BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 10:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pytanie o amortyzatory.
PostNapisane: 12 września 2009, 18:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 593
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E24, E60
Kod silnika: M30B35, M57D30TÜTOP
Witam,
Jestem nowy na forum oraz nowy jako posiadacz BMW (niedawno kupiłem pierwsze :D)
Po zakupieniu E36, dałem ją mechanikowi na oględziny co jest do zrobienia i stwierdził że tylnie amorki są do wymiany. Martwi mnie jedna rzecz. Owe E36 ma pakiet M-technic, lecz nie jestem pewien czy nie ma przypadkiem zawieszenia sportowego M. Jaki jest najlepszy/najpewniejszy sposób na sprawdzenie? Oraz jakie są ceny takich odpowiedników z M-pakietu, jakie firmy itp. Mechanik mi polecił Sachsy bo powiedział że takie Bilsteiny z allegro to jakieś najtańsze wersje porównywalne jakościowo do chińskich wynalazków. Od razu mówię że nie chce wydawać jakiś kolosalnych cen. tak ok. 450zł za cały komplet :)

PS. Wiem że temat był pewnie wałkowany ale niestety nie umiem się posługiwać wyszukiwarką na tym forum. Wpisuje E36 Amortyzatory to mi wyskakują wszystkie tematy z prefixem E36 :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 18:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
sachs najlepsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 21:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 264
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
ja niedawno kupilem bilsteiny i jestem super zadowolony :super:

_________________
BMW Klub Jelenia Góra --> http://www.bmwklub.jgora.pl
Moja ukochana :) viewtopic.php?p=392599#392599


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 23:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Krysiaman napisał(a):
Jaki jest najlepszy/najpewniejszy sposób na sprawdzenie?

rozkoduj VIN u użytkownika Stones1 i wszytko będzie jasne :)

Krysiaman napisał(a):
bo powiedział że takie Bilsteiny z allegro to jakieś najtańsze wersje porównywalne jakościowo do chińskich wynalazków.

zmień mechanika :wstyd:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 23:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
1. w wyszukiwarce użyj opcji "przeszukaj temat" oraz "znajdz wszystkie slowa" - wtedy twoje zapytanie bedzie mialo sens. Standardowe ustawienia to "przeszukaj wszystko" oraz "szukaj ktoregokolwiek ze slow" -> dlatego wyszukuje Ci wszystko z tekstem E36.

2. o tym, jakie masz zawieszenie możesz dowiedzieć się z VIN'u, chyba, że poprzedni właściciele namieszali i już nie masz zawieszenia "M-suspension".

3. najtańsze Bilsteiny B4 nie są takie złe. Są lepsze od Sachsów, nie mają tak wielu wycieków oleju przez uszczelkę. można kupić też KYB lub Monroe, gdzie masz 2 lub 3 lata (w przypadku Reflex'ow) gwarancji i w razie czego dostaniesz nowy komplet.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 06:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Mozesz jeszcze przed kupnem nowych amorkow sprawdzic czy to napewno one a nie mocowanie (poduszki) gorne amorka. Mi rownierz kazdy mowil ze amorki siadly sprawdzajac tzw. bujaniem tylu samochodu. To mocowanie jest slabym punktem w tylnym zawieszeniu.
czesc nr 8
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ing_strut/

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 16:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 593
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E24, E60
Kod silnika: M30B35, M57D30TÜTOP
No dobra, kolega stones1 rozkodował mi VIN i wynika z tego że mam M suspension :(
Da rade spasować normalne amorki typu Sachs czy Bilstein B4?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M54B30
Witam. Wedlug producenta Bilstein amorki B4 sa dla pojazdów z zawieszeniem standardowym a B8 SPRINT sa dla pojazdów z techniką M .Ja rownierz mam amorki do wymiany mtechnika .Wolalbym Bilstein'y lecz Sashs'y sa bardziej dostepne w sprzedazy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 593
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E24, E60
Kod silnika: M30B35, M57D30TÜTOP
A co by się stało jak bym użył tych B4 zamiast B8? Powód jest jasny: oszczędność. Nie stać mnie na drogie, sportowe amorki :( :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Ja zdecydowanie polecam Bilsteiny. U siebie na tyle mam B8 i jest super ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
by się stało tyle że by Ci przód wywaliło do góry to masz w B4 na bank(wiem bo mam) a może rozejżyj sie za B6 to jest taki kompromis.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Do M-suspension są dedykowane amortyzatory i sprężyny. stones1 doradzi Ci co kupić.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 02:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 328 Sport
Kod silnika: M52B28
A jak na pierwszy rzut oka odróżnić czy jest B8 czy B4, mam pełen M pakiet fabryczny, zawieszenie też. Myślałem że w tym pakiecie są B4. Wydaje mi się że przod stoi mi za wysoko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL