BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wpływ uszkodzonego przepływomierza na sonde
PostNapisane: 24 września 2009, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 37
Lokalizacja: ok. Radomia
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: m43
witam swojego czasu wymieniałem sonde gdyż auto na benzynie szarpało nie wkręcało sie na obroty. po wymianie wszystko było ok przez pare dni po kilku dniach te same objawy. Znajomy powiedział że to padnięty przepływomierz może "psuć" sondę. Czy to prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Paco 577 napisał(a):
Znajomy powiedział że to padnięty przepływomierz może "psuć" sondę. Czy to prawda?


U mnie tak sie stalo. Mieszanka byla zbyt bogata i po pewnym czasie sonda sie okopcila i nie mierzyla poprawnie. Ale powinienes jakos odczuwac uszkodzona przeplywke.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 17:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
najczęściej to awaria przepływomierza powoduje szarpanie itd
a zdarza się że pokazuje błąd sondy-kwestia prawidłowej diagnozy
wszystko widać na kompie
padnięta przepływka raczej nie popsuje sondy
zależy też jaką sondę zakładasz
używki i tanie zamienniki mogą mieć krótki żywot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Możesz odłączyc przepływomierz , wtedy silnik powinien pracowac w trybie awaryjnym,oczywiscie jego praca nie będzie idealna może także szarpac i byc zamulony , ale powinien lepiej pracowac niż na uszkodzonym przepływomierzu, najlepiej było by jednak jeżeli masz taką mozliwośc zamienic przepływomierz.

Ja jak miałem w m43 uszkodzoną sondę samochód mi dużo więcej palił i był zamulony ale nie szarpał.
Więc możliwe ze w twoim przypadku uszkodzony jest przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 16:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 37
Lokalizacja: ok. Radomia
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: m43
dzięki chłopaki za odpowiedź biore się za szukanie nowej przepływki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42
najlepiej to znajdź kogoś z takim samym śilnikiem i przełóz najpiew na próbe bo szkoda kasy jak to nie to! blaszka w przepływce napewno nie pękła bo strasznie falowały by Ci obroty (przerabiałem to) zobacz jeszcze z przodu przepływki w środku czy masz całe takie druciki czasem się przepalają;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 37
Lokalizacja: ok. Radomia
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: m43
Sprawa się rozwiązała :) wymieniłem przepływke i narazie jest wszystko ok :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 64
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: e90 320d
Podczepię się pod temat
tez mam problem z szarpaniem na niskich obrotach ale tylko na ciepłym silniku (jak mówi mój kolega auto "pyrka":). Pierwsze co zrobiłem to podjechałem na komputer, który niestety nic nie wykazał :/ Wymieniłem świece trochę sie porawilo ale problem nie znikną, podmieniłem cewki na inne (używki) i nic, sprwadzilem kable WN metodą spryskiwacza i miernikiem(wszystko niby w normie), przepływomierz no właśnie przepływomierz może być przyczyną ???? z odlonczonym przepływomierzem auto wariuje a z podłączonym niby normalnie czyli "pyrka" (komp błędu nie wykazał)


a dodam e36 qp 1.8is M42 (nigdy nie było lpg)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 37
Lokalizacja: ok. Radomia
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: m43
u mnie właśnie tak 'pyrkał' ale komputer pokazał błąd sondy i przepływomierza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 19:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
Paco 577 napisał(a):
u mnie właśnie tak 'pyrkał' ale komputer pokazał błąd sondy i przepływomierza

to jak już naprawiłeś to zapraszamy jutro na spot do radomia :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... &start=500

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL