BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 23:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] dziwne zjawisko w e46 2.8
PostNapisane: 1 września 2009, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M54B22
witam wszystkich, problem dotyczy silnika m52b28tu , czyli 2.8 z e46 99 rocznik. kupiłem auto zimą jak odpalam rano chodzi równiutko i co ok 20 sekund nastepuje szrpniecie silnikiem - spadek obrotów (omało silnik nie gasnie) ale tylko na sekunde po czym wszystko wraca do normy i tak 2 -3 razy jak silnik łapie temperature jest ok. całe lato był spokuj wogule zjawisko nie miało miejsca, az do dzis był dośc chłodny ranek i sprawa wróciła. niewiem czy silnik prubuje wyłączyć jakies ssanie za wczesnie, bo sytuacja ma miejsce w chłodne dni i tylko na całkiem zimnym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 12:51 
Mam bardzo podobny problem w 328. Miałem go również w innych autach marki BMW, jakie do tej pory posiadałem. Nie przejmuje się tym zbytnio, ponieważ podejrzewam, że winnym tej usterki jest silniczek krokowy (zawór obrotów biegu jałowego) i trzeba go po prostu wyczyścić, lub (jeśli to nie pomoże) wymienić. Nie trzymanie obrotów na biegu jałowym, to bolączka samochodów marki BMW. Tak jak wcześniej napisałem, zawsze miałem z tym problemy :zdegustowany:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 13:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Ale jesli problem jest gdy jest zimno, to moze winny jest czujnik temperatury? On falszuje i podawana jest zla mieszanka.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M54B22
a jak mozna sprawdzić czy vanos faktycznie sie kończy, silnik chodzi idealnie ciucho, zadnych dzwieków, przebieg 170.000 (100% autentyczny), zaznacze jeszcze ze dzieje sie to tylko jesli temperatura na zawnątrz jest niska czyli ok 10 st lub mniej, w lecie gdy rano temperatura rano było ok 20 stopni nic sie nie działo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 15:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Też doszukiwalem się przyczyny tego bujania obrotów na zimnym. Wymieniłem sporo części. Na pewno nie jest to silnik krokowy.
Tak jak napisał Dzikus, najprawdopodobniej wina Vanosa.
Zapoznaj się z lekturą: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

Ostatnio wymieniłem te oringi i czekam, aż będzie zimno, żeby zobaczyć czy to pomogło.
Dzikus, Ty chyba też wymieniałeś te uszczelki z tego co pamiętam, jaki u Ciebie efekt?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M54B22
a jesli faktycznie problem był by tego vanosa, to czy moge narazie z tym jezdzić, bo w sumie to bardzo mi to nie przeszkadza, zafalują raz czasem dwa razy obroty i to wszystko pózniej jest ok, czy nie narobie sobie wiekszej biedy nie ruszając tego narazie, czy ewentualne niedomaganie vanosa nie pociągnie za sobą innej awarii? w najbliszym czasie niemam kiedy sie tym zająć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Elo.
Miałem ten sam problema rozwiazanie jest bardzo proste... Mój elektryk sprawdzał też już wszystko, silniczek krokowy (czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej), przepływomierz (czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej), itd... a co się okazało to sonda lambda.
Nie dawno ją wymieniłem i jak rękom odjoł problem znika.
Skakanie obrotów jest zpowodowane nie własciwą dawką paliwa a na ciepło sonda już chodzi lepiej więc Lambda jest spokójna. Jedyny problem to zlokalizować która sonda u elektryka bo w końcy są aż 4 szt.. Co ważne żeby elektryk sprawdził oby dwa wykresy napięcia i prądu. Jak bedzie się trzymało na 420 mA po dodaniu gazu to jest strzelona.
Mam gości pod Wrockiem i za 99 pln ma wszystkie sondy do bmw. W serwisie 850 pln. Wystarczy mu podać nr z sondy a jak dośle felerną to na swój koszt dosyła kolejną sprawną.
tel. 663 850 785 :)
Polecam i mam nadzieje że pomoże :)

P.S.
Co ciekawe że spalanie spada ;)

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 19:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Wątpię, żeby to była sonda, objaw tego bujania jest taki, że kiedy temp zewnętrzna jest poniżej ok 15C silnik po odpaleniu pracuje równo tylko co jakiś czas lekko bujnie się w obrotach w dół, jeżeli dodasz lekko gaz, żeby trzymał 1000RPM to problemu nie ma więc gdyby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa przez sonde, to byłby wyraźny spadek mocy, a tego spadku nie ma.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M54B22
dokładnie, jesli tylko trzymam lekko na gazie nic sie nie dzieje, tylko i wyłącznie na wolnych obrotach - całkiem zimny silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 19:46 
mialem identyczna sytuacje na swiatlach nawet jak sie stalo to potrafila czasami szarnac az autem... wymienilem cewki i nic nie pomoglo. aha, ja mialem wyciete katy i myslalem ze moze to to. ogolnie nic sie nie dzialo nie bylo problemow wiec darowalem sobie diagnozy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 19:52 
BMWujek napisał(a):
dokładnie, jesli tylko trzymam lekko na gazie nic sie nie dzieje, tylko i wyłącznie na wolnych obrotach - całkiem zimny silnik


dokladnie to samo mialem wystarczylo delikatnie trzymac gaz i nie bylo zadnego problemu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 19:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 144
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105540
Witam!
u mnie jest to samo,ale jest to na tyle mało uciążliwe,że nigdy sobie tym głowy specjalnie nie zawracałem.Silnik bardzo szybko sie dogrzewa i problem znika.
Ale jednak gdyby komuś z was to bardzo przeszkadzało i w końcu poradził sobie z tym,to podzielcie się tym na forum, napewno nie tylko ja skorzystam :hyhy: :hyhy: ;)
Pozdrawiam :zdrowko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 20:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Dzikus napisał(a):
Może też powoli się vanos kończyć, czestym objawem jest załamanie obrotów do momentu wyjscia wskazówki temperatury za niebieskie pole.

Na bank to jest nieszczelnośc Vanosa.

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Ja również mam podobne objawy praktycznie od samego uruchomienia silnika nie mam ssania obroty od razu są na 800 i co parę sekund jest wachnięcie obrotów, dopuki auto nie minie zielonego pola, ale w moim przypadku napewno to nie jest vanos, ponieważ po wymianie pompy wody objawy ustały na około 2 miesiące nie wiem co mechanicy przez przypadek ruszyli ale problem zniknął, pojawiło się normalnie ssanie i zero wachnięc obrotów, po dwóch miesiącach problem nagle się znów pojawił.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 22:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
chlopaki, po raz drugi... zrobil ktos najprostrza rzecz i wymienil czujnik temperatury? pare zloty a napewno nie zaszkodzi!

PS. O co chodzi z tymi Vanosami? Az takie zawodne sa? Na jakiej zasadzie to sie naprawia? Tak jak w innych auta kolo zmiennych faz rozrzadu czy jak?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 00:06 
lolejko napisał(a):
Dzikus napisał(a):
Może też powoli się vanos kończyć, czestym objawem jest załamanie obrotów do momentu wyjscia wskazówki temperatury za niebieskie pole.

Na bank to jest nieszczelnośc Vanosa.


Orientuje się ktoś może jakie mniej-więcej są koszta usunięcia tej usterki (zakładając, że właśnie to jest przyczyną problemu) ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 00:15 
BMWujek Przepraszam, że mieszam w temacie, ale czy mógł byś polecić jakiś dobry warsztat w Rzeszowie, który podjął by się naprawy tej usterki i tego nie spitolił? :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M54B22
Zakov napisał(a):
BMWujek Przepraszam, że mieszam w temacie, ale czy mógł byś polecić jakiś dobry warsztat w Rzeszowie, który podjął by się naprawy tej usterki i tego nie spitolił? :)

Jest gość w rzeszowie który od wielu lat naprawia tylko bmw, co prawda nie robilem nic u niego ale wielu znajomych serwisowało u niego bmw i byli zadowoleni, napisz do mni ena priv to podam ci numer telefonu .pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M54B22
Zakov napisał(a):
BMWujek Przepraszam, że mieszam w temacie, ale czy mógł byś polecić jakiś dobry warsztat w Rzeszowie, który podjął by się naprawy tej usterki i tego nie spitolił? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 10:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Dzikus napisał(a):
..Czas roboty ok 1,5h


Chyba jednak trochę dłużej... ;) Trzeba uważać, żeby nic tam nie spier... po drodze, dość precyzyjna robota. W 328i wypada od razu wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów bo na 99% zamieniła się już z gumy w plastik, no i powinno się mieć nową uszczelkę między vanosem, a głowicą, bo to metalowa jednorazówka.
Ogólnie w miarę prosta robota, ogarnięty mechanik da radę, ale podkreślam słowo "ogarnięty".

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL