BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 15:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
kedzior001 napisał(a):
Wiec rozmawiałem z dwoma firemkami. Poniżej zamieszczam informację co do przyrostu mocy, ceny oraz jakiś informacji o tej firmie. Obydwie firmy nie posiadają wykresów z hamowni. Przyrost mocy gwarantowany jest bez zadnych modyfikacji mechanicznych.

negocjator-serwis gwaratuje przyrost mocy 23 konie i 33 NM. koszt 1200 zł
Link do ich strony: http://www.chip4power.de/php/file.php?marke=bmw&id=57

Drogą osobą jest jakiś gostek z Pabianic, gwaratuje przyrost mocy mocy i momentu obrotowego o 8% moze nawet o 10% czyli porównywalnie z pierwsza ofertą (istnieje możliwość przesunięcia odcinki z 6500 do 7000 obrotów. koszt 450 zł
Link do jego strony: http://www.chiptuning.com.pl/

Co o tym sządzicie? przeglądajac zagranicznych tunerów gwaratują takie przsyrosty bez zadnych modyfikacji mechnicznych sama elektronika. Może któs z was korzytał już z ich usług i może wyrazić swoje zdanie na ich temat.


Jak moga gwarantowac skoro nie posiadaja wykresow z hamownii ? na jakiej podstawie ta "gwaracja" ? Dla silnikow wolnossacych przyrost to srednio 7-8%, wyciagalem czasem 10 ale.. no wlasnie :) to ale ;-) za 300 czy 500zl w 330Ci nie podjalbym sie tematu przy tym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 17:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Czyli gwarantowany przyrost mocy jest mało realny i raczej odradzałbyś elektroniczne modyfikacje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 17:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
jeszcze jedno pytanie, czy przy takiej modyfikacji moze dojść do uszkodzenia silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
http://www.dinancars.com/store/product. ... 412&page=1 , spojrz sobie na przyrost na tej stronie, to jeden z najbardziej szanowanych tunerow BMW. Jak widzisz niewiele moga obiecac bez innych modyfikacji i tego wlasnie sie spodziewaj. Ich przyrost je prawdziwy, nie wspomagany przekretami z hamownia.

A co do Twojego pytania, to jasne, ktos kto nie ma pojecia o tuningu moze uszkodzic silnik albo ECU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 19:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Coś u mnie nie widac tych wyników mam takie coś:
Maximum Horsepower Gain 4 @ 5700 rpm*

Maximum Torque Gain 5 lb/ft @ 3400 rpm*

Możesz vermilion napisac jaka jest maksymalna moc i moment oraz przy jakich obrotach?

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
Z innej beczki, czy Twój samochód osiąga obecnie seryjną moc? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 20:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
tego to akurat nie wiem nie byłem na hamowni. biorac pod uwagę czasy osiągane na okreslonych prędkościach, sa identyczne do tych co podaje producent a nawet czasmi lepsze. Wiec sądze że moc jest taka jak podaje producent.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Vermilion napisał(a):
http://www.dinancars.com/store/product.php?productid=309&cat=412&page=1 , spojrz sobie na przyrost na tej stronie, to jeden z najbardziej szanowanych tunerow BMW. Jak widzisz niewiele moga obiecac bez innych modyfikacji i tego wlasnie sie spodziewaj. Ich przyrost je prawdziwy, nie wspomagany przekretami z hamownia.

A co do Twojego pytania, to jasne, ktos kto nie ma pojecia o tuningu moze uszkodzic silnik albo ECU.


4 konie więcej to lipa koszt 300 dolców, nie uszukujmy ale to jest nieodczuwalne. przy przyśpieszeniu od 0-200 to nawet nie bedzie 0,5 sekundy róznicy. Z tym ze moc osiągalna będzie już przy niższych obrotach.

Dziwi mnie tylko to że tunerzy tacy jak riger gwaratują chyba 19 koni i 25 nm momentu,
http://www.rieger-tuning.de/0_BK_2009_V1/index.html
ziptuning.nlu gwarantuje już ich 11 tylko ale za to 20 nm momentu.
http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/B ... tml#header
g-power 13 koni
http://www.g-power.de/952.html?L=1&cari ... dukt_Start
a firma pokazana przez ciebie tylko 4 konie. Rozbierzność spora miedzy nimi.

W przypadku rigera to nawet do rozwazenia ale koszt ponad 3 tyś zł. moim zdaniem dużo.

Powiedzcie mi skąd biorą sie te rozbieżnosci? jezeli osoba z pabianic posiadala by mapy takie jakie ma riger to byłoby mozliwe osiągniecie tych 8%.

Muszę się nad tym zastanowić, zastanawiam się jeszcze nad podtlenkiem azotu (suchum) gwaratuje od 10-20% przyrostu mocy. Biorąc pod uwagę ze lepsze przyśpieszenie przydaje mi się czasami to byłby to rozsądny wybór. Na ogół jeżdze wolno, no i koszt 1500 zł z montażem. ciekawi mnie tylko co ile trzeba robić przeglądy tej instalacji czy też nie wymaga tego. Słyszałem ze co 3 tyś km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
chciałbym nawiazać jeszcze do rigera ze oferuje chipy w dwóch odmianach sport i ecco
sport 19 PS i 25 NM koszt 899 euro
ecco 5,5 PS i 10 NM koszt 450 euro

Więc moze firma podana przez Vermilion oferuje chip który u Rigera jest odmianą ecco.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
-grzechu- napisał(a):
Coś u mnie nie widac tych wyników mam takie coś:
Maximum Horsepower Gain 4 @ 5700 rpm*

Maximum Torque Gain 5 lb/ft @ 3400 rpm*

Możesz vermilion napisac jaka jest maksymalna moc i moment oraz przy jakich obrotach?


Gain to przyrost, dodajesz sobie go do mocy fabrycznej/momentu fabrycznego. Glupi sposob opisywania, ale tak to zrobili.

kedzior001 napisał(a):
Więc moze firma podana przez Vermilion oferuje chip który u Rigera jest odmianą ecco.


Nie, oni maja wlasne rozwiazania. Wez pod uwage, ze daja gwarancje na silnik i te ich modyfikacje sa zawsze robione, tak aby mu nie zaskodzic.

Rozbierznosc bierze sie stad, ze wiele firm kantuje na wynikach z hamownii, tak jak Ci wczesniej napisalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 09:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Taki przyrost to jakiś dramat, rozumiem gdyby to był wynik dla tico ale dla auta które ma 230koni...to jest raptem 2% przyrostu-porażka!!

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tu masz 330Ci Stage 3 Dinana, zmieniono dolot, przepustnice i wydech

Obrazek

...i uwierz teraz w tych tunerow, ktorzy robia +20 KM samym chipem :rotfl: Ten silnik poprostu tak reaguje na mody. Ciekaw jestem jakie sa przyrosty z walkami Schricka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 10:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
ciekawe co za wydech zalozyli w tym Dinanie.
bo w niemczech sobie lepiej radza z przyrostami w 330 dla przykladu kompletny wydech razem z baranami supersprinta koncowy eisenmanna a tutaj wykres tego auta
Obrazek

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 11:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Ten http://www.dinancars.com/store/product. ... 412&page=1 , czyli tylko tlumik koncowy.

Pamietaj, ze na wykresie, ktory wrzucilem moc jest na kolach, wedlug Twojego wykresu moc na kolach to 161.1 kW, czyli 219 KM, takze roznica jest minimalna i pewnie wynika z lepszego wydechu w Twoim przypadku (wymienione kolektory).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
takze roznica jest minimalna i pewnie wynika z lepszego wydechu w Twoim przypadku (wymienione kolektory).

mozne polemizowac czy duzo. auto z mojego wykresu ma zrobiony tylko wydech. auto dinana ma
Vermilion napisał(a):
330Ci Stage 3 Dinana, zmieniono dolot, przepustnice i wydech

i program? jesli tak to i tak to smiem twierdzic ze jesli zrobic by dolot plus remap tego auta z mojego wykresu, mysle ze +270KM by miał

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Santino napisał(a):
mozne polemizowac czy duzo. auto z mojego wykresu ma zrobiony tylko wydech. auto dinana ma


To E46 od Twojego wykresu z tego co widze ma kompletnie wymieniony wydech, to duza roznica wzgledem samego tlumika koncowego. Nawet katy sa wymienione na cos innego.

Santino napisał(a):
i program? jesli tak to i tak to smiem twierdzic ze jesli zrobic by dolot plus remap tego auta z mojego wykresu, mysle ze +270KM by miał


Nie wiem, ciezko porownywac mi dwa wykresy z dwoch roznych typow hamownii. Szczegolnie, ze Twoj wykres jest dosyc bezsensownie wyskalowany w km/h, a nie rpm i ma na sztywno z katalogu wpisana serie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 12:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
To E46 od Twojego wykresu z tego co widze ma kompletnie wymieniony wydech, to duza roznica wzgledem samego tlumika koncowego. Nawet katy sa wymienione na cos innego.

tam kolektory supersprinta, katy 200CPI supersprinta, srodkowy supersprinta i koncowy eisennmana. wg moich informacji zalozenie barankow daje ok +15km wzgledem serii dla 330ci oraz dla M3 w wersji USA ktora ma takie same kolektory jak 330Ci

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 01:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Pytalem o chip w jednej z warszawskich firm tuningowych. Według nich przyrost mocy bez zadnych modyfikacji mechanicznych wyniesie +14 km i 20 nm. cena 1150 zł z chamownią.
Co do wykresu z hamowni odesłali mnie do ich strony, poniżej link.
http://www.formula.pl/chiptuning/bmw/gr ... kw_(231_km).html
Co o tym sądzicie?

mam jeszcze jedno pytanie modyfikując mapy aby zwiększyć moc silnika (czyli chiptuning) Od jakich obrotów najlepiej zwiększyć dawkę paliwa tak aby nie wzrosło nam spalanie.
od 3 czy 4 tyś? Moim zdaniem poniżej 3 tyś chyba nie ma sensu ponieważ przyrost bedzie minimalny a doić będzie paliwo. Chyba ze się mylę.

dodam tylko że oryginalnie auto uzyskuje maksymalną moc 231 km przy 5900 obrotów i moment 300 nm przy 3500 obrotów.

jeszcze jedno czy jest sens przenosić odcinkę obrotów z 6500 do 7000 obrotów, czy moze w ten sposób dojść do uszkodzenia silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 08:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cos bardzo wygładzony ten wykres az niewiarygodny. dla porownania moj wykres wyglada tak

Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 10:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
też to zauwazyłem, ale na ich stronie znajdują sie linki do innych europejskich tunerów.
Tam równiez przyrost mocy jest identyczny, jak rownież wykresy z hamowni.
Nie znam się na tym zbytnio więc nie będę się wypowiadał.


powracając do pozostałych pytań co do odcinki czy jest sens przenieść ją na 7000 i jaki wpływ będzie miało do na silnik, oraz co do map przy jakich obrotach zwiększyć dawkę paliwa aby był zauważalny pryrost mocy a zarazem abu nie przenioslo sie to na spalanie w jezdzie spokojnej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL