BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 18:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] [Sprzęgło] - kiedy może się przypalić uszkodzić
PostNapisane: 2 października 2009, 18:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36
Kod silnika: M43B18
Ostatnio miałem nieprzyjemną sytuację, kiedy osoba która wjeżdżała moim samochodem do garażu nie mogła poradzić sobie z progiem i pojechała na pełnym gazie i pół-sprzęgle przez chwilę. Efekt taki, że trochę zaśmierdziało, a od spodu (akurat siedziałem w kanale i mnie szlag trafiał :cenzura: ) ze sprzęgła poszedł lekki dymek.

Potem pojechałem w trasę ok 300km - jedyne co wyczułem, to może trochę bardziej miękko łapie (było stosunkowo nowe) - nie zauważyłem ślizgania, sprawdziłem też na 3 i 5 biegu, czy zgaśnie po puszczeniu sprzęgła - i tak się dzieje. Generalnie samochód zachowuje się normalnie.

I teraz pytanie - czy to mogło uszkodzić sprzęgło, czy raczej nie mam się czego bać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
moim zdaniem nie masz sie czegos bac-troche trzeba pojezdzic na polsprzegle zeby go szlag trafil

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 18:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
raczej nic się nie stało
aby nie częściej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 18:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
tak jak mowia koledzy! Nie ma co panikowac! Jedna taka jazda nic nie zrobila. Pomysl sobie ile razy ruszasz ze skrzyzowania na pol sprzegle, ile razy sprzeglo zbiera przy mocnym starcie itd.

Naprawde trzeba miec troche talentu zeby w ciagu 5 minut zajechac sprzeglo, nie robiąc tego specjalnie :)

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 19:10 
Jakiś czas temu założyłem bardzo podobny temat, ponieważ kolega przypalił mi sprzęgło podczas gwałtownego ruszenia moim samochodem. Po tym incydencie również wydawało mi się ono troszkę słabsze. Ale od tego momentu minęło już może 2 miesiące i wszystko jest w porządku, nawet pomimo mojego niekiedy agresywnego stylu jazdy. Sprzęgło nadal "łapie" jak należy mimo, że ma już spory przebieg i tak czy inaczej planuje wymianę za jakiś czas. Ale ogólnie rzecz biorąc takie rzeczy się zdarzają i raczej niema się co przyjmować pojedynczym przypadkiem, sprzęgło musi to wytrzymać. Ale lepiej tego nie powtarzać, tym bardziej jeśli się ma dwu masowe koło zamachowe. Bo do najtańszych ono nie należy, a ono również nie lubi "upalania" :/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 19:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Varrol napisał(a):
sprawdziłem też na 3 i 5 biegu, czy zgaśnie po puszczeniu sprzęgła
czy taki test tyczy sie rowniez diesla ?? jezeli tak to jak go przeprowadzic ?? ruszyc dieslem z 3 to nie problem .... aczkolwiek swoim TD jeszcze nie probowalem ruszania z 3, i zaciekawil mnie ten test sprzegla

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 19:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
marcellchen, owszem dotyczy, stajesz przodem do kraweznika wbijasz 3 i starasz sie jakby ruszyc i przepchac kraweznik jak auto wejdzie w obroty a sprzegło bedziesz mial odpuszczone to czeka Cie wymiana jak auto zgaśnie to dobry znak :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
variant, a ja wlasnie tak myslalem nad tym i z znajomym doszlismy do wniosku ze ten test dotyczy tylko benzyniakow .... diesel ma inna moc, inne przelozenia i ruszenie z 3 to nie problem ... zreszta sam pamietam jak ruszalo sie sprinterem 2,9 TD z 3 bo zaden inny bieg nie wchodzil ... benzyniaka nawet na 1 z latwoscia zaduscic idzie, a diesel wytrzyma wszystko

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 20:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Cytuj:
stajesz przodem do kraweznika wbijasz 3 i starasz sie jakby ruszyc i przepchac kraweznik
jesteś pewny ze Ci sie to uda? :P spróbuj czy benzyna czy diesel nie ma znaczenia wazne aby nie 4x4 i terenowy :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 21:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36
Kod silnika: M43B18
OK, dzięki za pomoc - uspokoiliście mnie :)

Co do testu, to można też zaciągnąć ręczny, albo przytrzymać hamulec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 11:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 425
Lokalizacja: KRAKÓW/chicago
Moje BMW: 2003 BMW 530i
Kod silnika: M54B30
Z doświadczenia wiem że jak się przypali sprzęgło to przez pewien czas będzie słabsze a potem naprawi się i jest lepsze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: między CT a CGD;)
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40
a ten test jak wykonałem na równej drodze i bez żadnego hamulca czy krawężnika i na 3 pojechała moja piękna?
miała problemy ale ruszyła?
biegi ostatnio ciężko wchodzą. niewiem czy to sprzeło czy może skrzynia...

_________________
Lesiuncio


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL