BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 00:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Chyba skrzynia sie sypla...
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 08:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Witam...szlag by to trafil przy poniedzialku...kurde...jechalem do roboty spokojnie, wsystko fajnie i milutko...zero znakow, ze cos ma sie stac...ehhhh :( Jade i nagle przy zmianie na inny bieg poczulem szarpniecie troche mocniejsze niz zawsze iii wskoczyl GERTRIBEPROGRAM...auto normalnie jezdzi i juz...ale chyba tak jakby miala wlacony tryb sportowy, boo wysoko go kreci :niepewny: ehhh, dojechalem jakos...stanalem na poboczu i wylaczylem silnik, odczekalem. Uruchomilem i pojechalem, przez chwile bylo oka, pozniej znowu sie zalaczyl blad :kwasny: . Wydaje mi sie, ze na 3cim biegu cos poszlo...1wszy i 2gi bieg wchodzily plynnie...ehhh...kurde...co teraz?Wymiana oleju raczej juz nie pomoze...zapewne :/
Jak nie urok to sraczka...
Sprawdzalem w realoem mam skrzynie A5S310Z czy to jest 5hp18?? czy jaka...
dziekuje!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
jedz do jakiegos zakladu od skrzyn automatycznych, niech sciagnac miche olejowa i zobacza od dolu stan tarczek, wtedy powiedza Ci czy olej czy remont czy szukanie innej skrzyni.

Blad wystepuje przy 3 biegu czy dopiero po jakims czasie? Jestem optymistycznej mysli i obstawiam olej.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 09:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mongooes napisał(a):
jedz do jakiegos zakladu od skrzyn automatycznych, niech sciagnac miche olejowa i zobacza od dolu stan tarczek, wtedy powiedza Ci czy olej czy remont czy szukanie innej skrzyni.

Blad wystepuje przy 3 biegu czy dopiero po jakims czasie? Jestem optymistycznej mysli i obstawiam olej.

Za malo czasu mialem zeby dokladnie sprawdzic...ale wyglada tak, jak stanalem, wylaczylem silnik...uruchomilem go ponownie...wszystko oka, wlaczyle D samochod normalnie zaczal jechac...jechalem, zmienial biegi 1,2 i pozniej chyba nie dociagnal do 3jki i wyskoczyl blad...o 17tej wracam do domu to to sprawdze...ehhh klerwa :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 09:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Kisiel24 napisał(a):
Sprawdzalem w realoem mam skrzynie A5S310Z czy to jest 5hp18??
Tak to jest 5HP18

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 10:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jade na komputer dzisiaj wieczorem...tylko, nie wiem czy jest sens... :| wyjdzie chociaz troche co moglo sie stac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
A wiec tak, blem na komputerze dzisiaj. Program wykryl dwa bledy, pierwszy blad to blad sterownika skrzyni, drugi to jakis dziwny blad...ale cos zwiazane z olejem

Tutaj opis:

Error frequency : 4

Label Byte 21 37.00
Gearbox Oil Temperature 87.00 degrees C
Output Speed 1969.00 rpm
Label Byte 21 37.00
Gearbox oil Temperature 87.00 degrees C
Output Speed 1248.00 rpm
Label Byte 21 37.00
Gearbox oil Temperature 90.00 degrees C
Output Speed 1248.00 rpm

Plausibility

Sporadic error
Replecment function active
Error present




To jest opis z programu...

Wiec tak, jesli chodzi o blad sterownika, po skasowaniu i po przejechaniu sie bledu sterownika juz nie ma. Pozostal blad co napisalem.

Na logiki wydaje mi sie, ze chodzi o cos z olejem. Im on byl cieplejszy, tym szybciej skrynia przechodzila w funkcje awaryjna...jutro robie dolewke...ehmmm mam nadzieje, ze to to :]
Aha skrzyia to 5hp18...dowiedzialem, ze styknie Dextron III zgadza sie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Noooo Panowie...mam racje? :>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 08:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
nie rob dolewek tylko zmien olej z filtrem i uszczelka!

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 08:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jeszcze takie zapytanie...bo bede uzupelnial oliwke, bo musze sprawdzic co i jak...czy mam go dolewac na odpalonym silniku??Czy normalnie lac az zacznie sie przelewac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 08:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mongooes napisał(a):
nie rob dolewek tylko zmien olej z filtrem i uszczelka!

No zrobie to ale, chce wiedziec czy to napewno to...ale z tego co napisalem, to wychodzi, ze jest za malo oleju...albo olej juz nioe spelnia wlasciwosci...
Aha i pytanie...poradze sobie sam ze zmiana oleju (pracuje w serwisie) czy ehmmm...fachowa wiedza jest wymagana...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 09:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Cholera jasna...pech na calej lini... :( Dzwonilem do ASO...sprawdzil mi jaki olej...okazalo sie ze do mnie leje sie ESSO, ten longlife a nie Dextron III kurde nooo!!! co za pech :mur: :mur: ...czyli kaplica, bo dolac troche Dextrona nie moge co?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 10:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Jak chcesz tylko dolać żeby sprawdzić to dolej dexrona, nic się nie stanie. Miałem 5hp18 zalaną całą tylkoo dexronem i nie było żadnych problemów (oczywiście zrobil to poprzedni właściciel)

Zalewasz na odpalonym silniku z włączonymi światłami i odpalona klimą na max aż się przeleje. Jak będzie poprawa to wymień cały olej z filtrem i uszczelką. Jak by cos to pomogę z tym esso ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 10:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
J E L I T O napisał(a):
Jak chcesz tylko dolać żeby sprawdzić to dolej dexrona, nic się nie stanie. Miałem 5hp18 zalaną całą tylkoo dexronem i nie było żadnych problemów (oczywiście zrobil to poprzedni właściciel)

Zalewasz na odpalonym silniku z włączonymi światłami i odpalona klimą na max aż się przeleje. Jak będzie poprawa to wymień cały olej z filtrem i uszczelką. Jak by cos to pomogę z tym esso ;)


Chce dolac, bo skrzynia po nagrzaniu wlacza Gertribeprogram, tak wiec cos z olejem na bank...a dolac chce, bo nie wiem czy moge meczyc skrzynie na awaryjnym programie, jezdzi normalnie ale po co ja meczyc...czyli jakos dolewke moge zrobic??I tak jak mowie, w ASO wyszlo, ze wchodzi tam to ESSO...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 15:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wiec tak, wlazlem po auto...znalazlem tabliczke znamionowa. Jest czarna i jest na niej numer 1095 000 093, oczywiscie skrzynia 5hp18...czyli olej lejemy Dextron III zgadza sie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 05:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ok jestem po wymianie oleju w skrzyni...kiedy zlalem stary myslalem, ze padne. Olej czarny jak smola. Gdy sciagnalem miske, magnesow nie bylo widac!!!BYly obklejone syfem o grubosci jakichs 3 cm :szok: :szok: , wszystko wyczyscilem, dalem nowy filtr zalalem oliwa...i hmmm, niestety :( nic to chyba nie dalo. Biegi rzeczywiscie zmieniaja sie lepiej, plynniej. Ale jak wracalem to znowu wywalilo blad Gertribeprogram. Ehhhh, nic juz nie wiem. Najdziwniejsze jest to, ze wlaczylem 3jke (czyli wachluje biegi do 3ch) i wszystko dziala jak nalezy. Zaden blad nie wyskakuje. Dzieje sie tak tylko na D !!! :zalamany: :zalamany: czy to znaczy, ze skrzynia jednak kaput? ;( moze cos ze sterownikiem sie syplo, ale jak bylem na kompie bly bledy jak oisywalem wyzej. Blad sterownika i ten dziwny z olejem czy cos tam. Blad sterownika zostal skasowany i sie juz nie pojawil :| :|
Skrzynia po wlaczeniu Gertribe DZIALA!!!Tylko ma awaryjny program...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 06:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
a może dalej ma za mało oleju? W jaki sposób nalewałeś olej?

W garażu mam chyba sterownik od skrzyni 5hp 18.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 06:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
J E L I T O napisał(a):
a może dalej ma za mało oleju? W jaki sposób nalewałeś olej?

W garażu mam chyba sterownik od skrzyni 5hp 18.

Ehhh, nalewalem, najpierw na zgaszonym silniku...az zaczelo sie przelewac...odpalilem silnik zaczal chodzic na P...pozniej kumpel siedzial w aucie i wajchowal, ja caly czas dolewalem...i tak dolewalem, dolewalem az weszlo jakies 5,5 literka. Na zapalonym silnku i na D az sie zaczelo wylewac. Wziolem korek i skrecilem wszystko...
Ehhhh,juz sam nie wiem...w razie czego ile chcesz za ten sterowniczek...musze sie lapac wszystkiego...co jest tansze od wymiany lub tez kupna drugiej skrzyni :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 09:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
eh, zapomniałem sterownik jest od tej skrzyni ale od e32, nie wiem czy jest taki sam.

Powinieneś dolewać na włączonej klimie i odbiornikach prądu. Chodzi o to żeby obroty się podniosły delikatnie i nie wajhować tylko na D.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 09:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
J E L I T O napisał(a):
eh, zapomniałem sterownik jest od tej skrzyni ale od e32, nie wiem czy jest taki sam.

Powinieneś dolewać na włączonej klimie i odbiornikach prądu. Chodzi o to żeby obroty się podniosły delikatnie i nie wajhować tylko na D.

Jakbys podal mi numer z tego sterownika to mozna to by bylo sprawdzic w realoem...co do dolewki oleju, przejezdze przez weekend i w poniedzialek postawie raz jeszcze na kanal i i zrobie dolewke...ale juz tak jak mowisz...myslisz, ze to moze byc cos ciagle ze stanem oleju?Moze jakis czujnik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 09:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 57
Posty: 149
Lokalizacja: PILAWA
Moje BMW: E39 525d"2001r
Kod silnika: M57D25
co do oleju to esso co do szarpania morze być sterownik w Otwocku jest gość od automatów ale masz trochę daleko ale spróbuj zadzwonić morze ci coś podpowie P.Sławek 603901395

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL