BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 17:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 187
Moje BMW: e30 328i
i w tym właśnie tkwi problem ... mało jest osób , które porządnie zajmą się autem a nie tylko na kasę będą patrzec ...
Ci pseudo tjunerzy nie powiedzą Ci ,że do auta nie warto zakładac bo coś się stanie , bo silnik jest taki i taki ... chipa wstawi , kasę zgarnie i koniec .
Dlatego ja bym tak bardzo się nie napalał na te przeróbki , bo łatwo można kasę wtopic . Kolega Krzynio266 ma e39 , to już nie jest młode auto dlatego radzę się zastanowic .

btw. 14 koni mniej niż seria to nie jest tak mało :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
kazdy ma troszkie racji ale firma kreator mocy jest juz troche na rynku i zjmuja sie profesjonalnym tuningiem i przed modyfikacjami sprawdzaja dokladnie w jakiej kondycji jest motor i ile moga podniesc moc jestem mechanikiem i im bym zaufal :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 20:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Można by poszukać, gdzie wcieło w tym silniku 14PS, przy katalogowych Nm. Wykres z hamowni na pewno by w tym pomógł.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 20:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
wowo mam wykres ale nie potrafie go wkleic :zalamany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Wrzuć na fotosika a na forum podaj linka :)

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 20:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
okej postaram sie ale dzisiaj nie obiecuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/f75 ... aae97.html WOW oto link do wykresu z hamowni mam nadzieje ze cos tam wyszlo pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 20 lutego 2012, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 36
Moje BMW: E-39
Kod silnika: 3.0d
ded, .









suchar306, co ty taki wykop z przed 3 lat nam fundujesz ...ci forumowicze już dawno nie żyją :(
Nie wiem kto Ci odpisze ..nawet nie zadałeś pytania. Halo obudź się :zakrecony:
Pozdrawiam Roger-Nysa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 12 września 2012, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Odgrzewamy kotleta... w mojej e39 padło seryjne turbo a auto jest po programie 210KM 500NM

Po rozmowie z kolegą Roger nakręcam się na turbawkę od e60 218KM

Wszelkie sugestie mile widziane

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 14 września 2012, 12:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Widzę ,że temat nie cieszy się zainteresowaniem :looka:

Na tą chwilę zakupiłem już to http://allegro.pl/turbosprezarka-bmw-e6 ... ?source=oo

Brakuje mi jeszcze tego http://allegro.pl/bmw-e60-e61-rura-turb ... 35409.html

Ale wpierw obadam turbawkę zanim zacznę instalować w bimmerku

O dalszych sukcesach bądź nie będę informował na bieżąco :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 14 września 2012, 12:30 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
M-ka, jeśli nie masz galerii to ją załóż i tam na pewno każdy zacznie komentować doradzać itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 14 września 2012, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Galeria też się znajdzie jak już zakończę projekt :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 17 września 2012, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Dzisiaj przyszła paczka z "nowym" większym turbo...
Wygląda, że wszystko ok... podejrzanych luzów nie ma...
Czekam jeszcze na komplet nowych uszczelek i rurę z e60 do IC
Dla zainteresowanych porównanie
https://www.youtube.com/watch?v=JYF58oX5mUE

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 18 września 2012, 20:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 116
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115233
M-ka nie obawiasz się czy po modzie wytrzyma seryjne sprzęgło i dwumas?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 18 września 2012, 20:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
widze że ma automat

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 19 września 2012, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
darcyn napisał(a):
widze że ma automat


Planuje wykręcić na 220KM i 500NM ale w sumie wszystko się jeszcze okaże na rolkach...


Edit 1. Orientuje się ktoś czy przewód doprowadzający olej do turbiny jest wymiarowo taki sam jak w e39 ?

element nr 7 :
e60 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=50&hl=7
e39 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50


Edit 2. Przewód od turbiny GT2556V jest trochę dłuższy i w przypadku przykręcenia go do GT2260V lekko się "wichruje" w drugą stronę...
Zamówiłem już oryginalny od GT2260V i jutro odbieram...
Jak wszystko pójdzie pomyślnie to zdam foto relację z przebiegu montażu nowej turbinki :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 24 września 2012, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Wczoraj w końcu założyłem "nową" większą turbinkę GT2260V do swojego M57D30 193KM

Poniżej krótkie foto story z przebiegu montażu turbiny :

Na początek przypomnienie z porównania turbin GT2260V (po lewej) i GT2556V (po prawej)
Od razu widać, że jest większa :-)

Obrazek

Pisałem, że przewód doprowadzenia oleju do turbiny jest inny i się jednak nie myliłem...

Przewód z GT2556V jest znacznie dłuższy i inaczej wyprofilowany niż ten oryginalny jak na foto poniżej

Obrazek

Odpływ oleju z turbiny także okazał się inny niż ten z GT2556V więc zastosowałem trochę inny "myk", ponieważ nie było już czasu na zamawianie w ASO następnej części...

Zastosowałem króciec z turbiny od VW (thx dla Kamila z Turbo RKF)

Obrazek

Następnie połączyłem, zaciskając opaskami, odpowiednio pasującym do średnicy króćców wężem olejowym

Obrazek

Reszta jak mocowanie zaworka n75, zbiorniczka wyrównującego podciśnienie, dolotu od strony filtra powietrza pasowała jak w oryginale, natomiast sama gruszka sterująca geometrią pomimo, że jest przechylona bardziej w prawo niż ta w GT2556V, to nie zahacza o podłużnicę i jest jeszcze trochę wolnego miejsca....

Obrazek

Na koniec zostało dopasowanie rury od dolotu z turbiny do IC

Obrazek

Niestety podczas jazdy próbnej przy większym ciśnieniu rozsadziło połączenie węży i musiałem jeszcze raz wszystko wzmocnić stosując ucięty fragment z aluminiowej rury od IC z GT2556V a następnie odpowiednio zacisnąć opaskami jak na foto poniżej

Obrazek

Pozostało mi jeszcze uszczelnienie połączenia dolotu przy samej turbinie, ponieważ te cholerne połączenie na śruby nie dociska jak powinno i przy większym ciśnieniu wywala spaliny i robi się mała zadyma w komorze silnika :mur:

Co do wrażeń po zmianie to na razie auto jeździ i do 2.5 tyś. nie wyczuwam "laga" ale wszystko się okaże jak się uporam z tym uszczelnieniem... :wsciekly:

EDIT: Problem uszczelnienia dolotu przy turbo rozwiązany...
Problemem była za wąska śruba z łbem walcowym (imbus) przez co nie dociskała z jednej strony obejmy mocowania dolotu przy turbinie
Wystarczyło zastosować taką
Obrazek

Od razu przejechałem się, żeby zobaczyć co ta turbinka potrafi i mogę napisać, że...
Auto jedzie jakby było lżejsze, mknie do przodu w całym zakresie obrotów... od około 2.5tyś dopiero lekko słyszalny świst turbiny... odnoszę wrażenie jakby pracowała bez wysiłku...

Jutro podepnę jeszcze kompa i zrobię live data...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 26 września 2012, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Pomiar ogólny, poszczególne biegi od 1 do 4



Pomiar na 3 biegu




Zastanawia mnie jedno - mam program zrobiony na 210KM 500Nm kiedy w aucie "żyła" sobie stara turbina GT2556V.
Patrząc teraz na wartości zadane to jest możliwe, że była wysterowana na 2.4 bara ?
Pamiętam jak z Adrianem robiliśmy ostatni pomiar po programie to 2.25 bara to był max

Kolego Roger-Nysa, wypowiedz się w temacie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 1 października 2012, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Dobra wiadomość - dzisiaj otrzymałem e-mail z informacją, że można zastąpić GT2260V ze sterowaniem podciśnieniowym na wersję ze sterowaniem elektronicznym :super:
Zainteresowanych zapraszam na pw

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d + turbo z x5 + chip
PostNapisane: 1 października 2012, 21:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
reserved napisał(a):
8L to on spali ale na trasie.. 530d w manualu po miescie bralo mi okolo 10-11L,


NIE ZGADZAM SIĘ !!!!!!! :cisza: :cisza: :cisza: :cisza:
E39 530D 193 KM Spalanie na trasie 8 litrów przy 180km/h. Przy 90km/h pali 4.8,4.9 na trasie. 6,2 do 6,5 przy 120-140.
Średnio nie przekracza mi 7 litrów. A jeżdzę ostro. Po programie na 230 wszystko o 1 litr więcej.
Jak ktoś nie wierzy to zapraszam do Nysy na sprawdzenie a potem pojedziemy do Rogera na bajerę.
Jeśłi komuś pali więcej to szukać proszę przyczyny. :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL