BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 19:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Silniki benzynowe E46 a różnica pomiędzy PB95 czy PB98
PostNapisane: 16 września 2009, 15:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Pytanie kieruję do posiadaczy benzynowych E46. Jak u Was wygląda różnica w osiągach i elastyczność na PB98 względem PB95 ?
U mnie np. na 4 biegu od 60-100 na PB98 robię szybciej o jakieś 0,4s, więc całkiem sporo.
Jeśli ktoś pokusi się o taki test będę wdzięczny.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 15:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
mierzyłeś stoperem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 16:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
jest sens to mierzyc, jak roznica miedzy 95 a 98 jest niewielka?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 16:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
wowo napisał(a):
mierzyłeś stoperem??


Tak, ale kilkanaście razy i na tym samym odcinku i praktycznie ta sama temperatura, więc wynik wiarygodny. Zresztą różnicę czuć w jeździe.

Cytuj:
jest sens to mierzyc, jak roznica miedzy 95 a 98 jest niewielka?


0,4s różnicy 60-100 na 4 biegu to całkiem sporo.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Jestem bardzo zaskoczony wynikiem.
98 spala się wolniej, więc wynik powinien się pogorszyć.
Gdyby nie fakt spalania stukowego( którego do tej pory żaden konstrukor nie wyeliminował) to na rajdy jezdzili by z paliem 75 oktanów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 16:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
nidhhog napisał(a):
Jestem bardzo zaskoczony wynikiem.
98 spala się wolniej, więc wynik powinien się pogorszyć.


Spala sie wolniej w takim samym silniku, ale pamietaj, ze ECU moze sobie przyspieszyc troche zaplon ;) (jezeli silnik jest przystosowany do paliwa 98)

nidhhog napisał(a):
Gdyby nie fakt spalania stukowego( którego do tej pory żaden konstrukor nie wyeliminował) to na rajdy jezdzili by z paliem 75 oktanów


To co napisales sie wyklucza. Jezdzi sie na paliwie wysokooktanowym, bo albo silnik ma wysoka kompresje albo jest spore cisnienie doladowania, inaczej poprostu nie da rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 16:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Cytuj:
To co napisales sie wyklucza. Jezdzi sie na paliwie wysokooktanowym, bo albo silnik ma wysoka kompresje albo jest spore cisnienie doladowania, inaczej poprostu nie da rady.


Tak, to prawda - przy silnikach doładowanych bądź o zwiększonej kompresji - ogólnie rajdówek.

Ale chciałbym dostać gdzieś PB 85, i wlać do mojego 1.8is. Napewno szedł by troszke lepiej niz 95/98 ( zakladajac ze 85 nie rozwali wczesniej kolektora)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 17:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
nidhhog napisał(a):
Ale chciałbym dostać gdzieś PB 85, i wlać do mojego 1.8is.


Zeby zabic silnik?

nidhhog napisał(a):
Napewno szedł by troszke lepiej niz 95/98 ( zakladajac ze 85 nie rozwali wczesniej kolektora)


85 to nie gaz, spalanie stukowe pogieloby korbowody, kolektorowi nic by sie nie stalo. Chcesz szybciej spalajace sie paliwo? Kup sobie nitrometan, ale szykuj sie na wymiane przepalonych tlokow :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 17:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Yacek napisał(a):
jakieś 0,4s, więc całkiem sporo.

:zdziwko: 0,4sek to sporo

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Cytuj:
:zdziwko: 0,4sek to sporo

Ja wyczuwam :)

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Yacek napisał(a):
Cytuj:
:zdziwko: 0,4sek to sporo

Ja wyczuwam :)

No to szacun :rotfl:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Mam 328i i sprawdzałem Pb95 i Verve... Zawsze tankowałem za 100 pln i co się okazało... tankowałem mniej a robiłem te same kilometry na tankowaniu. Verwa wychodziło że jest efektywniejsza i silnik sie mniej męczy i mniej pali... Tylko jest jeszcze kwestja polskich stacji. Kiedyś w niemczech zatankowałem VPower i wtedy było czuć różnice... U nas realnie jest w Pb95 te 95% paliwa a reszta coś tam i robi się 90-92 oktany. to samo z Pb98.

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki benzynowe E46 a różnica pomiędzy PB95 czy PB98
PostNapisane: 17 września 2009, 13:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Yacek napisał(a):
U mnie np. na 4 biegu od 60-100 na PB98 robię szybciej o jakieś 0,4s, więc całkiem sporo.
Jeśli ktoś pokusi się o taki test będę wdzięczny.


Zobacz ile wyjdzie na trójce.

_________________
http://rwa.art.pl - Zapraszam wszystkich na stronę mojego zespołu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL