BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] zamianaE39 na E38
PostNapisane: 13 września 2009, 13:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Gdansk
panowie mam 40lat jezdze od lat bmw zawsze kilkuletnia,a teraz mnie naszlo na 740,moje 520 ma na pewno 160tys,740 na ktore sie chce zamienic ma 260tys co o tym myslicie na co zwrocic uwage kiedys mialem E32 735 co mialo300tys i byla super a moze mi sie wydawalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 21:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
spr.dokładnie jeśli jest automat.czy nie szarpie na postoju jak zmieniasz bieg.reszta to standart jak w bmw e39.auto jest super. :super: :super: jak pomogłem to kliknij. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 22:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Miałem e34 i e39 teraz od ponad pół roku śmigam E38 z 99 roku M62TUB35. E38 to inna epoka BMW. Nie ma co porównywać z e39. E38 to pływająca limuzyna z dużym prestiżem. Nie bez powodu uznana najbardziej elegancką limuzyną wśród wszystkich modeli BMW. Na co zwrócić uwagę? Wymienie kilka standardowych wad E38 a więc:
1 skrzynia automatyczna kłopot ze wstecznym biegiem
2 cieknące uszczelki pokryw zworowych (każde V8 w BMW)
3 pękające uszczelki nad tylnymi drzwiami
4 parciejące uszczelki szyby czołowej
5 piksele licznika (nagminnie)
6 pękające sprężyny tylne
7 luzy układu kierowniczego (zwłaszcza drążek środkowy)
8 nierówna praca biegu jałowego silników M60 i M62
9 luzujące się pompy oleju w silniku zwłaszcza M60 (sprawdzić koniecznie)
10 klekoczące vanosy w silnikach M62
11 częste uszkodzenia xenonów
12 kiepskie nagłośnie zwłaszcza bez DSP
13 szybkie zurzywanie tarcz i klocków przednich ,krzywienie sie tarcz
14 pekający króciec hłodnicy ( ten górny od powrotu)
15 tuleje pływające tylnego zawieszenia
16 obrywające się bebechy katalizatorów
To mi tak przychodzi na biegu do głowy. Jedno jest pewne koszty eksploatacji nie porównywalnie większe niż E39. No ale co tam w końcu to seria 7. Jadąc E38 zapominasz o tym ile Cię to kosztuje. Ja zmianę polecam, oczywiście jeśli auto zadbane i dopieszczone. W przeciwnym razie szykuj sie na ostry szok po zakupie. Seria 7 potrafi doprowadzić Twój portfel do ruiny, dlatego też nie kupuj ruiny! Lepiej przepłacić ale kupić dobry egzemplaż. Pozdrawiam i udanych zakupów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 23:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
od siebie moge dodac ze przy v8 czesto padaja pompy wspomagania albo ja mam taki nie fart do nich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 23:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Danek24 napisał(a):
E38 to inna epoka BMW. Nie ma co porównywać z e39

Kolego nie przesadzaj z tą epoką :hyhy:
Pomyliło Ci się chyba z E34 ,to się zgodzę. Właśnie ,że epoka to jest ta sama tylko inna klasa,ale żadnej przepaści tu nie ma. :hyhy:

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 23:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
myśle że koledze chodziło o klase auta. Niby moja e30 i e32 dzieli tylko 4 lata...i były równolegle produkowane a różnica klas to niebo, a ziemia :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 23:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
PageUp, tu się zgodzę,ale porównałeś auta ,które dzieli dwie klasy.Klasę średnią z luksusową to rzeczywiście dzieli przepaść,ale piątka to już klasa wyższa,jest już blisko :hyhy:

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 00:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
marcin69, sądzę,że Twoja tęsknota za 740,którą popieram bo to wspaniałe BMW,wynika może z tęsknoty za większą mocą? :hyhy: poprostu masz za słaby silnik,nie wiem jak z wyposażeniem? może zmień E39 na takie ze znacznie mocniejszym silnikiem np.3.0 po lifcie 231KM,plus super wyposażenie i bedziesz b.zadowolony :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 04:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
PageUp napisał(a):
Niby moja e30 i e32 dzieli tylko 4 lata...i były równolegle produkowane a różnica klas to niebo, a ziemia


Nie mają nic do tego lata produkcji. To porównanie, to faktycznie niebo, a ziemia, ale mówić, że między E39, a E38 jest ogromna różnica, to z lekka przesada. Jedyna różnica jaką ja zauważam, to E38 jest większa i totalny dupowóz, natomiast E39 ma sportowy charakter i jest oczywiście jest trochę mniejsza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 05:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
no w sumie sporo racji macie ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 08:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Jak widzę e38 z emblematem 740 lub 750 to budzi we mnie politowanie i współczucie wlaścicielowi a nie pożądanie. Dlaczego? Ponieważ e38 oraz inne luksusowe auta są przeznaczone dla bardzo bogatej grupy społeczeństwa. Ludzie ci kupują wylącznie nowe auta i max po 5 latach amortyzacji wyrzucają je na śmietnik (albo oddają dealerowi w rozliczeniu) Auto przeważnie jest wtedy warte 20% swojej pierwotnej wartości. Kto je kupi? Przedstawiciel klasy średniej na pewno nie bo on kupuje nowe serie 5. Więc kto? Turek Rumun no i dwudziestokilkuletni Polak, który się trochę dorobił i poamięta z plakatu o czym kiedyś marzył. Taki trochę przykurzony prestiż. Jeździ potem biedak pochylony na prawą stronę, aby być trochę bliżej swojej dziwczyny. W małym aucie bylby oczywiśie naturalnie blisko.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 08:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2737
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
Jakub napisał(a):
Jak widzę e38 z emblematem 740 lub 750 to budzi we mnie politowanie i współczucie wlaścicielowi

A np e38 728 juz nie budzi Twojego politowania i wspolczucia :?: Czego wspolczujesz tym ludziom ze maja najmocniejsze wersje e38 :?:
Jakub napisał(a):
Ponieważ e38 oraz inne luksusowe auta są przeznaczone dla bardzo bogatej grupy społeczeństwa. Ludzie ci kupują wylącznie nowe auta i max po 5 latach amortyzacji wyrzucają je na śmietnik

Jeszcze nie slyszalem zeby ktos auto wurzucil na smietnik ale OK ;)
Jakub napisał(a):
Jeździ potem biedak pochylony na prawą stronę, aby być trochę bliżej swojej dziwczyny. W małym aucie bylby oczywiśie naturalnie blisko.

Idac tym tokiem rozumowania najlepiej maluchem jezdzic wtedy jestes naprawde blisko ukochanej :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 08:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
Jakub napisał(a):
Jak widzę e38 z emblematem 740 lub 750 to budzi we mnie politowanie i współczucie wlaścicielowi a nie pożądanie.


powiedzial własciciel "trójki".. lepzegop samochodu od seri 7 na trasy nie ma, czy to 20 letnie e32 czy 14 letnie e38.. a Ty swoją trojkę kupileś nową, ze tak krytycznie piszesz o kupowaniu używanych e38?

edit: zresztą co ty mozesz wiedziec o luksusie jezdząc mini kuperem ;)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 08:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
aily napisał(a):
Jakub napisał(a):
Jak widzę e38 z emblematem 740 lub 750 to budzi we mnie politowanie i współczucie wlaścicielowi a nie pożądanie.


powiedzial własciciel "trójki".. lepzegop samochodu od seri 7 na trasy nie ma, czy to 20 letnie e32 czy 14 letnie e38.. a Ty swoją trojkę kupileś nową, ze tak krytycznie piszesz o kupowaniu używanych e38?

edit: zresztą co ty mozesz wiedziec o luksusie jezdząc mini kuperem ;)


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Wracajac do tematu, ja niedawno zmienilem E39 na E38 i roznica jest zauwazalna na maksa!!jak ktos wyzej pisal, E39 ma zaciecie sportowe...E38 to jest limuzyna do spokojnej (no czasami ;) ) bardziej agresywnej jazdy...co do komfortu to nawet nie ma co mowic. Mi E38 z wybitym zawieszeniem jezdzilo sie 100 razy lepiej niz E39 po wymianie wszystkich wachaczy :szok: . Ogolnie ja sie ciesze z jazdy E38, mam teraz troche do wlozenia w Nia (z mojej winy :( ) ale jak zrobie wszystko to bedzie petarda...co do kosztow utrzymania, hmmm da sie przezyc :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 08:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2737
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
Kisiel24 napisał(a):
Wracajac do tematu, ja niedawno zmienilem E39 na E38 i roznica jest zauwazalna na maksa!!jak ktos wyzej pisal, E39 ma zaciecie sportowe...E38 to jest limuzyna do spokojnej (no czasami ;) ) bardziej agresywnej jazdy...co do komfortu to nawet nie ma co mowic. Mi E38 z wybitym zawieszeniem jezdzilo sie 100 razy lepiej niz E39 po wymianie wszystkich wachaczy :szok: . Ogolnie ja sie ciesze z jazdy E38, mam teraz troche do wlozenia w Nia (z mojej winy :( ) ale jak zrobie wszystko to bedzie petarda...co do kosztow utrzymania, hmmm da sie przezyc :|

Kisiel co Ty gadasz Twoje auto na smietniku juz powinno byc czlowieku ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 08:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
tam je znalazl ;)
a ja swoja to juz na wysypisku. czasem warto sie przejsc ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2737
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
PageUp napisał(a):
tam je znalazl ;)
a ja swoja to juz na wysypisku. czasem warto sie przejsc ;)

No panowie jeszcze 4 lata i F01 zaczna sie na smietnikach pojawiac :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 09:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Jakub napisał(a):
Jak widzę e38 z emblematem 740 lub 750 to budzi we mnie politowanie i współczucie wlaścicielowi a nie pożądanie. Dlaczego? Ponieważ e38 oraz inne luksusowe auta są przeznaczone dla bardzo bogatej grupy społeczeństwa. Ludzie ci kupują wylącznie nowe auta i max po 5 latach amortyzacji wyrzucają je na śmietnik (albo oddają dealerowi w rozliczeniu) Auto przeważnie jest wtedy warte 20% swojej pierwotnej wartości. Kto je kupi? Przedstawiciel klasy średniej na pewno nie bo on kupuje nowe serie 5. Więc kto? Turek Rumun no i dwudziestokilkuletni Polak, który się trochę dorobił i poamięta z plakatu o czym kiedyś marzył. Taki trochę przykurzony prestiż. Jeździ potem biedak pochylony na prawą stronę, aby być trochę bliżej swojej dziwczyny. W małym aucie bylby oczywiśie naturalnie blisko.


Heh pewnie ktoś ma kompleksy, że go jakieś tam stare śmietnikowe 750i wyprzedza na trasie :) A po drugie skoro seria 7 po 5 latach powinna iść na śmietnik to dużo kiepściej wykonana seria 3 ( w końcu tańsze materiały gorsze spasowanie itd ) powinna być na złomie już po 3 no góra 4 latach a Ty tym złomem nadal jeździsz????? Bój się Boga takim trupem kup nową 3er i pokaż kto tu rządzi :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 09:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
kri100s napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Wracajac do tematu, ja niedawno zmienilem E39 na E38 i roznica jest zauwazalna na maksa!!jak ktos wyzej pisal, E39 ma zaciecie sportowe...E38 to jest limuzyna do spokojnej (no czasami ;) ) bardziej agresywnej jazdy...co do komfortu to nawet nie ma co mowic. Mi E38 z wybitym zawieszeniem jezdzilo sie 100 razy lepiej niz E39 po wymianie wszystkich wachaczy :szok: . Ogolnie ja sie ciesze z jazdy E38, mam teraz troche do wlozenia w Nia (z mojej winy :( ) ale jak zrobie wszystko to bedzie petarda...co do kosztow utrzymania, hmmm da sie przezyc :|

Kisiel co Ty gadasz Twoje auto na smietniku juz powinno byc czlowieku ;)


:| :dontgetit:

:rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
A tam, nie znacie się :P Seria oznacza po ilu latach auto ma być na śmietniku tj. 7er po 7, 5er po 5ciu etc. :rotfl: :rotfl:

Jakub napisał(a):
Przedstawiciel klasy średniej na pewno nie bo on kupuje nowe serie 5. Więc kto?


Klasę średnią stać na auto za ~250 klocków :hurra:
Cuda Tuska stały się faktem :rotfl:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL