BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 14:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Hamulec Postojowy (ręczny) - regulacja?
PostNapisane: 29 września 2008, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: Małaszewicze Duże
Moje BMW: E39 3.0d
Kod silnika: m57
Witam mam problem z hamulcem recznym. Nawet gdy zaciagne go na maxa to i tak na większym wzniesieniu ztacza mi się moje autko. Wiem ,że reguluje się to pod rączką od hamulca, ale te śróbki nie chcą w ogóle sie ruszyć. Pierwsza jest chyba nakrętka 8mm a potem 11 albo 12, ale nic nie drga. Patrzyłem na tarcze na tylnej osi i klocki są jeszcze prawie całe. Co jest nie tak? Czy muszę to jakos podciągnac .........?


Ostatnio edytowano 29 września 2008, 19:51 przez cooolman88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 19:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Kolego z tyłu są tarczo-bębny, znaczy że jak zdejmiesz tarczę z zaciskiem twoim oczom ujrzą się szczęki, takie same jak w hamulcach bębnowych.
Dokładnie takie coś http://moto.allegro.pl/item445419375_szczeki_hamulca_recznego_e39_e46.html
Pozdrawiam i powodzenia w wymianie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 07:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Żeby ruszyć nakrętki pod hamulcem ręcznym musisz odkręcić najpierw tą małą nakrętkę a potem pójdzie!
I co gorsze są właśnie takie nietypowe klucze... które na dodatek muszą być cienkie!!!!

Tak naprawdę nie są dokręcone te nakrętki tak mocno... wydaje się to tylko!!!

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
Panowie a gdzie dokładnie się reguluje hamulec postojowy??? bo ja też już dociągam na maxa a autko się stacza :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: cieszyn/skoczĂłw
hamulec ręczny regulujesz przesuwając w prawo lub w lewo koło zębate w tylnej pieście.Jak zdejmiesz koło to na czole tarczy masz otwór i musisz go ustawić tak aby był na dole,wtedy poświeć jakąś punktową latarką w ten otwór i zobaczysz małe zębate koło,wkładasz śrubokręt i po jednym zębie przesuwasz w prawo lub w lewo,w ten sposób rozszerzasz lub ściskasz szczęki ręcznego czyli regulujesz luz pomiędzy okładzinami szczęk a powierzchnią tarcia tarczy.Oczywiście regulację robisz dla każdego koła oddzielnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
A regulacja przy dźwigni hamulca w kabinie??? jest pod tapicerka czy jak??a nie ma jakiejś centralnej regulacji?? (mówimy oczywiście o E34)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: KrakĂłw
Tą regulacją pod dżwignią recznego regulujesz jedynie skok tejże dźwigni, jak szczeki nie domagaja to taka operacja niz nie pomoze. Zaciągasz ręczny tak ze czuc opór, czy do końca dźwignia idzie luźno??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
jak zaciągam to czuć opór ale żeby auto się nie stoczyło trzeba użyć dużej siły:( ale np jak auto się toczy ok. 10km/h to nawet koła się zatrzymają(a używam tej samej siły) dźwignia ręcznego jest już dość wysoko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: cieszyn/skoczĂłw
piotr3 napisał(a):
(mówimy oczywiście o E34)

nie masz napisane w profilu że masz e34,myślałem że chodzi o e39 a tam się reguluje ręczny na tarczach jak napisałem,w34 nie mam pojęcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e30
Kod silnika: M40
a czy do wymiany szczęk hamulca ręcznego w e39 trzeba zdejmować tarcze hamulcowe, czy da się wymienić bez zdejmowania ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 19:34 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
marekzegarek napisał(a):
a czy do wymiany szczęk hamulca ręcznego w e39 trzeba zdejmować tarcze hamulcowe, czy da się wymienić bez zdejmowania ?



w e39 trzeba zdjać tarcze poniewaz szczeki reczne sa w tarczy :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 17:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
cezark napisał(a):
hamulec ręczny regulujesz przesuwając w prawo lub w lewo koło zębate w tylnej pieście.Jak zdejmiesz koło to na czole tarczy masz otwór i musisz go ustawić tak aby był na dole,wtedy poświeć jakąś punktową latarką w ten otwór i zobaczysz małe zębate koło,wkładasz śrubokręt i po jednym zębie przesuwasz w prawo lub w lewo,w ten sposób rozszerzasz lub ściskasz szczęki ręcznego czyli regulujesz luz pomiędzy okładzinami szczęk a powierzchnią tarcia tarczy.Oczywiście regulację robisz dla każdego koła oddzielnie


Mam pytanie czy ten otwór to to bo ostatnio świeciłem tam latarką i nic nie widziałem ?
Obrazek
i jeszcze drugie pytanie jaki tam śrubokręt wchodzi ? gwiazdkowy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
tak to jest ta dziurka a srubokret to płaski bo łatwiej bedzie te smigiełka przesuwać z tą sruba bardzie bym powiedzial podwarzać i obracać śrubą :] jesli tam nic nie widac to weź raczej zdejmij tarczę i zoabacz czy tam jakiegoś syfu nie masz albo rdzy wyczyść wszystko przesmaruj i będzie działać :]

[img][img]http://img504.imageshack.us/img504/4229/14456258.th.png[/img][/img]

_________________
palczasty - polska


Ostatnio edytowano 25 sierpnia 2009, 22:24 przez palec216, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 19:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
Odgrzebię trochę temat - w którą stronę trzeba te śmigiełka przesuwać, żeby mocniej trzymał hamulec? W górę czy w dół?
I w razie czego ciężko to rozebrać?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 19:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Michał_ napisał(a):
W górę czy w dół?
I w razie czego ciężko to rozebrać?

No właśnie tego nie pamiętam choć jestem świeżo po wymianie tarcz i klocków, ale z rozebraniem nie ma wiekszych problemów jedynie co to sruby mocujące uchwyt w który wsuwa się zacisk moga a raczej napewno będą zapieczone ale dobra nasadka z rurką da im radę. Polecam rozebrać, przeczyścić i przesmarować bebechy od ręcznego, zdziwisz się ile tam jest syfu.. :ok:

Właśnie sprawdziłem w instrukcji i nic nie piszą w którą stronę kręcić tą zębatką, jest jedynie napisane żeby wyregulować ręczny należy podnieść auto na lewarku, kręcić zębatką dopóki koło zostanie unieruchomione, po czym popuścić o ok. 8 ząbków - z tego tyle zrozumiałem,bo instrukcja jest w engliszu, jesli sie mylę to koledzy z pewnością poprawią.. :]


Ostatnio edytowano 18 września 2009, 19:58 przez Barthezz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 19:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
Barthezz napisał(a):
Michał_ napisał(a):
W górę czy w dół?
I w razie czego ciężko to rozebrać?

No właśnie tego nie pamiętam choć jestem świeżo po wymianie tarcz i klocków, ale z rozebraniem nie ma wiekszych problemów jedynie co to sruby mocujące uchwyt w który wsuwa się zacisk moga a raczej napewno będą zapieczone ale dobra nasadka z rurką da im radę. Polecam rozebrać, przeczyścić i przesmarować bebechy od ręcznego, zdziwisz się ile tam jest syfu.. :ok:

popieram kolegę i wtedy zobaczysz w którą się rozkręca rozpierak :P roboty mało z tym jest :P pzdr

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hamulec Postojowy (ręczny) - regulacja?
PostNapisane: 23 maja 2012, 08:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 156
Lokalizacja: Mikołów
Moje BMW: E61 520d
odgrzebię trochę temat...u mnie również nie widać tego koła zębatego, jest możliwe że ktoś tam już grzebał i go nie założył??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hamulec Postojowy (ręczny) - regulacja?
PostNapisane: 24 maja 2012, 16:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
jak nie założył tego kola zębatego to musiał dać jakąś inną rozpórkę bez regulacji - inaczej szczęki były by luźne i nie było by ręcznego

Zębatka ta może ustawić się tak ze jej nie widać albo ją widziałeś tylko że nie wiesz że to ona:D

Najlepiej to zdejmij tarcze, trzyma się tylko na jednej próbie, ręczny nie jest hamulcem normalnym bo to tarczobeben i raczej rantu nie powinno być więc zejdzie bez większych problemów :)

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL