BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 16:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Kody bledow INPA - nie moge rozszyfrowac
PostNapisane: 12 września 2009, 22:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Nie moge rozszyfrowac ponizszych bledow, ktore pokazal program INPA

1)
W dziale DME:
215 ASC/MSR/EML interface not ok
Error frequency: 0
Logistic counter: 0

Engine speed: 0 rpm
engine load: 0mg/stroke
speed: 0km/h
engine temperature: -48 degrees C

emission relaterd malfunction
error not present
static error

=================
Co to moze byc? skoro blad nie wystapil, nie powtorzyl sie to dlaczego interface nie jest ok?
Wczesniej tego bledu nie zauwazylem. Po skasowaniu bledu, odrazu sie ponawia.

2)
W dziale Automatic air conditioning IHKA
45 Auxiliary water pump
Error freq: 12
Short circuit to ground
Error present

==================
Jest to pompka elektryczna umieszczona przy elektrozaworkach ogrzewania. Zwarcie do masy?
Jak manualnie sprawdzic czy pompa dziala? moze blad jest spowodowany jakims zwarciem?

3) Modul swiatel LCM II

40 thermal sensor for oillevel defect
Error freq: 2
Error not present


Dowiedzialem sie, ze jest to termiczny czujnik poziomu oleju.
Modul LCM jest odpowiedzialny za monitorowanie kilku czujnikow, wlaczajac powyzszy. Nastepnie w razie potrzeby wysyla komunikat do IKE/inst. cluster w celu wyswietlenia bledu. U mnie mimo niskiego stanu oleju nie wyskoczyl komunikat. W jaki sposob dziala ten czujnik oraz jak mozna go sprawdzic/naprawic? Czy warto sprawdzac sama wiazke?

Czy moze miec to zwiazek z kolejnym bledem?

4) IKE
191 IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete
Error freq: 40
Invalid working area
Error present

=================h
Podejrzewam, ze ma to zwiazek z niedawnym wkodowaniem kilku opcji do komputera m.in. pamiec foteli, auto-locking. Martwi mnie tylko czestotliwosc bledu.
Nalezy cos z tym zrobic?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Ostatnio edytowano 21 września 2009, 09:41 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 18:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
mnie nie pytaj, ja nie wiem :P

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 13:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
mongooes napisał(a):
3) Modul swiatel LCM II

40 thermal sensor for oillevel defect
Error freq: 2
Error not present


To dosc czesty bład z tego co mowił mi znajomy fachowiec. Wystepuje czesto w E38/E39 i dotyczy własnie tego czujnika wkreconego od spodu w mise olejową. Nie zawsze swiadczy on o rzeczywistym uszkodzeniu czujnika. Jesli jednak istnieje podejrzenie ,ze czujnik moze nie działac prawidłowo, trzeba go sprawdzic ( najlepiej przy okazji wymiany oleju ).

mongooes napisał(a):
45 Auxiliary water pump
Error freq: 12
Short circuit to ground
Error present


CHodzi o te pompkę wody elektryczną - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=18&hl=1

nr 1 na schemacie.

wystepuje w e38 niezaleznie od ogrzewania postojowego.
mongooes napisał(a):
W dziale DME:
215 ASC/MSR/EML interface not ok
Error frequency: 0
Logistic counter: 0

Engine speed: 0 rpm
engine load: 0mg/stroke
speed: 0km/h
engine temperature: -48 degrees C

emission relaterd malfunction
error not present
static error


skasuj ten bład. Odnawia się? Moze to byc chwilowy bład połaczenia z modułem ASC
mongooes napisał(a):
191 IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete
Error freq: 40
Invalid working area
Error present

niestety nie umiem Ci powiedziec, czy nalezy cos z tym robic. Teoretycznie , jesli wszystko działa prawdiłowo, to błąd ten moze byc wynikiem jedynie tego, iż komp wykrywa modyfikacje i mu to " nie pasi " .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 16:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Frank napisał(a):
mongooes napisał/a:
45 Auxiliary water pump
Error freq: 12
Short circuit to ground
Error present


CHodzi o te pompkę wody elektryczną - http://www.realoem.com/bm...g=64&fg=18&hl=1

nr 1 na schemacie.

wystepuje w e38 niezaleznie od ogrzewania postojowego.

To mi duzo pomoze, bo myslalem, ze chodzi o wiatrak chlodnicy. Zauwazylem ostatnio przez nerki, ze izolacja na jednym kablu jest peknieta, wiec myslalem ze to oto chodzi.
Sprawdze polaczenia kablowe przy tych elektrozaworkach - moze to kolejny kabel/wtyczka ktory konczy zywot. Jezeli ma to znaczenie w Carsofcie wyskoczylo: "temperaturewahlrad rechts" czyli prawe pokretlo temp :zdziwko: lol. Czy moge jakos fizycznie sprawdzic czy ten element dziala? powinny byc jakies objawy?

Frank napisał(a):
mongooes napisał/a:
W dziale DME:
215 ASC/MSR/EML interface not ok
Error frequency: 0
Logistic counter: 0

Engine speed: 0 rpm
engine load: 0mg/stroke
speed: 0km/h
engine temperature: -48 degrees C

emission relaterd malfunction
error not present
static error

skasuj ten bład. Odnawia się? Moze to byc chwilowy bład połaczenia z modułem ASC

Tak blad pojawia sie odrazu po skasowaniu. Carsoft pokazuje:"interner fehler instrumenten kombinations elektronik". Wczesniej tego bledu nie mialem, mozliwe ze tez ma cos wspolnego z przeprogramowaniem. Poprosze zeby jeszcze raz mi wgral te ustawienia. Zobaczymy co sie stanie.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL