Na wyłączonym silniku patrz na cięgno od gruchy zmiennej geometrii i niech ktoś w tym czasie odpali silnik. powinno zaciągnąć się to cięgno do końca.
To świadczy o szczelności układu sterowania ale niekoniecznie o tym że zaworek wyrabia się w czasie - brudny-zużyty
Jeżeli nie to sprawdź ręcznie czy można naciskając wykonać pełny ruch góra-dół. Może być kierownica zapieczona.
Posprawdzaj szczelność od przepływomierza do kolektora i sam kolektor czy nie jest rozszczelniony.
Patrz na elementy dookoła łączeń czy nie ma śladów nieszczelności - mokre , zapocone od oleju lub nawet plamki na elementach dookoła łączeń.
Taki zaworek Pierburga można kupić na allegro za 125zł - kupuj tylko nowy. Pierburg - u mnie jest w oryginale.
Wpisz Vin tutaj i sprawdź dokładnie numery jaki idzie do Twojego
http://bmwfans.info/parts/catalog/