrzucić dzisiaj projekcik i wtedy może znajdziecie jakieś wady :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
damian83 napisał(a):
No właśnie tak mi się wydawało, że nagwintowanie środka rury bardzo ją osłabi, ale skoro wszystkie tak miały, to ... thx za rade :] Rozwiąże ten problem. Wspawam do rury kawałek wałka (nagwintowany) i do pierścienia na kielich dospawam śrubę z gwinten trapezowym. Powinno dać sie "rozepchnąć" i pewnie nie osłabie rozpórki.


Rob na regulowanych zawiasach, tak jak te projekty, ktore Ci pokazalem, tylko tansze rozporki maja srube rzymska (bo takie rozwiazanie jest poprostu tanie). Zobacz czym sie chwali Carbing na stronie, ktora podalem, ich rozporki lataja chyba w wiekszosci aut z JGTC takze wiedza o czym pisza ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
Vermilion napisał(a):
Rob na regulowanych zawiasach, tak jak te projekty, ktore Ci pokazalem

Zawiasy jakoś mnie nie przekonują. Niby wszystko pięknie ładnie, ale tak czy inaczej przy zawiasie kielich ma pole do "pracy". Nawet jak się skręci śruby na zawiasach, to chyba wiadomo i tak przy obciążeniach "obróci zawias". A śruby które ja zastosuje nie będą pracowały i nie ma mowy o luzach.


Tu jest mały projekt na szybko:

Obrazek


Na czerwono zaznaczyłem nakrętki, które rozepchną konstrukcje.
Na zielono śruby z gwintem trapezowym. Skok gwintu 2mm. Śruba będzie miała 14mm średnicy.

Cała rozpórka będzie wykonana z "nierdzewki" - rurek 20mm/grubość ścianki 2mm (rama); rurek 18mm/grubość ścianki 1,8mm (poprzeczki). Chciałem z aluminium, ale przy śrubach z nierdzewki,aluminiowy gwint mógłby się szybko poddać :). Wszystkie kąty itd dobiore przy samym składaniu, przymierzając do auta poszczególne elementy.
Poza tym, aby nie osłabiać rurek gwintowaniem, do środka rurek głównej ramy wspawam rozwiercone i nagwintowane wałki.

Myśle że konstrukcja z dwoma rurkami usztywnionymi poprzecznymi, będzie o wiele sztywniejsza i wytrzymała, niż pojedyncza rura. Do tego waga nie zwiększy się wiele.


Co o tym sądzicie?????


Ostatnio edytowano 3 września 2009, 15:09 przez damian83, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 19:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
na mój totalnie laiciki rozum będzie dobrze

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 20:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Damin83 rób dwie jedna dla mnie ile i dlaczego tak drogo ?. :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 07:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
palec216 napisał(a):
Damin83 rób dwie jedna dla mnie ile i dlaczego tak drogo ?. :]


Jakie dwie? Trzy... :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
palec216 napisał(a):
Damin83 rób dwie jedna dla mnie ile i dlaczego tak drogo ?. :]
MaRio-sKaTe napisał(a):
Jakie dwie? Trzy... :D


Najpierw jedną zrobię i zobaczymy jak to będzie dalej... Wszystko zależy ile czasu mi to zajmie i czy znajde gdzieś w firmie materiał na następne :hyhy: Ale jak coś to zrobie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: gdynia
palec216 napisał(a):
Damin83 rób dwie jedna dla mnie ile i dlaczego tak drogo ?. :]
MaRio-sKaTe napisał(a):
Jakie dwie? Trzy... :D


Najpierw jedną zrobię i zobaczymy jak to będzie dalej... Wszystko zależy ile czasu mi to zajmie i czy znajde gdzieś w firmie materiał na następne :hyhy: Ale jak coś to zrobie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL