BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 04:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E91] chip do 320d - co, gdzie i jak?
PostNapisane: 14 września 2009, 17:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem E 91 i chcialbym sie dowiedziec jak lepiej i bezpieczniej podniesc moc tego diesla zrobic mu chipa czy zalozyc "power boxa"


Ostatnio edytowano 14 września 2009, 21:23 przez nowy91, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 17:23 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Zdecydowanie chip czyli nowy program, takie rozwiazanie jest korzystniejsze.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
Co rozumisz przez korzystniejsze

_________________
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 01:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
chip bedzie lepszy

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 12:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
No dobra ale czy ktos to juz robil ? gdzie, u kogo ? i ile kosztoje taka zabawa ?

_________________
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 17:14 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Korzystniejsze czyli w duzym uproszczeniu lepiej współgra z autem, analogicznie jak laptop- lepiej działa program wgrany na dysk niz z pendriva czy plyty. Program + 2xhamownia: przed wgraniem i po wgraniu, w granicach 2000 zł, jako standardowy program ( zwiekszenie mocy i momentu przy zblizownych obrotach do fabrycznych, gdzie jest max moc i max moment). Dobry tuner napisze tez program pod klienta czyli np, ze ma byc mocniejszy dol, czy wieksza predkosc max itd- ale to juz dodatkowo kosztuje.

Zalezy w jakiej czesci kraju mieszkasz , a lokalizacja jest wazna, bo moze sie okazac, ze program bedzie wymagal korekty, ponownego wgrania itd. Wiec nie bedziesz ponownie jechal na inny koniec kraju. np

http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/Bmw.htm

http://www.pachura.pl/cennik.php?lang=pl

http://www.gekocars.pl/

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŻary
Zobacz jak to wygląda,firma z Wrocławia,którą wyjątkowo polecam, zrobią Ci program indywidualny.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Nie chce, zeby to wygladalo na to, ze Cie poprawiam, bo jako jedyna osoba odpisales cos sensownego, ale dodam kilka rzeczy od siebie.

renoraines napisał(a):
Korzystniejsze czyli w duzym uproszczeniu lepiej współgra z autem, analogicznie jak laptop- lepiej działa program wgrany na dysk niz z pendriva czy plyty.


Roznica miedzy boxem, a chipem jest taka, ze box oszukuje sygnaly z czujnikow silnika przez co nigdy nie bedzie dokladny, chip to ingerencja w mapy paliwowe i sterowanie doladowaniem (czyli mozliwosc bardzo precyzjnego dopasowania sie do oczekiwan klienta).

renoraines napisał(a):
Dobry tuner napisze tez program pod klienta czyli np, ze ma byc mocniejszy dol, czy wieksza predkosc max itd- ale to juz dodatkowo kosztuje.


Predkosc max i tak zalezy od przelozen skrzyni, nic tutaj nie poradzisz. Powiedzialbym bardziej, ze mozesz zyskac pare KM wiecej kosztem np. wiekszego laga. Oczywiscie przy okazji reflasha ECU mozna zdjac np. fabryczne ograniczenie predkosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 16:51 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Vermilion napisał(a):
renoraines napisał/a:

Dobry tuner napisze tez program pod klienta czyli np, ze ma byc mocniejszy dol, czy wieksza predkosc max itd- ale to juz dodatkowo kosztuje.



Predkosc max i tak zalezy od przelozen skrzyni, nic tutaj nie poradzisz. Powiedzialbym bardziej, ze mozesz zyskac pare KM wiecej kosztem np. wiekszego laga. Oczywiscie przy okazji reflasha ECU mozna zdjac np. fabryczne ograniczenie predkosci.


Skrzynia to jedno, ale dodatkowe zwiekszenie predkosci max jest mozliwe z racji jeszcze wiekszego przyrostu mocy. Kwestia wyboru czy zachowac umiar i zastosować elektroniczny przyrost mocy na poziomie 20- 30 % bez szkody dla silnika i osprzetu czy tez maxymalnie wysilic jednostke, bo chodzi tylko i wyłacznie o osiagi, ale wtedy trzeba byc przygotowanym na dodatkowe koszty.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 01:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
Chodzi mi o spokojne , nie kzywdzace auta podrasowanie

_________________
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: chip
PostNapisane: 20 września 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 43
Lokalizacja: w-wa
Moje BMW: E-39
Kod silnika: M62B35
Koledzy ja odstawilem maszyne do mastersa w wawie- jesli moge zauwazyc jedna z najlepszych firm w mazowieckim.Profesjonalna obsluga przed chipowaniem, pomiary temp oleju, oraz in nych parametrow przed i po. Koszt 2000zl, przyrost ze 163Ps do 196 i moment 401NM, odrazu czuc roznice, przy przyspieszaniu a przedewszystkim na elastycznosci np na 5-biegu od 80km/h. Mam tylko pytanie czym najepiej zalewac teraz po wirusie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
arkadiuszek napisał(a):
Mam tylko pytanie czym najepiej zalewac teraz po wirusie?

Najlepszym - bez zmian. Nie wiem czy chodzi tobie o paliwo czy o olej ale w dieslu ropka to ważna sprawa a właściwie jej jakość lej tam gdzie jesteś pewny że jest dobre i raczej te z górnej półki a olej to sądzę że tak jak zawsze

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: chip
PostNapisane: 20 września 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 43
Lokalizacja: w-wa
Moje BMW: E-39
Kod silnika: M62B35
no paliwo raczej v-power i tym podobne natomiast olej leja taki sam jak od lat w serwisie jeszcze jest to mobil pewnie. a spoalanie???-5,8na 100km w miescie przy mieszanej jezdzie bez komentarza:) poozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 01:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
Ja przebywam obecnie we Wloszech i mam zamiar wybrac sie do digitaltuning
Proponuja mi cos takiego

DigitalTuning Scheda Tecnica

Marca BMW BMW
Modello SERIE 3
Tipo motore 320D TOURING E91 - 163 CV

Cilindri 4
Cilindrata 1995

Dati tecnici Originali DigitalTuning
Potenza [CV] 163 / 4000 min-1 197 / 4100 min-1
Coppia [Nm] 340 / 2000 min-1 408 / 1900 min-1
Velocità [km/h] 225 237
Accelerazione 0-100 km/h [s] 8.3 7.6
Consumo [l/100 km] 5.7 4.7
Aumento della potenza di 34 CV
Incremento della coppia di 68 Nm
Diminuzione dei consumi di 1 l/100 km
Prezzo 599 [€]


Jak waszym zdaniem to wyglada? oplaca sie wydac te 599 €


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 08:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Parametry które podają tjunerzy w swoich tabelkach, są często nieosiągalne niestety :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Jezeli chodzi o eksploatacje, to oprocz dobrego paliwa warto tez zmieniac czesciej (niz zaleca producent) olej i filtry, nie kosztuje to wiele, a zawsze zmniejsza prawdopodobienstwo powazniejszej usterki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: chip
PostNapisane: 22 września 2009, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 43
Lokalizacja: w-wa
Moje BMW: E-39
Kod silnika: M62B35
no kolego parametry dobre mam identyczne w swoim tyle ze robilem w mastersie i bardzo polecam ta firme. po drugie 163-konna wersja ma 8,7 do setki i wprawdzie nie mierzylem jeszcze tego parametru ale nie wiem czy zmieszcze sie w 7,6sec:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Ja od siebie polecic moge VTG w Warszawie.Jak ktos chce zrobic chipa to i tak powinien odwiedzic kilka serwisow zeby porownac za i przeciw.Jezeli jestes z Warszawy lub okolic to podaje ci link http://serwis.vtg.pl/index.html

_________________
Zabić muche na bocznej szybie-BEZCENNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 23:42 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
nowy91, paramety po chipie jakie podajesz:197KM/408Nm sa jak najbardziej realne do osiagniecia, ale w nizsze zuzycie paliwa az o 1 litr to osobiscie nie wierze.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 01:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
arkadiuszek, tez mnie zdziwilo to przyspieszenie :szok: w mojej ksiazeczce podaja ze manual 0-100kmh 8.6s
automat 0-100kmh 8.8s :/

renoraines, jak go chipne to sie pochwale jak narazie jezdze tylko po miescie i komp pokazuje srednie zuzycie 9.5l/100km :przestraszony: takze jakby spadlo o litre to by bylo :D ale tak szczerze to tez jakos nie chce mi sie w to wierzyc :suchy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL