BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Most M3 3.2 do M52B28 ???
PostNapisane: 7 października 2009, 06:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Planuję wstawić most z M3 3.2 do motoru M52.
Wiadomo, że nic nie pasuje dlatego wymienię cały tylny zestaw, czyli: most z wózkiem, wahacze itd.
Moje pytanie dotyczy wału, gdyż są różne mocowania, czy jeżeli przednią część wału zostawię z M52 ze względu na mocowanie do skrzyni, a drugą połowę dam z M-ki ze względu na mocowanie do mostu to będzie pasowało takie połączenie i czy jest możliwe?
Chodzi mi również o długość takiego nowego zestawu, gdyż nie wiem o ile dłuższa jest oryginalna skrzynia z 3.2, o ile różni się długość poszczególnych elementów.
Według ETK wał z M52 ma 1492mm, a z S50 1367mm, czyli jest krótszy o 125mm, ale w jakiej części (lepiej byłoby, gdyby połowa od strony mostu była tej samej długości)?

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 07:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
po co ci ten dyfer w twoim aucie?
Tam są inne przełożenia w M52B28 jest 2,93 a w S50B32 3,23.
Vmax będzie mniejsza, a przyśpieszenie wzrośnie...

Jak uda Ci się złożyć ten wał z dwóch kompletów musisz go wyważyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 08:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
BorysKrystian napisał(a):
po co ci ten dyfer w twoim aucie?
Vmax będzie mniejsza, a przyśpieszenie wzrośnie...

no i właśnie o to chodzi

ja już mam przełożenie 3.15 w 2.8, a właśnie chodzi mi o jeszcze troszeczkę krótsze przy okazji zmiany motoru na M54B30

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 12:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
hmmm
spróbuj może z mostem o przełożeniu 3,45 na 2 biegu będziesz miał 80 km/h.
Nie wiem do końca po co ci takie krótkie przełożenia, gdzie będziesz się ganiał? po torze? 1/4 mili? Ale to też źle, będziesz musiał dużo wachlować biegami.
Prawdę mówiąc M54B30 jest bardzo elastyczny więc krótkie przełożenie mostu nie będzie w tym przypadku wskazane...
Jaką skrzynię zastosujesz? dotychczasową z M52B28?
Sam wszystko robisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
skrzynię zostawiam swoją, a sprzęgło dam z M54
co do mostu to planowałem z E46 M3 bo się ładnie spina, ale są za krótkie biegi, 3.23 w zupełności mi starczy, poza tym to największy i najmocniejszy łeb z E36
już w miarę ogarnąłem temat, a wstawiał mi to będzie kolega mechanik, potem instalka kolega elektryk i w międzyczasie przeróbka kolektora wydechowego- Firma

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 14:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=111660

Pomogl sie nalezy ;).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Dzięki za info, ale zbytnio mi się nie przyda.
O zmianie bebechów trochę się naczytałem, ale nie chce tego robić.
Druga sprawa to zmiana w samochodzie mostu na M3 3.0 to nie jest za duża komplikacja- wystarczą flansze, poza tym mam takie samo przełożenie i szperę, więc nie byłoby różnicy, natomiast z 3.2 trzeba zmienić cały wózek z wahaczami, półosiami itd., przy okzaji tarcze tylne będą większe.
Będę miał taki cały komplet, także nie chce mi się bawić w rzeźbę tylko przełożyć, dlatego pytanie o wał.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL