BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 16:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e60] 530d spadek momentu i mocy
PostNapisane: 15 września 2009, 00:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
Witam jakis czas temu urwaly mi sie klapki w kolektorze i wpadly do silnika :/ Mam zregenerowane turbo ,nowe koncowki wtryskow ,naprawiona glowice,nowy kolektor, 2 nowe tloki autko dziwnie chodzi przy okolo 2tys do mniej wiecej 2500 obr metalicznie gwizdze i slychac takie stukanie przypomina to kawalek plastiku wlozony w wiatrak lub dzieciecy tuning roweru (plastik w szprychy) podczas tego gwizdu czuc jakby sie cos sligalo bo autko dziwnie sie zachowuje pozniej wyrywa do przodu i ciagnie ladnie do konca obrtowow ale do serii mu daleko :/ to jest wykres z hamowni

http://img200.yfrog.com/i/wykreshamownia.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 08:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
Witam Ciebie. Powiesz szczerze że mam to samo.. :( także nie mogę odkryć co to jest. Mechatronik i skrzynia powinny być w porządku spróbuj może kolektor albo katalizator.. może jak jest rozszczelniony to wpada w rezonans sam nie wiem.. ręce już opadają.. jak będziesz coś wiedział to pisz to mi pomożesz a ja dziś jadę do mechaników i będziemy szukać dalej. to napiszę jak znajdę.

_________________
GO OUTLAW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
To samo w sensie tez masz to metaliczne gwizdanie i stukanie w tym przedziale obrotow ? tez ci wpadly klapki czy objawy pojawily sie same ?:P kolektor kupilem nowy za 2tys wiec to raczej nie kolektor dzisiaj spawdze poziom oleju w silniku od naprawy przejechjalem z 4tys po odebraniu dolalem pol litra i mialem ponad max wiec troche sie przelalo ale jak sprawdzalem tysiac km temu to nic nie ubylo :/ Co do katalizatora to nie wiem slyszalem ,ze jak jest rozwalony to dzwoni na dziurach i mocno dymi ja jakiegos nadmiernego dymienia nie zaobserwowalem .Zaobserwowalem lekkie dymienie czasem na postoju kiedy go wkrece powyzej 2tys w momencie puszczenia gazu czasami slychac takie puch i lekko dymek poleci dpfu nie mam im wyzsze obroty tym bardziej ale to tez nie zawsze ostatnio jak bylem na hamowni to lekko przydymil na max obrotach wiec juz sam nie wiem :/ktos mi mowil ze moge miec zapchany kat i zapieczone kierowniczki w turbo wtedy dziala na turbo jakies podcisnienie i tak gwizdze :/czasami na postoju kiedy wyjde z samochodu smierdzi ropa nie wiem czy to normalne bo to moj pierwszy diesel .Dodam jeszcze ,ze samochod w momencie puszczenia gazu kiedy zejdzie na nizsze obroty gwizdze przyjemnie mniej wiecej tak jak na tym filmiku ;)


http://www.youtube.com/watch?v=Nai-PFi8 ... re=related

to normalne? bo po odebraniu samochodu od mechanika bylo mi smutno ,ze juz tak nie gwizdze ale po przejechaniu 1tys znowu sie to pojawilo ;)

oczywiscie to nie ma nic wspolnego z tym metalicznym gwizdem przy 2tys :P podczas dodawania gazu aha dodam jeszcze ,ze tego metalicznego gwizdu i stukania nie ma podczas dodawania gazu na postoju

postaram sie to dzisaj nagrac na dyktafon w telefonie jak bedzie to slychac to wkleje :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
a i kolego przegladalem twoj temat mi przed awaria tez obroty lekko falowaly i czsami na postoju czulem lekkie drgania prawdopodobnie musisz wymienic koncowki wtryskow u mnie byly fioletowe pewnie kupiles samochod w Polsce!! witaj w klubie xD 1 koncowka mniej wiecej 200zl pisales tez o tej skrzyni sprawdz sobie na przelozeniach manualnych u mnie na obu tak samo stuka i gwizdze metalicznie w tych samych przedzialach obrotowych ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
Tzn dokładnie tak nie wymieniałem kolektora. Kupiłem go 3 tygodnie temu mam przebieg 118 tysięcy i ten hałas jest identyczny jak opisujesz przy tych samych obrotach. Szczerze to zainteresowało mnie to z manualnym przełożeniem sprawdzę jak wyjdę z pracy. A co do końcówek wtrysków to sprawdzę dzięki za informację. Tak kupiłem niestety samochód w Polsce i to był chyba duży błąd.. bo kto po 10 tysiącach sprzedaje samochód. Szukam i szukam zobaczymy wieczorem po wizycie u mechanika. A co Ty masz za pomysł co to mogłoby być ? Mój także troszku przydymi muszę sprawdzić jeszcze kiedy to się dzieje.

_________________
GO OUTLAW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
hmmm przebieg masz duzo nizszy ode mnie ja mam juz 208tys :P wiec chyba dziwne ,ze u ciebie wtryski by padly ja dzisiaj wieczorkiem postaram sie sprawdzic ta oslone o ktorej pisano w twoim temacie u mnie pojawilo sie to po odebraniu samochodu od mechanika mozliwe ,ze u ciebie przed sprzedarza tez cos na szybko sprzedawca majstrowal :Pi nieumiejetnie zlozyl ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 12:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
wyglada mi to na jakas nieszczelnosc :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
To jak sprawdzisz osłonkę to daj znać bo ciekawi mnie to i niewyobrażalnie denerwuje

_________________
GO OUTLAW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 14:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
xbfan napisał(a):
metalicznie gwizdze

Turbina gwiżdże, regenerowana nigdy nie będzie chodziła jak orginał.
xbfan napisał(a):
do serii mu daleko

trzeba sprawdzić podczas jazdy jakie ciśnienie daje turbina może być za niskie
xbfan napisał(a):
slychac takie stukanie

rozbierane wtryski mogą stukać, a Ty miałeś wymieniane końcówki więc były rozbierane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
dziekuje kolego za konkretne informacje :P

bedac we wroclawiu w firmie ktora regeneruje turbinki uslyszalem ze regenerowana jest jak nowa :P gdybym wiedzial kupilbym nowa a nie placil 2kola za regeneracje

dziwne ze w momencie tego metalicznego gwizdu jest odczuwalny brak przyspieszenia i to stukanie :/

da sie cos zrobic z tymi stukajacymi wtryskami ? jak pisal kolega jest to denerwujace :/
mialem zle zalozona osone na silniku mechanik dokrecil mi srube ale i tak widze ze jest jakas dziwnie zalozona i slychac to stukanie ;/

jestem z nimi umowiony na przeglad w pon pewnie nadal mi bedzie wciskal kit ze egr stuka :/

tylko gdzie ja sie mam teraz zglosic zeby sprawdzic to cisnienie na turbinie ?:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 18:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
xbfan napisał(a):
tylko gdzie ja sie mam teraz zglosic zeby sprawdzic to cisnienie na turbinie ?:/

do mechanika który ma kompa i program diagnostyczny, tylko niech się z tobą przejedzie z podpiętym kompem bo na postoju to nic nie zobaczycie, i trzeba zaobserwować jak się zachowuje parametr ciśnienia doładowania.
xbfan napisał(a):
bedac we wroclawiu w firmie ktora regeneruje turbinki uslyszalem ze regenerowana jest jak nowa

owszem jest jak nowa tylko że jak zmienili wirnik to może mieć inny kształt łopatek i inaczej pracuje niż oryginał i dlatego bardziej słychać turbine.
Na turbinie przy tej tzw. gruszce jest także regulacja i może za mało wychyla zmienną geometrię stąd za mało ładuje i możliwe że wystarczy tylko regulacja.
A na stukające wtryski to już nic nie poradzisz, rozmawiałem z gośćmi co robią takie rzeczy i słyszałem własnie opinie że rozbierane wtryski mogą stukać i nic się na to nie poradzi, prócz wymiany na nowe lub jakieś nierozbierane używki(sprawne oczywiście).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 18:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
xbfan napisał(a):
wciskal kit ze egr stuka

EGR nie stuka, jeżeli silnik nie dostaje obciążenia to jest otwarty cały czas, w momencie przyspieszania zamyka sie aby silnik dostawał czyste powietrze i miał pełną moc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
dzieki kolego prowadze juz ten temat na 3 forach i na zadnym nikt mi nic sensownego nie powiedzial :P Znasz moze jakis dobry warsztat z okolic Lodzi badz mojego miasta Sieradz ktory moglby sobie poradzic z tym problemem i zdiagnzowoac autko ? Moze sam masz jakis warsztat sadzac po twojej wiedzy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 06:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Nie mam warsztatu ale przerabiałem ten sam temat co ty. Z okolic Radomia znam dobry warsztat w zasadzie przed Radomiem jadąc z Łodzi przez Tomaszów. 048 610 51 46 (ciężko się do nich dodzwonić trzeba kilka razy próbować) Znam też dobrego mechanika w Tomaszowie jak się zdecydujesz daj znać i umówię cię z nim, chłopak nie odbiera telefonów jak nie zna numeru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 06:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
Słuchajcie byłem wczoraj u mechaników stawiają na filtr cząstek stałych że jest zapchany i wywołuje rezonans.. co o tym myślicie ? mówisz o odnośnie stukania o osłonie górnej silnia? Sugerujesz także by podłączyć się pod kompa i sprawdzić ciśnienie turbo podczas obciążenia? hmm zaczyna mnie wykańczać to auto..

_________________
GO OUTLAW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 09:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
do Radomia to troche daleko a ten w tomaszowie sobie poradzi ?:P ma czym mi zdiagnozowac autko ewentualnie cos ustawic zebym sie nie przejechal bez sensu :PJakbys mogl sie go zapytac czy by sobie poradzil z ty problemem byloby fajnie ;)

gooutlaw napisał(a):
Słuchajcie byłem wczoraj u mechaników stawiają na filtr cząstek stałych że jest zapchany i wywołuje rezonans.. co o tym myślicie ?


kolego na innym forum jedna osoba miala ten sam problem w e39 jak sie okazalo mial zapchane wszystkie katy autko mu dymilo i mial zapieczone kierowniczki w turbo
ja mam turbo po regeneracji wiec to wykluczam ;/Jak dla mnie to jakas nieszczelnosc bo za glosno dmucha ten samochod na zewnatrz :P

Ja dpfu nie mam a problem mamy ten sam :P co do twojego dpfu to slyszalem ,ze wystarczy go co jakis czas pogonic na wyzszych obrotach najlepiej na autostradzie na 3 biegu przez 20min to sie wszystko przepali ale ile w tym prawdy xD
no i podobno jak jest zapchany to jakas informacja sie wyswietla i komp daje wieksza dawke paliwa zeby to przepalic tez informacja niepotwierdzona :P

dokladnie to chyba moj pierwszy i ostatni diesel ;) nastepnym razem kupie 545 i bede jadl chleb ze smalcem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Jeszcze jest dobry warsztat w Łodzi na ul. Św Teresy od dzieciątka Jezus wszyscy ich chwalą ja osobiście nie byłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
dzwonilem jeszcze do lodzi na krzemieniecka 2 w pon mam sie z nimi umowic dopiero :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Sieradz
a z tym chlopakiem sie kontaktowales ?;) mowiles ze miales podobny problem jak ja u kogo to zrobiles .W sumie jakby to bylo pewne w tym radomiu to moglbym nawet tam jechac :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Ja naprawiałem auto u tego gościa w Tomaszowie. Ci spod Radomia tylko w dieslach siedzą i naprawde są dobrzy słyszałem o nich dobre opinie i co dziwne od ich konkurencji także.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL