BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 15:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 328Ci Poziom oleju na zimnym, czy ciepłym?
PostNapisane: 16 września 2009, 21:13 
Cześć! Takie mogło by się wydawać banalne pytanie: Olej sprawdza się na rozgrzanym silniku (5 min po zakończeniu jazdy), czy na zimnym? Zawsze sprawdzałem na zimnym, ale m52b28 ma bardzo małą "tolerancję" na bagnecie i poziom który na zimnym wydaje się być właściwy, po rozgrzaniu silnika okazuje się nie właściwy i na odwrót :zdegustowany: W zasadzie to mam trochę mętlik w głowie, bo słyszałem/czytałem różne opinie na ten temat i nie wiem na czym się opierać. Wolał bym nie jeździć na oleju zalanym "pod korek", albo odrobinę powyżej minimum, a w zależności od sytuacji w jakiej sprawdzam poziom (na zimnym, rozgrzanym, nie uruchomionym po nocy, uprzednio uruchomionym), są spore rozbieżności. Ponoć instrukcja obsługi radzi aby sprawdzać na rozgrzanym silniku, 5 minut po zakończeniu jazdy. Czy to prawda? Bo ostatnio trzymam się właśnie tej metody. Co o tym sądzicie i jak robicie to w swoich samochodach?

Ps: Szukałem podobnego tematu, ale nic nie znalazłem. W razie gdyby jednak był, to przepraszam i proszę o podanie linku.


Ostatnio edytowano 16 września 2009, 21:27 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
ale problem masz nalej se na rozgrzanym pod max i już :rotfl: mała tolerancja? m w52b20 od max do min wynosi ponad litr więc o co halo? :wstyd: ps ja sprawdzam kiedy mi sięchce i zawsze jest pod max :rotfl:

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
A ja tam sprawdzam na rozgrzanym, jak dotykam to bardzo parzy :rotfl:

I siedzę sobie koło niego i czekam aż ostygnie, wtedy jak dotykam to parzy lekko :rotfl:

Jak już parzy lekko to dolewam pod max, bez problemu po miarce daje radę oszacować ile potrzeba wlać.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 21:39 
przemO7716 napisał(a):
ale problem masz nalej se na rozgrzanym pod max i już


No tak. Z tym, że tak jak napisałem: "Wolał bym nie jeździć na oleju zalanym "pod korek"" Bo o ile się nie mylę, to prawidłowo powinno być po środku... Niektórzy twierdzą, że sprawdzają olej z rana jeszcze przed uruchomieniem silnika. Ja mam przed "porannym" uruchomieniem silnika poziom już powyżej skali, a na rozgrzanym zaledwie w połowie. Więc wnioskuje, że jak naleje SE tak, żeby na rozgrzanym było maks, to po nocy będę miał na bagnecie z litrę, ale powyżej skali i nie wiem czy będzie to właściwe... W zasadzie wystarczyło by mi aby ktoś potwierdził to jak jest w instrukcji obsługi, bo nie jestem pewien. Tak czy inaczej wszelkie (sensowne) opinie mile wskazane...

przemO7716 napisał(a):
mała tolerancja?


Stary, nie wiem! Poważnie... Mogę Ci powiedzieć tylko tyle, że jak miałem R4 to nigdy nie było problemu typu - poziom na zimnym, a poziom na ciepłym, zawsze jakoś trzymało się w normie. Natomiast w R6 wystarczy, że rozgrzejesz silnik i możesz sie przekonać, że poziom oleju zupełnie nie mieści się w skali, wiec jak inaczej mam to określić? Dlatego też ująłem słowo "Tolerancja" w cudzysłów jak mógł byś zauważyć...


Ostatnio edytowano 16 września 2009, 22:48 przez Zakov, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 21:49 
jurexxx napisał(a):
A ja tam sprawdzam na rozgrzanym, jak dotykam to bardzo parzy :rotfl:

I siedzę sobie koło niego i czekam aż ostygnie, wtedy jak dotykam to parzy lekko :rotfl:


Masochistyczne praktyki lepiej sobie odpuśćmy, nie wnikam co kogo fascynuje :rotfl:


jurexxx napisał(a):
Jak już parzy lekko to dolewam pod max, bez problemu po miarce daje radę oszacować ile potrzeba wlać.


Czy prawidłowo nie powinno być czasem w połowie, albo lekko powyżej? :zdziwko: Jak rozumiem sprawdzasz olej na ciepłym silniku???


Ps: Wiem, wiem. Problemy mam kosmiczne :wstyd: Ale olej to podstawa, a ja dbam o swoje auto i zależy mi na tym aby poziom był na 100% właściwy. Z języków obcych znam niestety jedynie angielski, a instrukcje mam ani po polsku, ani po angielsku :( Olej sprawdzałem w życiu setki razy w różnych autach, ale jakoś nigdy nie zastanawiałem się jaka jest teko prawidłowa procedura, przynajmniej według BMW. A jak się okazuje może być to przydatne. Dlatego tworze ten temat, tylko i wyłącznie przez wzgląd na dobro mojego BMW...


Ostatnio edytowano 16 września 2009, 22:46 przez Zakov, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Instrukcja e46 http://rapidshare.com/files/34900171/In ... E46_PL.pdf

Może tu coś wyczytasz...

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:37 
jurexxx napisał(a):
Instrukcja e46 http://rapidshare.com/files/34900171/In ... E46_PL.pdf

Może tu coś wyczytasz...


Nie mogę ściągnąć :/ Kto wie co tam piszą na ten temat? Jak by jeszcze ktoś miał jakiś plik/zdjęcie instrukcji, albo wiedzę na ten temat, to był bym bardzo wdzięczny...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 353
Lokalizacja: Poznań / Konin
Moje BMW: E91 LCI Mpakiet
Kod silnika: N47
W instrukcji jest, ze sprawdzac 5 minut po zakonczeniu jazdy.
Obrazek

_________________
R6 Fanatic
Obrazek


Ostatnio edytowano 16 września 2009, 23:03 przez tryall, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Mi się ściąga bez problemu, klikasz free user, czekasz około minuty, klikasz niebieską kulkę z napisem download i się ściąga :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:50 
tryall napisał(a):
W instrukcji jest, ze sprawdzac 5 minut po zakonczeniu jazdy.
:padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:52 
jurexxx napisał(a):
Mi się ściąga bez problemu, klikasz free user, czekasz około minuty, klikasz niebieską kulkę z napisem download i się ściąga :)


OK! Dzięki, popróbuje :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 23:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
SIEM - a jak olej zmieniasz to na jakim silniku - zimnym???? - nie- bo instrukcja przez was wspominana mowi ze trzeba rozgrzac olej do wlasciwej temperatury by olej ktory sie zmienia w calosci sciekl-nalewasz po wkreceniu filtra i dokreceniu nakretki tez w cieply silnik na maksa - i jesli na drugi dzien na zimnym silniku sprawdzasz a jest ciut ponad maksa to zaden problem - odpal motor i po chwili bedzie oki-poza tym teoria ze powinno byc w polowie miary a nie na maksa jest bledna -nie wiem kto to wymyslil -przy zmianie oleju fabryka zaleca np. 6,5 litra a wlasnie owa ilosc jest na maksa a gdyby bylo innaczej to tez fabryka by to napisala - to tak w nawiasie dla tych co owa teorie preferuja - jesli ktos ma inne zdanie chetnie poslucham -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 03:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
zgadzam sie z przedmowca w calej rozciaglosci , przy wymianie oleju olej jest zimny i wlewasz poziom tj pol stanu miedzy min i max i jest OK , sprawdzanie oleju na cieplym silniku uwazam za glupote bo poziom zawsze bedzie mniejszy bo olej zostaje we wszystkich zakamarkach silnika i dopiero po dluzszym postoju splywa do miski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 07:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Problem z prawidlowym pomiarem w R6 związany jest z dlugością silnika i podatność blędu na przechyly auta. Sprawdzając na zimnym masz pewność, że caly olej splynął do miski. Ale uwaga moża to robić tylko po calkowitym rozgrzaniu i ostudzeniu silnika. Chwiloe uruchomienie silnika powoduje że gęsty olej nie splynie do miski i pomiarbędzie niewiarygodny. Jestem zwolennikiem utrzymywania stanu oleju w górnej części miarki, szczególnie gdy lubimy ostrą jazdę. Olej służy także do chlodzenia silnika.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 14:03 
Dzięki za opinie! Chociaż producent zaleca inaczej, co wcale nie znaczy, że producent ma zawsze racje :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 15:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zakov napisał(a):
Dzięki za opinie! Chociaż producent zaleca inaczej, co wcale nie znaczy, że producent ma zawsze racje :)


On nie zaleca tylko poszedł na kompromis bo nie każdy się zna na samochodach. 5 minut wystarczy żeby olej ściekł w większości do miski i jeżeli na bagnecie jest sucho to na pewno trzeba dolać. Ja zawsze sprawdzam stan oleju rano na zimnym silniku i dolewam prawie pod "korek" bo to że powinien być w połowie to kolejny mit...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - popieram - tych co zawsze maja pod korek -bo moze sie zdarzyc np. ze przyjdzie nam nagle w trasie ostro pod gorke smigac i dlugo do tego po zakretach- pompa z przodu w misce i co - ano mruga nam na liczniku - lub jeszcze gorzej - wlasnie polowa wskaznika to mit - mierzenie oleju az taka filozofia nie jest i - jesli wyciagasz miare obojetnie czy na goracym to dodaj sobie te 3-5 mm a co wyjdzie to samo co na zimnym -miara bowiem jest tylko orientacja czy masz czy nie masz oleju i ile go w przyblizeniu masz -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
kurde a ja do tej pory myślałem że ciecze zwiększają swoja objętość wraz ze wzrostem temperatury...

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 21:21 
Cytuj:
kurde a ja do tej pory myślałem że ciecze zwiększają swoja objętość wraz ze wzrostem temperatury...


Ale nie olej. (Poprawcie jak się mylę)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Zakov napisał(a):
Ale nie olej. (Poprawcie jak się mylę)

mylisz sie.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL