BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 19:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Przepustnica w układzie wydechowym, dobry tłumik sport
PostNapisane: 14 września 2009, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam
Od dłuższego czasu zastanawiam się od czego w moim e46 330ci w jednej z dwóch końcówek wychodzących z tłumika występuje przepustnica. Czy wie ktoś do czego ona służy i na jakiej zasadzoe działa?

Chciałbym również dowiedzieć się jaki tłumik sportowy, końcowy (firma model) polecacie do tego samochodu, zależy mi na ładnym basowym dzwięku. Tak aby wydobyć ładny basowy dzięk z r6, a nie pierdzenie. Co zrobić po zamontowaniu nowego tłumika z przypustnicą która występuje w starym oryginalnym tłumiku, gdyż nie ma możliwości przełożenia jej, a nie spotkalem się aby nowe nie oryginalne tłumiki BMW ją posiadały, czy to będzie miało jakiś negatywny wplym na prace silnika itp?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
a nie mozesz tego posta postawic w dziale tuning i....???

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 15:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Już pisałem o tej przepustnicy, ale mogę jeszcze raz.
Po uruchomieniu silnika zamyka się w celu powiększenia ograniczenia przpustu wydechu i poprawienia momentu obrotowego "z dołu" silnika. Po przekroczeniu 3000 obrotów wydech jest w pełni otwarty i możemy uzyskać wyższą moc.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 16:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
no dobrze a co z tłumikiem, przecież te nie oryginalne to rzadko aby posiadaly te przepustnice a z przeniesieniem to nie ma mowy.

Prawde mówiąc zaraz zejde do garażu i sprawdzę czy jest żeczywiście tak jak piszesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 17:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
tłumik jezeli zalezy ci na basowym pomruku polecam Remus jezeli na dzwiek ktory sprawi jakbys pod machą miał V8 to supersprint :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Jakub napisał(a):
Już pisałem o tej przepustnicy, ale mogę jeszcze raz.
Po uruchomieniu silnika zamyka się w celu powiększenia ograniczenia przpustu wydechu i poprawienia momentu obrotowego "z dołu" silnika. Po przekroczeniu 3000 obrotów wydech jest w pełni otwarty i możemy uzyskać wyższą moc.


Sprawdzałem niestety ale po zapaleniu silnika jak również na rozgrzanym już przepustnica jest stale otwarta. Nie wiem czy to ma cos do rzeczy gdyż sprawdzalem oczywiście na biegu jałowym w trasie (w ruchu nie mam takiej możliwości.

Nie wiem do końca czy myślimy o tej samej. Chodzi mi o ta ktora znajduje się na rurce która wychodzi z ostatniego tlumika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
variant napisał(a):
tłumik jezeli zalezy ci na basowym pomruku polecam Remus jezeli na dzwiek ktory sprawi jakbys pod machą miał V8 to supersprint :ok:


A co z tą przepustnicą? W tych tłumikach nie da rady już jej zainstalować. Co do tłumika który z nich bedzie cichszy. Codzi o to aby jadąc w trasie daloby sie posłuchać radia, porozmawiać. Czyli za zew głosno a w środku cicho. Co byś polecił?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 22:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
supersprint poniewaz kazdy ich produkt jest dedykowany pod dany silnik i maja przyjemny dzwiek dla ucha oczywiscie bedziesz mogl smiało rozmawiac z kims w środku itd co do tej przepusticy to raczej bym sie zbytnio nie przejmował nia :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 17:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
a co działania tej przepustnicy to czy mógłby ktoś więcej opisać? gdyż to co pisze jakub to się nie zgadza,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 18:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
kedzior001 napisał(a):
Sprawdzałem niestety ale po zapaleniu silnika jak również na rozgrzanym już przepustnica jest stale otwarta. Nie wiem czy to ma cos do rzeczy gdyż sprawdzalem oczywiście na biegu jałowym w trasie (w ruchu nie mam takiej możliwości.

Moze poprzedni własciciel zrobił tak zeby była na stale otwarta.Powinno byc tak jak pisze Jakub,

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 18:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
kedzior001 napisał(a):
Jakub napisał(a):
Już pisałem o tej przepustnicy, ale mogę jeszcze raz.
Po uruchomieniu silnika zamyka się w celu powiększenia ograniczenia przpustu wydechu i poprawienia momentu obrotowego "z dołu" silnika. Po przekroczeniu 3000 obrotów wydech jest w pełni otwarty i możemy uzyskać wyższą moc.


Sprawdzałem niestety ale po zapaleniu silnika jak również na rozgrzanym już przepustnica jest stale otwarta. Nie wiem czy to ma cos do rzeczy gdyż sprawdzalem oczywiście na biegu jałowym w trasie (w ruchu nie mam takiej możliwości.

Nie wiem do końca czy myślimy o tej samej. Chodzi mi o ta ktora znajduje się na rurce która wychodzi z ostatniego tlumika.


Na pewno myślimy o tej samej. Po uruchomieniu silnika zamyka się.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20
tu masz sterowanie tą przepustnicą. Istnieją dwie możliwości, albo się zapiekła sama klapka, albo masz uszkodzony któryś z elementów ukladu podciśnieniowego.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Tak chodzi o nią nie wiem co może buć nie tak wątpie aby zapiekła się ponieważ jak nia poruszam to zamyk sie i otwiera. Jak sądzisz co może być przyczyną ze nie działa.

Powiedz mi co takiego ona daje, jak przenosi się to na jazdę itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 10:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: ÂślÂąsk
polecam wydech hamman,mam w swojej buni i jestem bardzo zadowolony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Haman będzie kosztował podobnie co AC Schnicer czyli okoló 4 tyś zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 13:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
z markowych produktow polecam Eisenmann, Bastuck, ac schnitzer maja fajny rasowy dzwiek. remusy supersprinty sebringi jak dla mnie to pierdziawki. zeby 330 nabrala pieknego dzwiku nie wystarczy sam tlumik koncowy. bo oprocz katow sa jeszcze trzy puszki w ukadzie. wycinajac dwa koncowe mozna cos juz fajnego uzyskac. a najlepszy dziwiek 330 jaki slyszalem byl zrobony w taki sposob barany supersprint, katalizatory sportowe Supersprint, srodkowy supersprint i koncowy eisenmanna cos pieknego!

acha i moc po tej modyfikacji to 260KM powierdzone wykresem na hamowni :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 16:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
powracając do przepustnicy, jeżeli wywaliłbym ją czy mogłoby to wpłynąć w jakimś stopniu na pracęsilnika , czy wsykoczą jakieś błędy? natepne pytanie jak ją wywalić wystarczy odciąć szlałfik i go zaizolować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
u mnie ta klapka po odpaleniu jest otwarta jak dodam gazu stojac w miejscu zamyka sie a potem dodajac jeszcze wieciej gazu otwiera sie i zamyka razem ze padkiem obrotow jak z tlumika leci coraz mniej spalin.ale mam z nia inny problem.strasznie brzeczy czy u kogos jest podobnie moze ktos ma pomysl co z nia zrobic zeby przestala dzwonic bo nie slychac pracy silnika tylko ten wkurzajacy dziwek.dodam jeszcze ze robilem z nia wiele rzeczy ale nic nie pomogło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL