BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] chłodzenie, podnosi się płyn w zbiorniczku
PostNapisane: 26 września 2009, 19:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Witam, kumpel tydzień temu kupił e34 m50b20 bez vanosa z zwykłym gazem :wstyd:
Sprawa wygląda tak: silnik chodzi równo,nie dymi, w miejscu gdzie powinna być śruba odpowietrzająca układ to poprzedni właściciel wkręcił zwykłą śrubę :hyhy: ale do rzeczy silnik ciepły odpaliłem silnik ciśnienie rosło i uciekało przez tą nieszczelna śrubę odkręciłem korek od zbiorniczka po chwili podnosił się płyn chłodnicy doszedł prawie do samej góry i zaczoły bąbelki z powietrzem się pokazywać.
Czy to jest typowy objaw uszczelki pod głowicą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 19:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Zawsze poziom płynu się podniesie, bo jest to układ ciśnieniowy. Obserwuj, czy płynu bedzie ubywać, czy bedzie dymieinie i jaką barwę ma olej. Nie daj się naciągnąć na niepotrzebną wymianę.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 09:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Zacznij od wymiany tej śruby odpowietrzającej.Jeśli przez nią ucieka płyn, to tez dostaje sie tam powietrze, które powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie i własnie podnoszenie poziomu płynu gdy odkręcasz korek.U mnie w układzie jest wszystko, ok i jak odkręcam korek od chłodnicy to poziom płynu sie nie zmiania , ale jak mam przy tym odkręcony odpowietrznik to dość szybko poziom płynu sie podnosi - i u ciebei podnosi sie pewnie z powodu tej śruby.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 18:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
tak z ta śrubą to koleś przesadził, u mnie w mojej e36 też jest tak że po odkręceniu korka poziom się nie podnosi a u kumpla właśnie się podnosi i przy tym są mocne bąbelki powietrza.
A najgorzej jest to że wskaźnik temp jest uszkodzony i źle pokazuje i teraz nie wiadomo czy silnik się nie przegrzał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 19:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Gdyby sie przegrzal to poszlaby pewnie para czy cus. Zrobilbym tak: zaczal od wymiany sruby i od razu pojechal na sprawdzenie czy spalin nie ma w zbiorniczku wyrownawczym. Sprawdzi i bedzie mial swiety spokoj. No chyba, ze uszczelka poszla to bedzie musial wylozyc jakies 1200-1500 i dopiero spokoj :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 19:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
Ostmark napisał(a):
No chyba, ze uszczelka poszla to bedzie musial wylozyc jakies 1200-1500 i dopiero spokoj
ale ta kwota to chyba wymiana glowicy a nie uszczelki.... :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
No wiesz... wszystko zalezy gdzie bedzie robil. Jesli chodzi o same czesci no to dobra uszczelka jakies 250zl + sruby 100 + jakies tam inne uszczeleczki, podkladki i byc moze wezyki itp i masz 500zl a roboty jest sporo, wiec robocizna tez bedzie kosztowac. Poza tym w tak starym aucie gdy sie otworzy silnik to kto wie czy np uszczelniaczy nie trzeba bedzie wymienic. To masz kolejne 200zl (podaje ceny z ASO).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 20:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
no w sumie aso to sobie liczy....ale jak zrobi to u dobrego i normalnego mechanika to wyjdzie go niewiele.....wiekszkosc zalezy od tego w jakim stanie jest glowica ja akurat pracuje w warsztacie wiec troszke jestem w temacie samo planowanie glowciy to ok 60-70 zl ale ostatnio roblismy punto i planowanie sprawdzanie szczelnosci i jeszcze jakies tam pierdolo to sama ta robota wyniosla 350 +uszczelka+ robocizna mechanika i troche tego bylo fakt faktem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL