BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Szpera - przełożenia
PostNapisane: 27 stycznia 2007, 11:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
z jakimi przełożeniami były mechanizmy różnicowe z blokadą w e36?
3.15, 3.45 (?m3?) i ? były dostępne mosty 2.98 z LSD?
a może ze wszystkimi przelozeniami jakie wystepowały przy danym silniku?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Ostatnio edytowano 2 lipca 2008, 21:31 przez bartus, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2007, 13:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Marki/Warszawa
Witam ja mam kolejne BMW ze szpera i takie same przełozenie S3.15 coupe-ta była 2.0i a sedan jest 2.5i. Wiec wydaje mi sie ze takie przełozenie było w zeszperowanych mostach e36. Natomiast moj braciak w e34 ma 2,5tds i ma szpere przełozenie S2,65.

_________________
///Brak reklam na forum///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2007, 14:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
no tak, ale później (w modelach 323, 328) były inne przełożenia w standardowych dyfrach. zamiast 3.15 (w 325) było 2.98(2.93)... ale jak to było w mostach ze szperą? były 2.98(2.93) z blokadą?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 12:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
w TIS'ie znalazłem tylko przełożenia zwykłych mostów ...

może ktoś wie gdzie tego szukać??

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Czestochowa
Mam takie pytanko jaki jest najlepszy dyfer ze szpera o jakim przełożeniu do 325i

Obecnie mam o przełożeniu 3,15 i jakiś numerek 4752 ?? bez szpery Vmax 240 (chociaż jak ruszam wałem to koła się kręcą jak by była szpera :) ale jak kręcę kołem to już szpery nie ma :( da się jakoś sprawdzić czy była szpera czy dyfer jest uszkodzony może tak ma być :wstyd: ) 3.25 ma dłuższe biegi czy krótsze i jakie osiągi są na innych przełożeniach itd. Z góry dzięki szukałem na forum ale nic konktrenego nie znalazłem może najlepszy by był od emki 3,2

_________________
Pozdro Mateusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 22:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
To przełożenie dyfra do 2,5 w E36 jest najlepsze. Przy dyfrze ze szperą obok przełożenia miałbyś dodatkowo symbol "S". Potwierdzenie tego, że nie masz szpery, to także swobodnie kręcoące się koło, podczas gdy drugie stoi.
Dyfer o większym przełożeniu będzie miał krótsze biegi i mniejszą prędkość końcową, ale dynamika przyśpieszenia wzrośnie ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Czestochowa
Ok dzięki czyli jak szukac szpery to 3,15 do tego silnika

a jakie ma przełożenie e36 3,0 i 3,2 M3 i Vmax

_________________
Pozdro Mateusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 13:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
M3 3.0 ma 3.15
M3 3.2 ma 3.23
Vmax 250 km/h 3.0 ma 5 biegową skrzynie 3.2 6-io.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
ja troche z innej strony zapytam.czy z tymi numerami szpery, to chodzi o to, że im mniejszy numer, tym dłuższe biegi, a co za tym idzie większa predkość max. ale wolniejsze przyspieszenie
czy im mniejszy numer, to krótsze biegi, mniejsza prędkość max ale lepsze przyspieszenie :?:

i czy na sprawdzenie czy auto posiada szperę wystarczy pokręcić jednym kołem i jeśli drugi zacznie sie tak samo obracać to jest pewność ze auto ma szperę :?:

i dwa, jaka szpera najlepsza do 530i V8.pozdr. :)

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 14:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
biemdablju napisał(a):
ja troche z innej strony zapytam.czy z tymi numerami szpery, to chodzi o to, że im mniejszy numer, tym dłuższe biegi, a co za tym idzie większa predkość max. ale wolniejsze przyspieszenie
czy im mniejszy numer, to krótsze biegi, mniejsza prędkość max ale lepsze przyspieszenie


Dokładnie tak.

Co do szpery albo masz na moście masz taką blaszkę z wybitym przełożeniem, jeśli przed nim jest "S" to masz szpere. Lub podnosisz auto z jednej strony, jeśli da się zakręcić kołem nie ma szpery jeśli się nie da masz szpere.

Co do 3.0 V8 automat seryjnie ma 3.15 manual 3.07 chłopaki za wielkiej wody dla lepszego przyspieszenia zalecają w obu przypadkach wymianę mostu na 3.46 jest ich sporo na rynku starsze 535 M30 manual miały takie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
Pinczer napisał(a):
Co do 3.0 V8 automat seryjnie ma 3.15 manual 3.07 chłopaki za wielkiej wody dla lepszego przyspieszenia zalecają w obu przypadkach wymianę mostu na 3.46 jest ich sporo na rynku starsze 535 M30 manual miały takie.


dla lepszego przyspieszenia wymianę zalecają z 3.07 na 3.46.....czyli im WIĘKSZY numer, tym lepsze przyspieszenie, czyli odwrotnie to co ja napisałem :?: cholera pogubiłem sie już :dontgetit:

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 21:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Tak, najprościej mówiąc im większy numer tym lepsze przyspieszenie można tak powiedzieć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 00:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
TAK. Im większy numer tym lepsze przyspieszanie ale za to ciut mniejsza Vmax.

np. na jeden obrót koła przypada 3.15 obrotów wału napędowego... itp

p.s.ja mam w e30 m40 4.45+szpera i 5 bieg kończy się na 190km/h ale elastycznością na 4 biegu dorównuje r6 w e36 (dyfer od automatu-4 biegowego)

Pozdro

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 08:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
dzięki wszystko jasne :)

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2008, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 7
Lokalizacja: Nidzica
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52b28tu
Czesc chcialbym sie dowiedziec czy BMW e36 318i z 1997 roku mialy szpere czy tez nie. pozdro

_________________
ap


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 14:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
mam pytanie,w ktorym miejscu znajduje sie ta tabliczka na moscie bo nie moge jej znalezc, moze jakies foto,prosze :) bo wszyscy pisza ze ich 320 na drugim biegu ma odcinke przy ok 100km/h a ja mam przy ok 85km/h :szok: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
dziurkailoczek napisał(a):
wszyscy pisza ze ich 320 na drugim biegu ma odcinke przy ok 100km/h a ja mam przy ok 85km/h


To wszystkim się tylko wydaje a u Ciebie jest OK :ok:

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 01:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
No to ja wam powiem jeszcze lepiej :P
Bo moja 320i ma na 2 biegu v-max 120km/h :)
Oczywiście jestem pewien że mam założony inny dyferencjał bo jest to wręcz niemożliwe żeby nie było jakiś przeróbek. :] Problem w tym że na dyferencjale nie mam tej tabliczki i niewiem od jakiego modelu E36 mam ten most :wstyd:

Pozdro! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 04:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
A może masz nie dyfer inny tylko liczniki od jakiegos tam 2.8 albo M3 albo jakiś tam "chip" co Ci odcinkę przenosi i takie cuda się dzieją???
120km/h na dwójce w 320??? No koniec świata... Czy to Corolla albo Civic???
Poddajcie mnie torturom a nie uwierze!!! Szczyt mojej wzobrazni nie potrafi tego ogarnĂĄc...

Ratunkuuuuuuuuuuu :wstyd: [/code]

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 15:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
ja tez niemoge znalezc tej tabliczki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL