BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wykres mojej 330xd Touring
PostNapisane: 25 września 2009, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Przedstawiam wykresy mojej 330xd 2002r.

Około 1 roku temu shamowałem totalną serię (przebieg 198tys.km.)
Obrazek

Tego samego dnia zrobiliśmy modyfikację:
Obrazek

Po roku użytkowania, chciałem troszke mocniej. Usunąłem katalizatory - 3szt. i wlałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy STP (zalecenia mojego tjunera)
Kilka dni temu zajechałem na korektę. Shamowaliśmy auto po roku jazdy na modyfikacji, ale już bez katów. Hamownia wypluła 225PS i 492Nm, czyli +8PS i +17Nm (niestety nie mam wykresu, bo wcieło, choć bardzo mi na nim zależało :/ ) Moc wzrosła i przesunęła się na 3900obr/min. Moment wzrósł również i turbo szybciej wstawało (przebieg 236tys.km.)

Następnie troche dłubania w sofcie i...
Obrazek
Auto odżyło. Jazda nim, stała się czystą przyjemnością.

Były jeszcze mocniejsze mody, ale auto już dymiło i "mistrz" nie chciał wypuścić mnie z takim "zepsutym" autem :D
Teraz auto na prawdę zamiata i każdy kilometr nim przejechany napawa radością. Moment w granicach 500Nm dostępny w dość szerokim zakresie robi doskonałą robotę.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Ostatnio edytowano 27 września 2009, 20:05 przez wowo, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
opisz modyfikacje krok po kroku

PS masz manuala czy automat?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Skrzynka manualna.
Co do modyfikacji, to nie ma co tu opisywać. Kolejność jest taka jak pisałem wyżej:
1. seria
2. program
3. usunięcie katalizatorów + dodatek STP
4. korekta programu

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a seryjne sprzęgło radzi sobie z momentem?

generalnie wynik na +


PS a jak dźwięk po wywaleniu katalizatorów?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 21:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Sprzęgło, jak i cały napęd radzi sobie doskonale. Żadnych drgań, wibracji, itp. Gdyby coś takiego wystepowało, na pewno moment ograniczylibyśmy moment.

Po usunięciu katów, poziom hałasu się nie zmienił. Słychać za to bardziej, szum zasysanego powietrza :D

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 21:09 
gratuluję! dobry temat, z tymi wykresami i w ogóle :)



napisz jeszcze kto jest tym "mistrzem", może ktoś jeszcze się skusi na takie zabiegi, bo chyba jednak warto ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Namiary na tjunera masz na każdym wykresie :)

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 21:22 
aaa okay, myślałem, że to może sama hamownia tylko ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 23:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
bardzo ładne wykresy :ok:
a teraz wogóle nie puszcza dymka ??

nagraj może jak jeździ, jakiś sprincik może :hyhy: byłbym ciekawy


P.S. chyba u siebie także katy wywale :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 07:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Od 3900obr/min pojawia się niewielkie dymienie, tzw. odkurz. W dzień praktycznie nie widoczne. Najbardziej zauważale w nocy w świetle aut jadących za mną.
Jeśli masz seryjne ECU pozbycie sie katalizatorów, nie da odczuwalnych przyrostów. Jednak już przy jakimkolwiek programie, katy bedą cieły moc i opóźniały moment.

Przy okazji okazało się dlaczego nie mogłem przełamać bariery około 235km/k przy maxowaniu. Miałem założony kaganiec na 230km/k :kwasny: Oczywiście został przesunięty wyżej :D

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 10:05 
wowo napisał(a):
Miałem założony kaganiec na 230km/k :kwasny: Oczywiście został przesunięty wyżej :D


oo to ciekawe, nie słyszałem o tym, żeby coś takiego było :) a teraz ile maxuje?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 10:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
wowo napisał(a):
W dzień praktycznie nie widoczne. Najbardziej zauważale w nocy w świetle aut jadących za mną.
Jeśli masz seryjne ECU pozbycie sie katalizatorów, nie da odczuwalnych przyrostów. Jednak już przy jakimkolwiek programie, katy bedą cieły moc i opóźniały moment.



to tak jak u mnie, lekko w nocy widać

co to znaczy cieły moc i opóźnia moment ?? czyli przy wyższych obrotach dopiero jest max moc i moment ??

mój wykres :
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
MaTiMa napisał:
[quote]to tak jak u mnie, lekko w nocy widać

co to znaczy cieły moc i opóźnia moment ?? czyli przy wyższych obrotach dopiero jest max moc i moment ??

mój wykres :[/quote]

W moim przypadku na serii i 1 programie nie było zupełnie dymienia, smużenia itp.

O efekcie usunięcia katów napisałem już wyżej.

Odnośnie Twojego wykresu.
Skąd te pofalowania przy około 2000obr/min?. Szarpania pewnie występują, ale czego są skutkiem? Co się dzieje z motorem w tym zakresie?
Sprawa druga to te załamanie z dołkiem przy 3200-3600obr/min. Trzeba to wyprostować, bo przy takim układzie moment spada na łeb na szyję i co tu dużo gadać auto puchnie i przestaje jechać. Gdyby nie te poszarpania i spadek momentu z dziurą byłaby to standardowa modyfikacja.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
przy 2tys obr to pewnie dla tego, że dopiero zaczyna jechać automat od tych obrotów.
Szarpań zadnych nie ma

Filmy z przyspieszeń są chyba całkiem dobre.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 14:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Najważniejsze, że jesteś zadowolony. Ty tym autem jeździsz i Tobie ma sprawiać frajdę poruszanie się nim.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 14:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
ale nie wiem z czego bierze się strata mocy aż 33KM :zdziwko:

z drugiej strony zrzucam to na problemy podczas hamowania, gdyż jeden pomiar wyszedł aż 230KM i 520NM także nie wiem co o tym myśleć :niepewny: za pewien czas podjade na ponowne sprawdzenie :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
230PS i 530Nm możesz włożyć między bajki. Niepoprawny pomiar był. Przy takich parametrach skrzynka by Ci się juz dawno wysrała.
33PS strat to na prawdę niewiele i to przy automacie. Powiedziałbym, że wręcz nieprawdopodobne.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 15:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
wowo napisał(a):
230PS i 530Nm możesz włożyć między bajki. Niepoprawny pomiar był. Przy takich parametrach skrzynka by Ci się juz dawno wysrała.



to to od razu wiedziałem


na koniec powiedzieli mi ze do tych danych co ostatecznie wyszły to moge sobie dodać wartości +-15 ze względu na ten nieszczęsny do hamowania automat

delikatnie robię e36 2,8 takżę źle nie jest :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 15:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
hehe tylko, czy te 2.8 trzyma choćby serię?? :) To ma około 7,2s do setki, wiec jest w miare szybki wozem.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
MaTiMa napisał(a):
delikatnie robię e36 2,8 takżę źle nie jest :hyhy:

:rotfl:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL