BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 16:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wypadanie zapłonu lub nie trafienie na wolnych obr. [M
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
Wtam,
Problem mój polega na wypadaniu zapłonu (lub nie trafienie) na wolnych obrotach, podczas jazdy jest wszystko raczej w porządku (chociarz mam wrażenie że od czasu do czasu potrafi zamulić w dole). Wypadanie zapłonu objawia się "pyknięciem" i chwilową lekką wibracją. Podłączałem pod kompa przy okazji usterki czujnika położenia wału i jedyny błąd był właśnie tego czujnika (wymieniony na używany oryginał). Rozważam wymiane czujnika położenia wałka ale komp nie wykazuje jego błędu i ogólnie praca silnika w normalnej jeździe jest ok (nie licząc wrażenia czasami zamulania w dole i jednej sytuacji gdy stracił na chwile moc). Mógłby ktoś podpowiedzieć które elementy mogą odpowiadać za taką usterke? Dodam że świece są nowe, nowy olej pełny syntetyk, obroty czasami lekko zafalują. Może to cewka, można to jakoś zdjagnozować?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 20:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
można zmierzyć oporność uzwojenia pierwotnego cewki
powinno wynosić około 0,8 ohma
poza tym sprawdż te nasadki na świecach ich oporność 5K ohma
można też zdjąć osłonę i po ciemku zobaczyć czy któraś nie przebija do masy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 20:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Też bym obstawiał cewki . . .

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
Odgrzebuje teamat bo w końcu postanowiłem pomierzyć oporności i nie wiem ja się do tego zabrać. Cewka ma 3 piny wejściowe, wyjście na świece no i mase na obudowie. Jakbym nie mierzył zawsze mam 0 Ohma lub brak przejścia (czasami przez chwile zawacha się w okolicy 0,5-9 między pinami 1 i 3). Oporność tego łączenia cewka-świeca to około 1.87 KOhma narazie sprawdziłem na 2 cewkach, czyli do wymiany?


Poprawka, po dokładnym sprawdzeniu między pinami 1-3 mam tak:
cewka 1. 0,7 Ohma
cewka 2. 0,7 Ohma
cewka 3. 0,7 Ohma
cewka 4. 0,6 Ohma
cewka 5. 0,5 Ohma
cewka 6. 0,6 Ohma

Na łączniku cewka - świeca 1,87 KOhma

Cewki 456 do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL