BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Po zmianie akumulatora rozrusznik nie kręci
PostNapisane: 28 września 2009, 22:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
Witam.
Od początku.
Rozrusznik od jakiegoś czasu coraz wolniej kręcił więc sprawdziłem akumulator jakie ma napięcie, okazało się, że 12,15 V. Postanowiłem przełożyć akumulator z 7er do 3er. Po przełożeniu rozrusznik już nie zakręcił. Wsadziłem z powrotem stary akumulator i rozrusznik dalej nie gada :kwasny:
Stary akumulator ma 12v50Ah 450A
Akumulator z 7er ma 12v75Ah 750A

Ten "mniejszy" akumulator bez problemu uruchomił 7er, więc jest w porządku.

Czy ten "większy" akumulator z 7er mógł "uśmiercić" rozrusznik, który już słabo kręcił?
Proszę o rady.
Pozdro.

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
akumlator raczej nie uśmierciłby rozrusznika, ale może Ty za długo kręciłeś i sie kable upaliły dochodzące do rozrusznika albo szczotki może sie zawiesiły, postukaj jakims cięższym kluczem w rozrusznik i spróbuj, a jak nie to wykręć i sprawdź na krótko czy kręci

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 06:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
Najlepiej po prostu odkręć rozrusznik i zobacz dlaczego tak ciężko kręcił.U mnie było to samo,akumulator miałem silny a rozrusznik z ledwością kręcił.Okazało się że wszystkie styki,kable itp... były zardzewiałe i nie było dobrego przejścia energii.Porządne czyszczenie i śmiga aż miło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 14:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
Ok dzięki za rady. Bede próbował coś działać.

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL