BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 08:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330i Mulenie powyzej 4000 obr/min
PostNapisane: 14 września 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
Witam!
Mam pewien problem z muleniem powyżej 4000 obr.min.
Szczególnie odczuwalne jest to na 4 i 5 biegu. czasem na 3. na 1 i 2 prawie nigdy.
Objawia się to w ten sposób, że przekraczam 3 tys., czuję jak włącza sie vanos a następnie samochód trochę "idzie", po chwili jakby go coś przytrzymywało, po chwili znów "idzie" i tak na zmianę. I czasem przymula trochę, a czasem odczucie jest takie jakby paliwa nie dostawał. I nie jest to kwestia pompy paliwa bo dzieje się tak i na benzynie i na gazie.
Na kompie byłem 3 razy - za pierwszym razem wywalił błąd przepływomierza. Ale z racji kosztów (serwis 1300 PLN) przeczyścili i kazali czekać co będzie się działo. Po jakimś czasie znów pojechałem na kompa - błędów zero. Po następnych kilku tys. km znów komp i znow zero błędów. Jeden mądry z boscha mówił, że z czasem przepływka gubi swą charakterystykę i mimo, że nie pracuje już tak jak powinna to jeszcze błędów nie wywala - czy to prawda?
Na wolnych obrotach silnik chodzi bardzo ładnie, czasem, ale rzadko obroty trochę spadną, podniosą się i jest ok. Nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa, do 200 km/h dochodzi bez problemu (więcej nie próbowałem bo nie chce świrować).
Z tego co wiem to oznaką walniętej przepływki jest właśnie nierówna praca na wolnych, zwiększone zużycie paliwa i ograniczona prędkośc maksymalna. A u mnie wszystko git tylko to mulenie na wysokich.
W sumie już trzech mądrych u których byłem na kompie mówiło mi , że skoro pali mi mało to mam dać sobie spokój i nie kombinować. Ale to mulenie coraz bardziej mnie wkurza.
Czy ktoś z kolegów miał podobny problem?
Już prawie zdecydowałem się żeby kupić przepływkę, ale obawiam się, że kupię nową a mulenie jak było tak będzie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
i ani jednej odpowiedzi sie nie doczekam??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 00:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Spróbuj pojeździć bez przepływki i zobaczysz czy ona jest winna.
Według mojej wiedzy przepływomierz po 150 tys zaczyna już tracić swoje właściwości, takie informacje potwierdził mi również jeden z pracowników BOSCH.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
no więc pojezdziłem dzis trochę z odłączoną przepływką.
Odczucia mam takie, że samochód szedł podobnie, może minimalnie lepiej do 3000 obr - miałem wrażenie jakby nieco łatwiej wchodził na obroty (choc może była to autosugestia bo różnica jeśli była to niewielka).
Powyżej 4000 tys nie było mulenia, tzn szedł równo ale chyba jednak minimalnie gorzej.
I jak to zinterpretować?
Będzie to wina tego nieszczęsnego przepływomierza, czy nie?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 20:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Dopisuje sie do tematu w mojej e39 2.2 powyzej 4 tys obrotow jakby jakas dziura 1-1.5 sek auto nie idzie po chwili po tej sekundzie normalnie dalej sobie przyspiesza.Silnik na wolnych obrotach pracuje rowno i cicho.Bylem na kompie przez CDIF/2 pokazalo mi blad "18 Czujnik polozenia walka rozrzadu 2" wiec zakupilem w ASO BMW ten ze czujniczek (12147539165) po zamontowaniu problem ustal ale tylko na chwile po przejechaniu kilkunastu km problem z owa dziura w obrotach powrocil.Wrocilem na kompa ponowna diagnoza i co sie okazuje ze na nowym czujniku CDIF/2 pokazuje ponownie blad "18 Czujnik polozenia walka rozrzadu 2".Mysle ze owa dziura powyzej 4 tys obrotow ktora cie meczy ma cos wspolnego z vanosem taka byla opinia mojego mechanika zreszta na wykresie z hamowni widac to bardzo ladnie ze auto przez 200 obrotow nie przyspiesza.U mnie problem chwilowego mulenia i bledu 18 pozostaje nie rozwiazany.Rozumiem ze post nic nie wnosi do watku i jest czystko informacyjny ale moze jakas madra glowa go przeczyta i znajdzie lekarstwo

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
szczerze to jakos ten vanos do mnie nie przemawia... tymbardziej ze jezdzilem dzis bez przeplywki i tych dziur nie bylo.. moze i ty sprobuj.. a ze na wykresie widac... to chyba oczywiste... jak podczas przyspieszania sa dziury i fura nie idzie to i na wykresie to musi byc widoczne.. co nie znaczy ze to wina vanosa. nie wiem jak u ciebie.. ale u mnie to ta sekunde-czy 1,5s wrazenie jest takie jakby go cos przytrzymywalo czy jakby sie zapychal..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 16:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Ja sprawdziłbym jeszcze pompę i filtr paliwa.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
pompa i filtr paliwa musza byc ok bo i na pb i na gazie jest dokladnie tak samo.. wiec to na pewno nie powod...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330i mulenie powyzej 4000 obr/min
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 18:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Odkopię temat - rozwiązaliście problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330i mulenie powyzej 4000 obr/min
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 19:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A masz jakiś problem ze swoją strzałką??
W przyszłym tygodniu wybieram się do Mińska, może potrzebujesz podłączyć swoją czarną strzałę pod kompa?? ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330i mulenie powyzej 4000 obr/min
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, 19:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
A masz jakiś problem ze swoją strzałką??
W przyszłym tygodniu wybieram się do Mińska, może potrzebujesz podłączyć swoją czarną strzałę pod kompa?? ;)

Chwilowo nie strzałka tylko bełcik :rotfl:
Czytam tematy o M54 i próbuję sobie wmówić, że nowa przepływka jest mi niezbędna :luka:
O wizycie w Mińsku napisałem PW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL