BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jak nadć tłumikowi końcowemu basowego brzmienia
PostNapisane: 15 września 2009, 19:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam
W najbliższym czasie planuje wymienić końcowy tłumik na Remusa lub Supersprint w e46 330ci. Z uwagi ze obecny oryginalny jest w bardzo dobrym stanie chciałbym coś z nim pomodzić, aby nadać mu bardziej basowego brzmienia zanim zakupię Remusa lub Suprsprinta. Cena jednego z nich to kwota ponad 2 tyś, więc chciałbym przed zakupem spróbować swoich sił z oryginałem.
Może ktoś z was dokonywał już kiedyś takich przeróbek. Gdzie należy go rozciąć, co należy z niego wywalić a co wstawić. Zależy mi na tym, aby był bardziej basowy, aby nie było dźwięku melatlicznego.

Będę wdzięczny za wasze rady, sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Może ma ktoś z was zajieś zdjęcia z przekroju, filmiki jak nalezy to zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 22:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
A nie lepiej kupić jakiegoś remusa używkę na próbę (ok500zł) niż modzić oryginalny później juz oryginalny bedzie ciężko sprzedać taki po modach takie jest moje zdanie a tak z 300-400zł chyba powinieneś dostać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 22:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Po co zakładasz dwa takie same tematy ? Przeczytaj sobie chodź raz regulamin.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 06:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
rozpruj go, zrób zdjęcie i się zastanowimy co z bebechami zrobić by było basowo

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
no tak a przed rozkreceniem , rozpruciem tłumika czy mógłby mi ktoś powiedzieć więcej może ktoś posiada jakieś przekroje tego tłumika. Z drugiej strony nie chciałbym też aby po rozcięciu okazało się ze nic nie da się zrobić.

Ps. końcówy tłomik AC Schnicera kosztuje 4100 zł trochę dużo co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Odpusc sobie ta zabawe, bo tlumiki tunerow, szczegolnie tych z wyzszej polki sa zrobione z innych materialow i maja inna budowe wewnetrzna (ich konstrukcja jest poprostu mniej restrykcyjna, a materialy drozsze). Fabrycznego tlumika nie przerobisz w ten sposob, bo po pierwsze mial byc cichy (przez co restrykcyjny), po drugie jest wykonany z najtanszych mozliwie materialow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 12:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
Rozkroj wywal wszystko i zaspawaj, bas bedzie slychac na 100% lub
Sprzedaj ten oryginal i zaluz ten uniwersalny
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=731811885


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
po drugie jest wykonany z najtanszych mozliwie materialow.

nie prawda te wydechy sa wieczne ori wydech z kwasiaka juz w e28 starcza prawie na caly okres zycia takiego auta, jesli nie spawany itp.
nowy91 napisał(a):
Rozkroj wywal wszystko i zaspawaj, bas bedzie slychac na 100% lub
Sprzedaj ten oryginal i zaluz ten uniwersalny

takie myki to chyba do calibry albo duzego fiata.

Kolego rozkminialismy z Dzikusem sprawe tylniego tlumika.
moza wyciac przedostatnia puszke i wspawac rurki bedzie delikatnie glosniej.
albo rozciac tlumik koncowy i wywalic wszystko ze srodka (jest komorowy) i wspawac po dlugosci rurki nawiercane (takie niby sitko) i do srodka puszki napakowac waty do tlumikow. sam mialem to robic ale jakos niegdy mi sie nie chce ;)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Santino napisał(a):
[
nie prawda te wydechy sa wieczne ori wydech z kwasiaka juz w e28 starcza prawie na caly okres zycia takiego auta, jesli nie spawany itp.


Mowisz

Obrazek

w jakim stopniu przypomnia to Twoj fabryczny wydech?

Nie, napisalem, ze fabryczny wydech nie moze byc zrobiony ze stali nierdzewnej... chodzilo mi cos innego, wiesz stali nierdzewnej sa rozne gatunki ;) Tak samo jak to, ze najtansze tlumiki wypycha sie wata szklana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 13:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
w jakim stopniu przypomnia to Twoj fabryczny wydech?

moj tez jest zrobioney z rur :hyhy:
Vermilion napisał(a):
Nie, napisalem, ze fabryczny wydech nie moze byc zrobiony ze stali nierdzewnej... chodzilo mi cos innego, wiesz stali nierdzewnej sa rozne gatunki

wiem ze sa ale orginalne uklady wydechowe sa zrobione z dobrej gaunkowo stali nierdzewnej, bo inaczej by pekaly i rozszczelnialy sie.


a co do ukladu z zdjecia to tych wiesniackich koncowek mogli by sobie darowac

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 13:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Santino napisał(a):
e]
wiem ze sa ale orginalne uklady wydechowe sa zrobione z dobrej gaunkowo stali nierdzewnej, bo inaczej by pekaly i rozszczelnialy sie.


To bardziej kwestia spawow, a metoda produkcji fabrycznych jest prosta, bo wiekszosc czesci tlumika jest prasowana. W wydechu ze zdjecia, nie ma ani jednego elementu prasowanego (pomijam mocowania).

Santino napisał(a):
a co do ukladu z zdjecia to tych wiesniackich koncowek mogli by sobie darowac


Wiesniacki wydech jest z tytanu, stad wyglad koncowek ;) Kosztuje tyle co E36 M3 w dobrym stanie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 14:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
Wiesniacki wydech jest z tytanu, stad wyglad koncowek

wiem ze tytan mozna podgrzac i da taki fajny efekt ale np o ile same konczowki jeszcze spoko to juz np te co sa na zdjeciu to przeginka

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 17:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
powracajac do twojej wypowiedzi powiedz mi masz może jkieś przekroje takiego tłumika abym wiedzial od czego zacząc? Co do tej waty to napychamy ją w konkretne komory czy tez wszęcznie gdzie się dai gdzie taką waye moge dostac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 16:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
czy wspawając nowe końcowki rury wydechowej poprawi to w jakims stopniu dzwięk?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
kedzior001 napisał(a):
powracajac do twojej wypowiedzi powiedz mi masz może jkieś przekroje takiego tłumika abym wiedzial od czego zacząc? Co do tej waty to napychamy ją w konkretne komory czy tez wszęcznie gdzie się dai gdzie taką waye moge dostac?

wlasnie nie mam :/ ale licze ze jak rozetniesz to bede juz mial ;) a waty napychamy po tym jak sie komory wywali czyli wokol nowo wspawanych rurek.
Cytuj:
czy wspawając nowe końcowki rury wydechowej poprawi to w jakims stopniu dzwięk?

dzwiek sie nie zmieni

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 19:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Polecam ci przejrzeć wątek dzikusowej bmw 330ci on tam gdzieś na którejś stronie ma zdjęcie jak wygląda rozciety tłumik z 330ci i widać dokadnie jak wygląda w środku ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 19:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
no a co z ta przepustnica czy mozna ja wywalic, gdyz chcialbym wstawic nowe koncowki a ona przeszkadza przy ich montazu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 20:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
możesz wywalić , każdy kto zakłada sportowy tłumik to jej już nie zakłada do niego , raz że nie ma jak a dwa widocznie nie jest taka potrzebna zobacz ile ludzi wkłada wydechy (dedykowane) do 330i eisenmann , UUC , Ac Schnitzer czy któryś z tych producentów robi tam miejsce na przepustnice nie wiec widać nie jest to rzecz bez której auto bedzie chodzić gorzej lub straci na mocy jak by tak było to robili by na nią miejsce do zamontowania o ile już nie było by jej w tłumiku to przynajmniej jest moje zdanie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 09:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
ok pozostawiłem stary tłumik bez zmian, założyłem jedynie większe ładniejsze końcowki ruru z dyfuzorem który tak naprawdę nic nie daje i pozostawiłem przepustnicę.
Ale mam pytanie jeszcze jedno co sadzicie o wywaleniu jednego z wcześniejszych tłumików, pierwszy albo drugi za katalizator, a w to miejsce wspawać rurki?
Czy dużo głożniej będzie chodził? jaki będzie głos, Czy w srodku będzie znacznie głośniej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL