BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d '99 manual - chiptunning a kopcenie
PostNapisane: 29 września 2009, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E39 '99
Kod silnika: M57
Witam wszystkich. Czytając Wasze zachwyty po zachipowaniu bryk postanowiłem wgryźć się w temat. Czasami w postach pojawiało się info o dymieniu diesli po chipowaniu. Jak to jest w tym temacie? Czy rzeczywiście chiptunning diesla = kopcenie? Zaznaczę że chodzi o zachipowanie w znanej/polecanej na forum firmie z hamownią a nie jakimś tam allegrowym szajsem. Niech wypowiedzą się ci którzy mają takie przygody już za sobą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
ja jezdzilem kilkoma autami z chipem i dymienie w duzej mierze zalezy do stanu silnika i tunera.
Wiekszosc firm wgrywa gotowca i wio, lecz w "bardziej renomowanych" firmach robia korekty od reki.
Przy dobrze dobranych dawkach paliwa dymienie bedzie umiarkowane/niskie, na tzw. "mocnym" programie dymienie wystapi dosc znaczne - ale bez katastrofy.
Jednym slowem wszystko w rekach tunera!
NAPEWNO WARTO ZROBIC CHIP, ale wszystko zalezy od przebiegu i stanu motorowni :)

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 16:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
u mnie tez dymu nie bylo...do momentu ukrecenia turbiny :P
ale samo chipowanie nie wplynelo na kopcenie

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 19:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Jeśli trafisz do dobrego tunera, zrobi Ci moda bez dymienia. Jednak trzeba pamiętać, że im większy przyrost tym dymu może być więcej (o ile układ paliwa będzie bardziej wydajny od turbulum) - i to jest nie do przejścia. Przy umiarkowanym, standardowym programie dymienia nie będzie.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 22:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
wowo napisał(a):
Jeśli trafisz do dobrego tunera, zrobi Ci moda bez dymienia. Jednak trzeba pamiętać, że im większy przyrost tym dymu może być więcej (o ile układ paliwa będzie bardziej wydajny od turbulum) - i to jest nie do przejścia. Przy umiarkowanym, standardowym programie dymienia nie będzie.


Dokladnie tak jak piszesz. Jezeli zrobisz program na max mozliwosci silnika, to dymienie bedzie mocne.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 22:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Potwierdzam wszystkie opinie powyżej. Też mam diesla po chipie(nie BMW) i robiłem chipa w miejscu z hamownią i gdzie robili to własnoręcznie-bez gotowców. Ze standardowych 115 koni (na hamowni seria wykazała 113KM) zrobili mi 150, ale przy "deptaniu" trochę za mocno jak dla mnie kopcił, więc zrobili korektę i wynik końcowy 142,7KM-nie kopci wogóle. Do tego tak ładnie mi moment obrotowy rozłożyli w całym zakresie obrotów ze aż uwierzyć nie mogłem że to moje auto...

No i spalanie na mieście spadło mi prawie o litr przy normalnej jeździe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 07:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Normalnie ,,po chipie'' auto nie powinno kopcić więcej niż w serii - ewentualnie przy ,,depnięciu'' na wysokich obrotach, czesto kopcenie po modyfikacji nie jest wina ,,,z mocnego'' programu ale tym że na jaw zaczynają wychodzić niedomagania układu paliwowego - w tym należny zrobić jeszcze ,,słabszy'' program albo zrezygnować z modyfikacji do czasu zlikwidowania usterki(nie zawsze w czasie diagnostyki wszystko się znajdzie) drugim powodem może być rozszczelnienie sie układu IC, szczególnie w autach gdzie poprzedni użytkownicy uprawiali PSJ lub samochód ma nalatane 2x tyle co na liczniku - trzeba wtedy znaleźć nieszczelność i ja usunąć.

_________________
Chiptuning, Diagnostyka, Profesjonalny serwis FAP/DPF
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E39 '99
Kod silnika: M57
Oki. Dzięki wszystkim - czuję się przekonany. Nic tylko dozbierać mamonę i sprezentować buni kilka kucy na gwiazdkę :hyhy: Napiszcie jeszcze jak jest ze wzrostem spalania przed i po. Czy raczej jest to 0,5-1,0 litra ropy czy raczej 3-4 l/100km. Nie wiem czego się spodziewać :| .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 17:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
ja zauwazylem, ze PO poczatkowej fazie jazdy zchipowanym autem i wzrostem spalania*, spalanie jest takie same. Niekiedy, zaleznie od stylu jazdy, mozna zauwzayc tez mniejsze spalanie - z tego powodu ze majac wiecej NM nie trzeba tak mocno cisnac dla takiego samego efektu.

*poczatkowo zwiekszone spalanie jest spowodowane testowaniem kiedy mozna, co sie zmienilo :)

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Ostatnio edytowano 30 września 2009, 23:18 przez Kune, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 19:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Kune napisał(a):
*poczatkowo zwiekszone spalanie jest spowodowane testowaniem kiedy mozna co sie zmienilo


Dokładnie... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E39 '99
Kod silnika: M57
No to teraz wszystko jasne. Dla mnie temat zamknięty. Dzięki wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL