BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 08:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] odpowietrzenie m20b25???
PostNapisane: 9 września 2009, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
sprawa wyglada tak.
pewnego razu pek mi waz od chlodnicy...wywalilo plyn i sie zrobil problem...(zaraz po wyswietlleniu komunikatu o niskim stanie plynu zgasilem silnik)
zaciagnelem autko do domu, zalalem plyn i zaczelem odpowietrzac. ale zaczelo mi wywalac plyn po odkreceniu zbiorniczka zaraz po zgaszeniu silnika.
stwierdzilem ze uszczelka albo glowica. zdjelem glowice dalem do sprawdzenia i okazalo sie ze jest cala, przy okazji zrobilem cala jej regeneracje, dodam ze stara uszczelka byla ok.
po zlozeniu dzieje sie to samo, czyli po nagrzaniu wywala mi plyn.
i teraz pytanie czy to bedzie jeszcze kwestia odpowietrzenia czy pekniecia tuleji?

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 19:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
Ja bym powiedział ze żle odpowietrzyłeś, przynajmniej tak się dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
ale obieg byl ogrzewanie ruszylo

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 21:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Scoot14 napisał(a):
ale obieg byl ogrzewanie ruszylo


Albo dalej źle odpowietrzasz albo masz zatkany korek w zbiorniczku wyrównawczym.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
juz nie wiem jak inaczej mam odpowietrzac.
odpowietrzniki sa teoretycznie tylko 2
sciagalem chyba wszystkie weze i szukalem powietrza ale nic nie znalazlem.
ewentualnie kolego podpowiedz mi jak mam ja odpowietrzac.
z gory dzieki

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 21:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Pewnie termostat uszkodzono, nizej w pigułce o grzaniu:
przyczyny grzania:
1. termostat, 2.zapowietrzony układ, 3. visco 4. pompa, 5 poważniejsze awartie typu uszczelka, głowica itp...
Pierwszy sprawdzamy termostat
- jeśli zbiorniczek ma stan płynu odpalamy auto i nagrzewamy do właściwej temperatury czyli strzałka w pionie. Po pewnym czasie powinien otworzyć się termostat więc sprawdzamy tremperaturę węża górnego i dolnego, powinny byc oba gorace, jesli dolny zimny to do wymiany termostat.
Jesli termostat ok. to upewniamy sie czy jest ogrzewanie, jesli jest to uklad nie powinien byc zapowietrzony.
Odpowietrzanie
Jesli zapowietrzony do na odkreconym odpowietrzeniu dolewamy płyn pod sam korek tak jak by sie miał przelać /na unieruchomionym silniku/ aż płyn sam wycieknie odpowietrzeniem. Następnie trzeba odlać troche płyny by go nie było za dużo i zakręcamy, odpalamy auto włączamy ogrzewanie i mazna się przejechać, jak ogrzewanie zacznie działać, uzupełniamy płyn do stanu jeśli go brakuje i musi być ok. Jeśli orzewanie dalej nie ma to ponownie odkręcamy odpowietrzenie i lejemy do przelania /BMW róznych marek mam od ponad 10 lat i zawsze ten sposób działa/.
Pompa
Jesli już odpowietrzyliśmy i termostat jest ok to sprawdzamy pompe, odkręcamy korek chłodnicy i odpalamy auto. W górnej części chłodnicy jest otworek powrotny, nim powinien lecieć mały strymyk płynu, wiekszy po dodaniu gazu. Jesli go nie ma to pompa do wymiany.
Visco
Jesli jest obieg płynu, to chłodnica jest gorąca /dolny i górny wąż gorący/, tak jak było wyżej opisane, po dodaniu gazu do 2000 obr. będzie słychać "wichure"...
Tu jeszcze należy zaznaczyć że z układu chłodzenia nie może być wycieków, jeśli są to układ może sam się zapowietrzać i w następnie silnik zagrzewać. Jeśli nie jesteśmy pewni termostatu można go wyjąc i wrzucić do wrzątku i musi się otworzyć. Miałem taki przypadek ze termostat otwierał się tylko trochę, więc pozornie było ok. a tu nagle silnik zagrzany i woda wylatywała z układu.../ i tak se walczyłem z zapowietrzaniem układu a to termostat/
I teraz jeszcze pytanie co znaczy że wywala płyn... bo w bmw zawsze po odkreceniu korka na goracym wywali płyn, ponadto jak jest nawet mała nieszczelność to bedzie nia wypychac płyn i zapowietrzac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
dzisiaj znalazlem chwile czasu wiec ponownie zaczelem sie bawic z bmw.
wyjelem termostat, zalalem na nowo plynem, zagrzalem i odpowietrzylem...
poczatkowo po zagrzaniu bylo ok czyli odkrecalem korek i byl spokoj czyli plyn sie ani nie podnosil ani nie opadal. zrobilem z 5km i bylo to samo czyli wszystko ok.
wiec wybralem sie w dluzsza trase tak okolo 25km i jak wrocilem do domu przylozylem reke do weza od chlodnicy i czuje normalnie jak sie w nim gotuje plyn...:/
dodam ze obieg ruszyl i ogrzewanie dzialalo.
i pytanie co dalej. wedle opisu Przemkawww wychodzi na to ze pompa jest ok i wisco niby tez.
jaka moze byc przyczyna?
dodam ze wskaznik temperatury stoi w pionie i sa nowe obydwa czujniki

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 19:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: Górna Grupa
mam tak samo w mojej 518 i murze wymienić uszczelkę pod głowicą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
uszczelke mam nową...
i glowica tez jest ok

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 18:15 
Witam wszystkich na tym forum
trafiłem tu z google

nie wiem czy sprawa aktualna ale aż się zarejestrowałem by się wypowiedzieć

Więc:
Panie Scoo14
opisze żeby nie było nie domówień

Sprawa bardzo podobna
kilka razy podeszła mi temperatura w mojej e32 730i 89r czyli wiadomo silnik m30
ale to się stało dosłownie z 3 razy i na co dzień było z temperaturą wszystko w normie czyli w pionie
pewnego dnia myśląc ze lepiej dmuchać na zimne( wszyscy których pytałem o te skoki temperatury na 99% obstawiali TERMOSTAT ) wiec kupiłem sobie nowy WAGNETA ( chciałem WAHLERA ale sprzedawca w focie powiedział mi ze ludzie mu się zaczynają skarżyć ze WAHLERY się wieszają ) wiec wziołem WAGNETA i przy wymianie okazało się siedział WAHLER i wymieniłem na nowo zakupionego WAGNETA

przy wymianie termostatu ( banalna sprawa w m30 ) ulało się troszkę wody wiec uzupełniłem , niby odpowietrzyłem i pojechałem na rundę
Temperatura sporo powyżej połowu więc coś jest nie tak
po odkręceniu korka Gotująca się fontanna na wysokość i to bez ściemy z 2 metry w początkowej fazie <lol>
ale nie ma co się śmiać. Zagotowała się wiec wiem ze to właśnie mogło doprowadzić do najgorszego czyli USZCZELKA POD GŁOWICĄ
Bawaria ostygła i wziołem się za dalsze odpowietrzanie......................................
nie chciała się nic odpowietrzyć przelałem ze 100l płynu i dalej było źle ( nie chciałem do siebie dopuścić myśli ze poszła uszczelka ;/ )no ale zapowietrzała się mimo baaarrrdzzzo długiego odpowietrzania więc wszystko wskazywało na uszczelkę

postał tak kilka dni
poszedłem do niej sprawdzić co widać na bagnecie ( nie było kiślu )
potem co w płynie chłodzącym ( nie było oczek oleju ) hmmm
myśle... przepale ją to może coś się pokaże na tym bagnecie albo pod korkiem
zapaliłem zrobiłem mała rundkę tak żeby nie przegiąć z temperaturą
sprawdziłem i nic tam się nie pojawiało ale niunia zaczeła gotować wode w silniku ;/

Objaw był taki ze silnik gorący chłodnica zimna czyli brak obiegu ( termostat nowy )
myśli czyli wszystko wskazuje ze termostat nowy jest dupa albo wiadomo uszczelka
SPOWROTEM STARY dłuuuuuuuuuuuugie odpowietrzania i też dupa

i ręce mi teraz opadły choć cały czas podejrzewałem głowice ale nic na to nie wskazywało

i dziś zrobiłem tak ze wziolem stary termostat przegiołem go lekko żeby był cały czas otwarty
wsadziłem
zalałem płyn
odpowietrzyłem ale wcale nie leciało powietrze
i tak sobie dziś chwile pojeździłem
długo nabiera temperaturę ale jest w normie
nie grzeje się a z wiadomych przyczyn jest obieg i puki co jest dobrze
zobaczę za jakiś czas co będzie na bagnecie i pod korkiem od płynu chłodniczego zeby wykluczyć tą głowice i spróbuję raz jeszcze wsadzić nowy termostat tylko tak żeby się mało płynu ulało i zobaczymy co będzie

Takie moje działanie bo nie wiedzialem co wymyśleć żeby jeździć , a nie popsuć , a i głowicy właśnie na darmo nie sciągać

Pozdrawiam
Jan


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
ja zeby nie "dziadowac" ze tak powiem kupilem nowy termostat, chlodnice, pompe i visco bo stwierdzilem ze jak mam zrobione doslownie wszystko to zrobie i to jeszcze...i oplacalo sie...bawara jezdzi i wszystko jest w najlepszym pozadku:D
dodam ze odpowietrzalem oprzez wlewanie plynu srodkowym wezem od nagrzewnicy....skuteczna metoda...pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 22:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 709
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: M54b30
Garaż: w trakcie budowy
Panowie dolacze sie do tematu a mianowicie w moje e36 325i wystepuja tekie to objawy: gdy zrobilo sie zimno ostatnimi czasy zacząłem smigac na ogrzewanku ale cos mi tu nie gra mianowicie gdy odpale autko to temperatura idzie sobie swoim tempem do pionu i tu wszystko jest git ale nawet jak autko jest nagrzane to na postoju przy wlaczonym na maxa ogrzewaniu (dodam ze mam klime dwustrefowa) powietrze z kratek leci ledwo cieple sytuacja sie zmienia podczas jazdy im wieksze obroty tym w autko robi sie cieplej a gdy znowu stane powietrze znowu ledwo cieple :zdegustowany:
To chyba nie jest normalne zachowanie??Jest jeszcze jeden problem bo co jakis czas musze dolewac wody do chlodnicy bo niewiadomo jak i gdzie wyparowuje a wycieku raczej zadego nie ma...Panowie POMOZECIE???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL