BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Gdynia
witam czy ten separator może powodować szarpanie i niepłynne ruszanie na biegach 1-3 i do 3tyś obrotów??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Gdynia
dzieje się to w modelu e34 520 24v
czy moze to być koło dwumasowe bądz łożysko oporowe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 19:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
W E34 i silniku M50 niema separatora, łożysko oporowe na pewno nie będzie powodować szarpania, zostaje zerwana poduszka skrzyni biegów, bądź koło (jeżeli takowe jest).

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam
Po wymianie separatora, zrobiłem trasę ok 300 km, po powrocie sprawdziłem wąż dochodzący do bagnetu i okazało się, że jest zupełnie suchy w środku, czy to jest normalne? Wydaje mi się, że powinien nim spływać olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 18:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ten wąż nie koniecznie musi być zaolejony, wszystko zależy od tego jak bardzo katowałeś silnik. Jeżeli głowica ma przedmuchy to olej litrami będzie nim płynął ;) jeżeli jest sprawna to sporadycznie.
Podejrzewam że i tak nie unikniesz wymiany uszczelniaczy. To że zamieniają się one z gumy w plastik, jest normalne przy większych przebiegach i powoduje spore zużycie oleju.

P.S. Możesz edytować swoje posty, jeżeli jesteś zalogowany na forum, przyciskiem w prawym górnym rogu postu. Nie musisz pisać sam pod sobą.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Toudi napisał(a):
P.S. Możesz edytować swoje posty, jeżeli jesteś zalogowany na forum, przyciskiem w prawym górnym rogu postu. Nie musisz pisać sam pod sobą.


OT: to nie jest jego wina, Forum czasem się "krzaczy" i dodaje kilka razy posty. Albo pokazuje, że nic nie dodało, odświeżasz i masz dwa razy to samo. Ten sam problem ma wielu użytkowników.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 16:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam
Wymiana separatora nic nie dała, dalej bierze olej. Ale skoro dolot był zasyfiony olejem to i tak separator był do wymiany. Wie ktoś ile kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworów? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 08:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Witam, podepnę się pod pytanie - u mnie jest podobnie, ok litr oleju (10W40) miesięcznie (c.a. 1000km miesięcznie), auto ma moc i trzyma równiutko obroty a olej znika...;) Podejrzewam właśnie uszczelniacze, dodatkowo słychać jedną "szklankę". Pytanie - ile kosztuje wymiana? Czy lepiej zrobić od razu całą głowicę? Pozdro!

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Odświeżę temat, ktoś wie ile kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworów, można to zrobić samemu, czy trzeba do mechanika. Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów, czy trzeba zdejmować całą głowicę. Jak ktoś to robił to proszę o wskazówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 73
Lokalizacja: Mielec
Kod silnika: M52B25
Witam Koledzy... mam podobny przypadek...

co do suchego węża od odmy - to sprawdź czy nie jest on w środku zapchany nagarem z oleju i różnymi lakowymi pozostałościami po nim. Sprawdź również i przeczyść dla pewności rurkę od bagnetu którą olej spływa do misy.

Zachęcam do zerknięcia w podane przeze mnie linki i dyskusji na te tematy:
pierwszy o ubywaniu oleju - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 8&t=112383 zwłaszcza chodzi mi o teorię z sondą lambda

oraz o wymianie uszczelniaczy - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... eed2779cae

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 73
Lokalizacja: Mielec
Kod silnika: M52B25
temat ucichł a mnie interesuje rozwiązanie problemu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawdzałem wąż od odmy nie był zapchany, a co do rurki dochodzącej do bagnetu to miałem problem ze sprawdzeniem jej drożności, bowiem ma 2 wygięcia pod kątem 90 st. i trudno było czymś przepchać. Pomogła stalowa linka od roweru. Następnie założyłem na rurkę długi wężyk i dmuchałem z całej siły. Na początku jakby opór ale potem się odkorkowało i był przedmuch. Możliwe, że było zapchane, pojeżdżę i powiem jak się ma to do spalania oleju. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 73
Lokalizacja: Mielec
Kod silnika: M52B25
I jak?? jest jakaś różnica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 18:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Zdjąłem dziś u siebie waż od separatora, który dochodzi do bagnetu i suchy jest jak wiór...! Może ktoś z Was wie o co chodzi? Z kolei wąż który dochodzi do kolektora jest w oleju...
Separator i wszystkie węże wymienione na nowe jakieś 7000km temu. Żadnych dziwnych objawów nie ma, oleju nie bierze, ale zastanawia mnie dlaczego tym dolnym wężem nic nie spływa?? Tym bardziej, że do kolektora olej daje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
maverick13 napisał(a):
I jak?? jest jakaś różnica?

Bez zmian olej dalej bierze tak jak brał, wymiana separatora nic nie dała.
Zastanawiam się czy jak dolewam co 500 km 1l oleju to czy jest sens zmieniać olej co 10 tyś km, skoro między zmianami oleju dolewam 20 litrów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 07:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
harleyDJ napisał(a):
maverick13 napisał(a):
I jak?? jest jakaś różnica?

Bez zmian olej dalej bierze tak jak brał, wymiana separatora nic nie dała.
Zastanawiam się czy jak dolewam co 500 km 1l oleju to czy jest sens zmieniać olej co 10 tyś km, skoro między zmianami oleju dolewam 20 litrów.


Hehe mam podobną zagwozdkę:) U mnie ok 1l oleju miesięcznie (0k 1000 - 1200km) więc od ostatniej zmiany weszło już ok 11l świeżego oleju :wstyd: Może po prostu zmienić tylko filtr na świeży i śmigać dolewając do czasu zrobienia uszczelniaczy.
PS Orientuje się ktoś w końcu jaki to koszt w R6? Trzeba ściągać głowice czy da rade zrobić to bezinwazyjnie? ;)

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 08:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Marky napisał(a):
PS Orientuje się ktoś w końcu jaki to koszt w R6? Trzeba ściągać głowice czy da rade zrobić to bezinwazyjnie?


Da się to zrobić bez ściągania czapki. Był temat gdzieś na jakimś forum. Też się do tego przygotowuje :)
Tylko że u mnie znika mniej oleju :)

np. tu:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 8&t=112423

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 09:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
jurexxx napisał(a):
Da się to zrobić bez ściągania czapki. Był temat gdzieś na jakimś forum. Też się do tego przygotowuje :)
Tylko że u mnie znika mniej oleju :)

Szczerze nie słyszałem :]




Cytuj:
Odświeżę temat, ktoś wie ile kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworów, można to zrobić samemu, czy trzeba do mechanika. Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów, czy trzeba zdejmować całą głowicę. Jak ktoś to robił to proszę o wskazówki


Nalezy zdejmować cała głowice...

części to:
Uszczelka głowicy,
uszczelka kolektora ssącego,wydechowego oraz inne uszczelki...
Uszczelniacze,
Planowanie głowicy,
Uszczelka pokrywy klawiatury...
ewentualne docieranie zaworów(jeżeli zajdzie taka potrzeba...(raczej nie)
Nowe śruby do skręcenia głowicy...
Robota mechanika$$$

No i zapewne coś płynu ubędzie przy rozbieraniu silnika...(wiec albo dolewka albo wymiana na nowy, przy okazji ;) )

Chyba wszystko wymieniłem, zawsze coś może dojść do tej listy, teraz sobie policz ceny części... Naprawa nie jest taka HOP-SIUP ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 1 października 2009, 09:29 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 73
Lokalizacja: Mielec
Kod silnika: M52B25
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... eed2779cae

W tym temacie co nieco o wymianie uszczelniaczy bezinwazyjnie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 16:11 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15902
Marky napisał(a):
harleyDJ napisał/a:
maverick13 napisał/a:
I jak?? jest jakaś różnica?

Bez zmian olej dalej bierze tak jak brał, wymiana separatora nic nie dała.
Zastanawiam się czy jak dolewam co 500 km 1l oleju to czy jest sens zmieniać olej co 10 tyś km, skoro między zmianami oleju dolewam 20 litrów.


Hehe mam podobną zagwozdkę:) U mnie ok 1l oleju miesięcznie (0k 1000 - 1200km) więc od ostatniej zmiany weszło już ok 11l świeżego oleju Może po prostu zmienić tylko filtr na świeży i śmigać dolewając do czasu zrobienia uszczelniaczy.


Czytam i przypominaja mi sie dawne czasy, jak mialem fiata 126p :] . Auto jest auto, sztuka jest sztuka. Dolewa sie olej, wiec nie ma sensu zmieniac na nowy olej, skoro na biezaco stary olej jest spalany :).

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL