BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 09:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i compact M43 ...a sprawa olejowa
PostNapisane: 5 września 2009, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: PiÂła
Od niedawna użytkuję bmw 316, chciałbym na samym oczątku wymienic olej silnikowy. tu pojawia się pytanie - jaki olej mam wybrać? auto miało ostatnią wymianę robioną 2 lata temu, od tego czasu przejechało 10tys km - było mało jezdżone. Na wszystkich poprzednich wymianach miało zalewany olej o parametrach 5w30, bodajże raz 5w40. Na ostatnim serwisie - tym 10tys km temu ( przy przebiegu 171tys km) nie miałem wpisanej specyfikacji, jaki olej był zalany. Teraz auto ma prejechane prawie 182tys km. Zaznaczam,że przebiegi są autentyczne itp.
Jaki olej byście zalali na moim miejscu?? Sprawdzając na bagnecie olej jest pomiędzy miarkami(wiec ok), barwa bursztynowo-brązowa - więc wszystko gra. Silnik także jak na raziesprawuje się dobrze.
Czytałem też o olejach dedykowanych longlife.
Auto ma już 15lat.


Ostatnio edytowano 6 września 2009, 00:49 przez kaczorw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
katalogowo jak się nie myle jest 10w40

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: PiÂła
ale 10w40 to półsyntetyk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Tak 10W40 to półsyntetyk. W pobliskim warsztacie który specializuje się tylko w BMW doradzono mi olej Valviline lub Mobil1, ja wybrałem Mobil1 bo jest bardziej dostepny. Powiedzieli mi również, że do BMW nie wolno lać oleju mineralnego!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
zalej valvoline maxlife 10w40 bardzo dobry i sprawdzony olej! sam takiego uzywam

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: PiÂła
Czyli bardziej zostajecie przy półsyntetyku?Co podalibyście za powód, by jednak zrezygnować z syntetyka?? - czytałem też opinie,że historie z wypłukaniem/rozszczelnieniem silnika to bajki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: PiÂła
dodam,że masz ładnego compacta.niedługo tez zamieszczę zdjecia mojego .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 23:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
kaczorw napisał(a):
Co podalibyście za powód, by jednak zrezygnować z syntetyka??

kolego jeśli do tej pory lałeś syntetyk i prze te 10-15 tyś od wymiany do wymiany nie musisz dolewać to jak najbardziej nie rezygnuj z full-syntetyku!!! w tym wypadku bierz 5W-40 od valvoline. Będziesz zadowolony gdyż to jedna z nie liczynch firm które nie mają rozlewni w polsce a co za tym idzie mniejsze prawdopodobieństwo na kupienie jakieś podróby.

kaczorw napisał(a):
dodam,że masz ładnego compacta.niedługo tez zamieszczę zdjecia mojego .
dzięki :) czekamy na galerie Twojego ;)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL