BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] MUŁ NA GAZIE - PROBLEM ROZWIĄZANY
PostNapisane: 29 września 2009, 14:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Witam.
Od kiedy kupiłem moje BMW miałem cały czas uczucie że na gazie jest bardziej mułowate niż na benzynie, moje odczucia potwierdziły się gdy przejechałem się autem kolesia, też na lpg z tym samym silnikiem. Nie było porównania.
Do tego u mnie od czasu do czasu przy szybszym ruszeniu odcinało lpg i przełączało na benzynę, niby nic ale przy wyprzedzaniu czasami było wesoło.

Pojechałem do gazownika, wyprawiał cuda na kiju i wymyślał coraz to lepsze przyczyny.
Nic nie dawało odczuwalnej różnicy więc zajrzeliśmy do kolesia pod maskę.
Na pierwszy rzut oka obie instalacje, niczym się aż tak nie różniły ale jednak coś było inaczej.
Obrazek

Więc znów pojechałem do gazownika i powiedziałem żeby mi przerobił tak instalację, gazownik uznał że to nie ma sensu, tylko koszta większe bo dwa filtry do wymiany.
Więc nie zastanawiając się długo, do domu, allegro.pl i kupiłem 2 filtry, opaski, 1,5m węża i mydliny w sprayu.

Cała przeróbka zajęła mi jakieś 30 minut, efekt.... masakryczny
Bez porównania do tego co było. Nie wyłącza gazu, nie jest zamulona, dynamiczność wzrosła.

Szczerze polecam jeśli ktoś ma takie objawy jak ja.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Ostatnio edytowano 30 września 2009, 06:55 przez tigwelder, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
podejrzewam ze stary filtr był tak zasyfiony ze przy butowaniu nie starczało gazu i wyrzucał na benzyne

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 19:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
karolas123 napisał(a):
podejrzewam ze stary filtr był tak zasyfiony ze przy butowaniu nie starczało gazu i wyrzucał na benzyne


Też mi sie tak wydaje.
Ja mam taki filtr który rozdziela na 6 garów i nie mam listew i jest dobrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: A nie tędy droga kolego
PostNapisane: 29 września 2009, 20:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
A właśnie że nie, filtry od gazu wymieniam co 5 tyś chociaż zalecane jest co 10tys. ale ja uważam że na filtrach i oleju jeszcze nikt nie zaoszczędził.

Chodzi o to ze pojedynczy filtr momentami nie dawał redy przepuszczać odpowiedniej ilości gazu, koleś ma Merca W124 3,2B 220km i ma podobny problem, jutro przerabiamy i jestem na 99% pewny że problem zniknie.

U mnie poza tym że już nie wyłącza gazu to do tego auto zrobiło się żwawsze i ciągnie lepiej od dołu. Jutro przerabiamy u kolesia to zobaczymy czy to zasada czy tylko mi pomogło.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
To normalne, że uzyskałeś taki efekt.
Większość popularnych filtrów fazy lotnej ( Certools, Filgaz, Czaja FL01 ) ma problem z dynamiką przepływu na wejściu.
Ostatnio ZWM Czaja wprowadził poprawkę o którą prosiliśmy i jest dużo lepiej. Powierzchnia na którą wpada gaz na wlocie zamiast zagłębienia ma wypukły stożek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
a wystarczylo nie miec gazu i nie mieć problemu..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
nidhhog napisał(a):
a wystarczylo nie miec gazu i nie mieć problemu..


glupi i niepotrzebny komentarz,

tigwelder, jak rozumiem tyczy sie to instalacji wtryskowej tak :?: a nie mieszalnikowej np II genery :?: bo w lpg jestem bardzo slaby

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 20:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
gmsmetallica napisał(a):
glupi i niepotrzebny komentarz,

2X


gmsmetallica napisał(a):
jak rozumiem tyczy sie to instalacji wtryskowej tak :?: a nie mieszalnikowej np II genery :?: bo w lpg jestem bardzo slaby

Na pewno sekwencji, ponieważ na rysunku są rozrysowane elektrozawory (razem 6, po jednym na gar :hyhy: )

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Dokładnie
PostNapisane: 4 października 2009, 11:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Dokładnie, instalacja to sekwencja.
Spotkałem się z różnymi opiniami na tematu LGP w BMW, mój kolega zawsze mawia że głupi ten co głupio robi.
Głupio jest przepłacać ale to już jest kwestia każdego z nas z osobna.
W mojej bawarce jest LPG od 4 lat, żadnych problemów, silnik pszczółka a kasy w kiejdzie na pewno więcej niż u benzyniarzy.
Grunt żeby odpalać na benzynie , zagrzać i wtedy dopiero LPG, gaszę też na benzynie.
Jedyne co to zauważyłem ze na LPG szybciej zużywa się układ wydechowy ale i tak niedługo poleci cały w kwasiaku więc wtedy problem zniknie raz na wieki.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 00:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 425
Lokalizacja: KRAKÓW/chicago
Moje BMW: 2003 BMW 530i
Kod silnika: M54B30
nidhhog napisał(a):
a wystarczylo nie miec gazu i nie mieć problemu..



Podłanczam się do wypowiedzi że bardzo nieciekawy komentarz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 15:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
szybki_1985 napisał(a):
a wystarczylo nie miec gazu i nie mieć problemu..

x4 :)
ale mneijsza o to.
kolego myślę że ema była tak łapczywaa na Gaz podczas depnięcia że nie starczało gardła w filtrze i nie dostawała dawki lub filtr był zaa mały albo tez zaniegczyszczony.
kupiłbys większy to spełniałby rolę 2 mniejszych.
teraz nie ma już problemu więc cieszymy sie razem z Tobą.
poza tym co do komenta
kocham BMW M50TUB25 tylko ten silnik mi odpowiada, kocham ryk na wysokich obrotach i kocham jeździ nią niekoniecznie z gazem do dechy.
po prostu z pasji, mam GAZ !! tak MAM GAZ! z blosem bo nie stać mnie było na sekwencję a na jazdę na PB nie mam jeszcze zarobków...
moja myśl jest taka, że jeśli ktoś dba to na gazie jeździ się równie dobrze jak na Pb tylko trzeba o to dbać.
poza tym wiele awarii jakie miałem np. padła pompa paliwa, przekaźnik paliwa zatkany filtr itp... gaz ratował mnie i wracałem zawsze do domu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 16:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
_Red_Coupe_325,
Dobre zakończenie tematu :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL