BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 22:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 12:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
To wytłumacz czemu gadam niby głupoty ??? Poprzyj argumentami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 12:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
otoz to ze zbieranie wilgoci w ukladzie wydechwym to bzdura jakich malo a po drugie zeby lpatki skorodowaly to auto musialo by stac z 2 lata nie jezdzone po to jest tam smar na lozyskach zeby zabezpieczyc przed przegrzaniem i korozja

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 14:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Łożyska są w oleju oczywiście ale łopatki turbiny i zmiennej geometrii nie. A zimą czy jesienią jak odpalasz samochód to biały dym zanim sie silnik nie rozgrzeje to twoim zdaniem co? Nawet olej w silniku chłonie wilgoć. Dlatego jeżeli jeżdzi sie krótkie odcinki w mieście na niedogrzanym silniku wymiana oleju zalecana jest częściej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 19:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Kolego bialy_79, swoje teorie na temat turbin ze zmienna geometria i sposobami ich uzytkowania popre tym, ze moj kuzyn pracuje w Stanach w firmie zajmującej się turbinami i saprezarkami i chyba wie co mówi :mur:

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 19:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
To polecam mu lekture "Doładowanie silników" Janusz Mysłowski. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
dziqsek napisał(a):
Kolego bialy_79, swoje teorie na temat turbin ze zmienna geometria i sposobami ich uzytkowania popre tym, ze moj kuzyn pracuje w Stanach w firmie zajmującej się turbinami i saprezarkami i chyba wie co mówi :mur:


W mojej firmie też pracuje Pani, która u nas sprząta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 23:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
ja was pogodze- jezdzic panowie i nie medrkowac bo od tego glowa boli - a jak cos ma walnac to i tak walnie - jesli wskutek jakis tam objawow , skrzypow i gwizdow bedziemy oceniac auto to wszystko po kolei musimy wymienic - a malo kogo stac na to -a tak na marginesie - wpada do mnie moj znajomy i mowi ze jak jedzie cos mu tam swiszcze od prawych przed drzwi - no odpowiadam- rozne sa przyczyny - on naciska na jazde probna - ja czasu malo - ale jakos pojechalem - auto - c-klasse 4 lata - no cos tam swiszczy tu i owdzie - ale nie czaje gdzie - jak przyjezdzamy z powrotem - on i co ? - a ja - masz radio ? mam mowi - to na maksa i jezdzij dalej - jak cos padnie bedziemy wiedziec co- nic nie padlo - a moje slowa sa juz legenda - albo wpada facet audi i mowi - jak kreci w prawo to mu lekko stuka - ma odp -jezdzic prosto i w lewo - sa to oczywiscie zartobliwe przyklady -prawdziwe - ale pisze o nich po to by uzmyslowic -ze czasami szukamy dziury w calym - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 07:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
harnas621 napisał[b]
Cytuj:
a was pogodze- jezdzic panowie i nie medrkowac bo od tego glowa boli - a jak cos ma walnac to i tak walnie - jesli wskutek jakis tam objawow , skrzypow i gwizdow bedziemy oceniac auto to wszystko po kolei musimy wymienic - a malo kogo stac na to -a tak na marginesie - wpada do mnie moj znajomy i mowi ze jak jedzie cos mu tam swiszcze od prawych przed drzwi - no odpowiadam- rozne sa przyczyny - on naciska na jazde probna - ja czasu malo - ale jakos pojechalem - auto - c-klasse 4 lata - no cos tam swiszczy tu i owdzie - ale nie czaje gdzie - jak przyjezdzamy z powrotem - on i co ? - a ja - masz radio ? mam mowi - to na maksa i jezdzij dalej - jak cos padnie bedziemy wiedziec co- nic nie padlo - a moje slowa sa juz legenda - albo wpada facet audi i mowi - jak kreci w prawo to mu lekko stuka - ma odp -jezdzic prosto i w lewo - sa to oczywiscie zartobliwe przyklady -prawdziwe - ale pisze o nich po to by uzmyslowic -ze czasami szukamy dziury w calym - pzdr

Dobrze gada dać mu wódki :D .[center]
[/fade][/code][/center]


Ostatnio edytowano 13 czerwca 2009, 07:10 przez Biały_79, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: z lasu
hej !

jest i rozwiązanie tematu :)
byłem ostatnio w ASO i stwierdzili że to nie turbina, tylko jakieś interferencje (elektronika).
dźwięk nie leci co prawda z głośników, ale na szybko konsultant nie był w stanie stwierdzić skąd (wszystko zaczęło się po założeniu alarmu, więc może gdzieś z niego).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 16:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Jawiszowice
Koledzy, mi też strzelił wąż od turbiny do intercooler`a. Nie wiecie gdzie mozna dostac takie cudo? e46 2,0 D 100kW (136KM) <desperacja>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 20:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 144
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105540
Golson napisał(a):
Koledzy, mi też strzelił wąż od turbiny do intercooler`a. Nie wiecie gdzie mozna dostac takie cudo? e46 2,0 D 100kW (136KM) <desperacja>


Zadne to "cudo" i w serwisie mozna dostać!!! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 15:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Jawiszowice
w serwisie pewnie słono policzą, dzwoniłem po kilku hurtowaniach z cześciami ale niestety nie mają i kilka razu już mówili że może być z tym ciężko... Prócz serwisu można gdzie to dopaść? Ktoś wie jaka cena kreuje się na serwisie? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 16:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 144
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105540
Golson napisał(a):
Ktoś wie jaka cena kreuje się na serwisie?


rok temu placilem 150zł(tzn.mechanik który mi naprawial tyle zapłacił podobno...paragonu nie widziałem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 144
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105540
aktualna cena według katalogu to 182,08 zl

http://www.mototec.pl/etk.php

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 18:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Jeśli zaczyna się pojawiać tzw. świst turbiny- to najczęściej nie ma on związku z samą turbiną (poza skrajnym przypadkiem- połamanymi łopatkami). Powodem świstów i gwizdów są najczęściej nieszczelności przy kolektorze wydechowym, rurze wydechowej, łączniku elastycznym, rurze od ic. Są to najczęściej zupełnie nieszkodliwe dla silnika i turbosprężarki niedomagania.


Co do eksploatacji auta(diesla), które ma turbosprężarkę z kierownicami (zmienna geometria) należy używać całego zakresu obrotów silnika (oczywiście nie popadajmy w skrajności :rotfl: ). Chodzi o to, ze w wypadku jazdy do 2,5 rpm przez cały czas kierownice nie mają okazji zamknąć się do końca ( nie pracują w pełnym zakresie), na kierownicach zbiera się nagar co prowadzi do zmniejszenia zakresu ruchu kierownic- przy wysokich obrotach już nie mogą się zamknąć.

Skutkiem może być ładowanie zbyt dużego ciśnienia, większe obciążenie turbo- krótsza żywotność.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 320d, lekki świst (od turbiny?)
PostNapisane: 2 marca 2011, 18:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46/320D
Kod silnika: M47TU
Świsty świsty , u mnie od jakiegoś czasu też świszczy przy zimnym silniku :( 320D 150km)
ostatnio wymieniałem przegub elastyczny za katem , wtedy ładnie świstało jak przegub był uszkodzony , po wymianie przegubu świst słychać tylko na zimnym silniku . Pytanie czy jedząc dłuższy czas na dziurawym przegubie elastycznym można uszkodzić turbinę ? , Czytałem w jakimś poście ze wtedy turbo ma mniejsze opory i może się uszkodzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 320d, lekki świst (od turbiny?)
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: z lasu
problem chyba u mnie wyjaśniony, kumpel który zajmuje się elektryką stwierdził że to przez autoalarm i czujnik, który został zamontowany gdzieś na wałku rozrządu? (czy gdzieś tam) i zakłócenia są przenoszone na głośniki.
to by się zgadzało, bo dźwięk się pojawił po założeniu autoalarmu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 320d, lekki świst (od turbiny?)
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ma byc swist przy odpuszczaniu gazu ale lekki i jest to normalne kiedy nie ma oporow na wydechu jest to najnormalniejszy objaw, wszystkie inne swisty i mocne gwizdy kończą się wczesniej czy pozniej obejrzeniem i powąchaniem nowego pudełeczka firmy GARRETT ewentualnie regeneracja (czyt. druciarskie naprawienie na kilkadziesiat tys. km stosowane przez "Jana Kowalskiego")

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 320d, lekki świst (od turbiny?)
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 23:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Więc tak:

- Tak jak kolega powiedział lekki świst morze być
- Jak świst przypomina już sygnał jadącej karetki to jest przypalone łożysko oporowe turbiny i wałek ( ostra jazda bez chłodzenia po regeneracji turbo będzie działać dalej ).
- Jak dźwięk przypomina odkurzacz to szukamy ładnych dziurek pomiędzy turbo a IC a kolektorem.

Trurbo łapie od 2500 to strasznie wysoko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 320d, lekki świst (od turbiny?)
PostNapisane: 5 kwietnia 2015, 11:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ten silnik tak lapie moc, turbo max moment przy 2000 obr, a moc przy 4000, jezeli dostaje wiecej powietrza bo ma zamkniete egr to powyzej 2000 dopiero bedzie cos czuc, moja pali srednio do 5,5 w jezdzie mieszanej miasto/trasa i tez tak wstaje, takze tak ma byc przy sterowaniu podcisnieniowym. gwizdze na postoju przy odpuszczaniu gazu i ciagnie od >2000. wszystko w stanie idealnym po 10 latach wymienilem EGR, zaworki cisnienia (wszystko pierburg) i wezyki. skrzynia 5-tka. turbo tam Ci wstaje wczesniej ale czujesz dopiero troche za 2000 obr. jezeli bedzie EGR w 100% sprawny i podlaczony to bedzie ruszal z miejsca bardziej ociezale, ale bedziesz mial wrazenie ze wstaje szybciej jakby rowno od 2000, z tym ze bedzie slabszy jakoś tak od 2500+. na odlaczonym egr efekt jakby wstawal kapke pozniej ale deczko mocniejszy

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL