BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 18:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Turbo- opóźniona reakcja ?
PostNapisane: 3 września 2009, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Witam serdecznie forumowiczów, mam następujący problem: przy zimnym silniku po raptownym wciśnięciu gazu samochód nie przyspiesza. Nagły zryw następuje dopiero po 2-3 sekundach. Sytuacja taka ma miejsce sporadycznie, powiedzmy co drugi dzień. Niestety komputer nie pokazał błędów. Sytuacja dotyczy E-39 530D. Czy ktoś z Państwa spotkał się z podobnym problemem ??


Ostatnio edytowano 3 września 2009, 14:03 przez wilano, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 13:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
wilano napisał(a):
przy zimnym silniku po raptownym wciśnięciu gazu samochód nie przyspiesza
depczesz zimnego diesla??

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
zimny - czyli wskazówka nie jest na baczność ale już za polem niebieskim. Może raptowne to złe określenie- po prostu przy każdym wyprzedzaniu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 13:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Sprawdź puszkę podciśnieniową , nie pamiętam jak się ona nazywa, to jest taki zbiorniczek i jak on jest nieszczelny to turbem nie ma co sterować a reakcjia następuje z opóźnieniem, czyli dopiero jak pompka vacum zrobi podciśnienie.
W następnej kolejności obadał bym elektrozawór przy turbinie.
:hyhy:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

Element nr 6 - puszka a później zaworek czyli 1


Ostatnio edytowano 3 września 2009, 13:39 przez barti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 13:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
wilano napisał(a):
zimny - czyli wskazówka nie jest na baczność ale już za polem niebieskim
odradzam Ci takie zabawy przed rozgrzaniem silnika, a co do turbo dziury to poszukaj na forum o EGR, elektrozaworach i odmie, temat poruszany kilka razy

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Dzięki za informacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
U mnie na automacie tak jest, że po maksymalnym wciśnięciu gazu z wolnych obrotów (bez wlaczania kick down) czas między dodaniem gazu a faktycznym przyspieszaniem wynosi około 2s. Sytuacja jest inna gdy ustawie na trybie ręcznym około 1s. I wydaje mi się, ze jest to normalne.

Opóźnienie to eliminuje przytrzymanie go chwile na gazie tak żeby nabierał prędkości po tym reakcja jest natychmiastowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 06:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: warszawa
sprawdź dokładnie kolektor ssący zobacz czy nie jest rozwarstwiony, jak ci się leeko poci to ma dziurkę w mojej miałem to samo zaczęło się od miejsca gdzie jest przymocowany PLUS wkońcu skończyło się wystrzałem w kolektor ale kocioł :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
to chyba nie to. Dziś jechałem na gorącym silniku- cisnę gaz i zero reakcji - nie przyspiesza - więc wciskam do dechy i dalej nic a obroty już na 4 tys. Po krótkim postoju było znowu ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 19:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
chciałbym widzieć twój filtr odmy

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 21:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Sprawdz zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki, objawy pasowaly by do zacinajacego sie zaworka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 08:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
EGR ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 11:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
W twoim aucie sa dwa takie same zaworki o tych samych numerach i jeden jest od EGR nr.1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
a drugi zawor jest od turbosprezarki nr.1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
i sprawdz ten zaworek co struje podcisnieniem turbosprezarki, mozesz je np. zamienic miejscami ale slyszalem tez przypadki ze obydwa byly zwalone i nic to nie dalo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 12:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Ja właśnie dziś wymieniłem ten elektrozawór przy turbinie w serwisie kosztuje cos ok390pln na alegro kupiłem nówke za 125pln i powiem wam ze efekt powalający...wcisne gaz ok 1 sek i głowa ląduje w zagłówku...wcześniej też szedł ale moc przybywała wraz z obrotami silnika..
Teraz reaguje odrazu i od samego dołu.
Ale uszkodzenie tego zaworu wyjdzie na kompie bo jak nie chodzi geometria w turbinie to długo pompuje do 2,2 bara,a jak smiga to lekkie dodanie gazu i kolektorze powinno odrazu być cisnienie...no chyba że kolektor jest nieszczelny to inna sprawa..

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Te zawory należy wymieniać czy po prostu wyczyścić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
wilano napisał(a):
Te zawory należy wymieniać czy po prostu wyczyścić ?

można je czyścić, a w linku jak to zrobić:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764&start=0

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 11:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Lepiej wymienic na nowy ten ktory steruje podcisnieneim turbosprezarki, czyszczenie nie zawsze pomoze a nawet jesli to nie bedzie to ten sam efekt. Nowy kosztuje 125 zl firmy Pierburg. Ktos na forum pisal ze czyscil te zaworki i nic to nie dalo dopiero jak zalozyl nowe to autko zaczelo smigac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Czyli rozumiem, że oba zaworki są identyczne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
z tego co mi wiadomo to tak

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Tak sa to te same zaworki, zobacz sobie na tej stronie z czesciami ze obydwa maja te same numery.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL