BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 14:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] spadaja obroty po wlaczeniu swiatel
PostNapisane: 7 października 2009, 15:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
koledzy ostatnio zauwazylem ze bardzo spadaja obroty po zapaleniu np. swiatel lub np dmuchawy na "4" lub innego urzadzenia ktore pobiera sporo pradu. zauwazylem ze jak np. zapale swiatla (oczywiscie silnik wlaczony) to z okolic paska klinowego dobiega dziwny odglos takie jakby """tych tych tych tych tych""" :) gasze swiatla i nie slychac tego odglosu, zapalam swiatla lub wlaczam dmuchawe i zas slychac ""tych tych tych tych"" dodam ze wskazowka od obrotomierza znajduje sie ok 1mm nad pierwsza kreska - przy wlaczonych swiatlach, po zgaszeniu wskazowka podnosi sie o jakies 2mm sprawdzalem palcem naciag paska ale wydaje mi sie ze jest w miare naciagniety (ugina sie jakies 0.5 - 1cm) co to moze byc bo martwi mnie to dziwne klekotanie

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
ja bym zobaczył alternator (łożyska i szczotki), napinacze czy nie mają luzu i silniczek krokowy może się zaćina


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: spadaja obroty po wlaczeniu swiatel
PostNapisane: 7 października 2009, 16:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Jeżyk napisał(a):
koledzy ostatnio zauwazylem ze bardzo spadaja obroty po zapaleniu np. swiatel lub np dmuchawy na "4" lub innego urzadzenia ktore pobiera sporo pradu. zauwazylem ze jak np. zapale swiatla (oczywiscie silnik wlaczony) to z okolic paska klinowego dobiega dziwny odglos takie jakby """tych tych tych tych tych""" :) gasze swiatla i nie slychac tego odglosu, zapalam swiatla lub wlaczam dmuchawe i zas slychac ""tych tych tych tych"" dodam ze wskazowka od obrotomierza znajduje sie ok 1mm nad pierwsza kreska - przy wlaczonych swiatlach, po zgaszeniu wskazowka podnosi sie o jakies 2mm sprawdzalem palcem naciag paska ale wydaje mi sie ze jest w miare naciagniety (ugina sie jakies 0.5 - 1cm) co to moze byc bo martwi mnie to dziwne klekotanie
musisz pamiatać ze po właczeniu świateł znacznie wzrasta pobur prądu a co za tym idzie laterantor jest mocno obciązony i wstawia bardzo duzy opór stąd taki spadek obrotów ale ja bym sprawdził alterantor bo coś za duzo skacza :] :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
kolego palec216, ale skad się wzieło to dziwne klekotanie??? wczesniej tego nie bylo i to mnie martwi..generalnie to auto ma za male obroty chyba i zauwazylem ze raz obroty sa ciut mniejsze a raz wieksze moze tak jak pisal kolega Marci krokowy sie zacina? pojde jeszcze raz to obsluchac

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
bylem jeszcze raz oblukac to i : zapalilem auto znalazlem sobie odpowiednia listewke i docisnalem pasek i klekotanie ucichlo....wiec albo luzny pasek albo cos z alternatorem np łożyska wyjechane i sie wirnik zaciera...powiedzcie czy alternator ma prawo byc bardzo goracym? łacznie z tym kolem pasowym po ktorym chodzi pasek....??

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Jeżyk napisał(a):
powiedzcie czy alternator ma prawo byc bardzo goracym?

raczej nie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 18:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Jeżyk napisał(a):
bylem jeszcze raz oblukac to i : zapalilem auto znalazlem sobie odpowiednia listewke i docisnalem pasek i klekotanie ucichlo....wiec albo luzny pasek albo cos z alternatorem np łożyska wyjechane i sie wirnik zaciera...powiedzcie czy alternator ma prawo byc bardzo goracym? łacznie z tym kolem pasowym po ktorym chodzi pasek....??
alternator do zrobienia i tyle :] a klekotanie to moze masz tak wybite łozyska że moze wiatrak chłodzący altrnator zawadza o obudowę gdzieś delikatnie :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 18:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
mi stanął alternator. zatarł się na łożysku. A co do spadku obrotów to możliwe że regulator napięcia w alternatorze skończył swój żywot

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: *_* GDYNIA *_*
Moje BMW: e65
Kod silnika: n62
U mnie było to samo w mojej byłej e36,oddałem do regeneracji alternator i już nie było żadnego hałasu .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
czesiio, tak jak piszesz łożyska mogą powodować te odgłosy i grzanie się alternatora, ale regulator w alternatorze jest do regulowania napięcia a nie obrotów.
Jak ciepły jest alternator, można go trzymać ręką czy nie i po jakim czasie jest taki ciepły


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
mozna go trzymac reka i byl goracy jak silnik juz byl zagrzany...jutro rano odpale zimne auto i zaraz sprawdze czy sie grzeje....dodam jeszcze ze jak ostatnio wjechalem w kaluze to sie delikatnie ladowanie swiecilo tak jakby jednak pasek luzny byl... oby byl luzny bo sie wkur.... wogole jak sie go uciaga?? a dodam jeszcze ze jak delikatnie wcisne gaz to halasu juz nie ma

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
jak można trzymać ręką to jest ok
A jak ci ładowanie świećiło po wjechaniu w kałuże to znaczy że masz słabo napięty pasek.
Niewiem jak w twoim silniku naciąga się pasek albo przez poluzowanie śruby od alternatora i naciągnąć pasek lub sam się naciąga przez napinacz.
Jak masz napinacz to może rolka ma luz na łożysku i hałasuje lub cały napinacz ma już luży.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 20:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ostatnio było w czasopiśmie, ze silniczek krokowy również ma dużo do znaczenia(przy utrzymaniu odpowiednich obrotów), podczas gdy na biegu jałowym włączamy rożnego rodzaju dodatkowe urządzenia pobierające duży pobór prądu...

Nie było opisane akurat o marce BMW ale tak ogólnie... ;)

I sam nie wiem do końca...jak z tym jest :zakrecony:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 13:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
marcinbig napisał(a):
Niewiem jak w twoim silniku naciąga się pasek albo przez poluzowanie śruby od alternatora i naciągnąć pasek lub sam się naciąga przez napinacz
no wlasnie panowie kto mi podpowie zanim cos popsuje :znudzony: silnik m50b20

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 13:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
marcinbig napisał(a):
Niewiem jak w twoim silniku naciąga się pasek albo przez poluzowanie śruby od alternatora i naciągnąć pasek lub sam się naciąga przez napinacz
no wlasnie panowie kto mi podpowie zanim cos popsuje :znudzony: silnik m50b20

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 14:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jeżyk napisał(a):
no wlasnie panowie kto mi podpowie zanim cos popsuje :znudzony: silnik m50b20

W moim IS naprężenie alternatora reguluje górna śrubą,(u ciebie raczej również) nic nie da sie zepsuć :ok:
Obrazek

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 15:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
COUPE, wyczytalem ze we wszystkich silnikach 6cio cylindrowych pasek jest regulowany/napinany automatycznie i chyba mam walniety napinacz....ale zastanawiam sie nad tym co napisales wczesniej.... chodzi o silniczek krokowy zauwazylem ze raz mam obroty wyzsze raz nizsze, rano zawsze jak odpale silnik to obroty zaczynaja falowac i musze troche przegazowac bo gasnie... czest mam ze jak dojezdzam do skrzyzowania i wciskam sprzeglo to obroty spadaja ponizej 500 i wracaja do normy albo czasem mam tak ze strasznie wolno schodzi z wiekszych obrotow do 700 byc moze mam jakas nieszczelnosc powiedz czy silniczek czyscic czy raczej nie.. a i punkcik dla ciebie za fatyge ;)

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 15:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jeżyk napisał(a):
COUPE, wyczytalem ze we wszystkich silnikach 6cio cylindrowych pasek jest regulowany/napinany automatycznie i chyba mam walniety napinacz....

To jednak ja mam inaczej niż ty... :kwasny:

Jeżyk napisał(a):
czest mam ze jak dojezdzam do skrzyzowania i wciskam sprzeglo to obroty spadaja ponizej 500 i wracaja do normy albo czasem mam tak ze strasznie wolno schodzi z wiekszych obrotow do 700 byc moze mam jakas nieszczelnosc powiedz czy silniczek czyscic czy raczej nie..

W takiej sytuacji jest to wskazane... :ok: (w najgorszej sytuacji, nawet ten silniczek może być padnięty)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 15:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
poszukaj na forum silniczku krokowym, jest on pod dolotem, wyciągasz czyścisz najlepiej sprayem do czyszczenia gażników.
a w napinaczu sprawdz łożyska w rolkach czy luzu nie mają i czy cały napinacz niema luzu.
Rolki idzie kupić coś koło 45zł a napinacz kompletny ok.150zł a silniczek krokowy w serwisie 750zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 15:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
no wlasnie gdzies czytalem ze krokowego sie nie czysci ..... ale zaryzykuje i w sobote sie za to zabiore...powiedzcie jeszcze jak moizna wykry ewentualna nieszczelnosc dolotu? gdzies slyszlem ze robi sie to jakims preparatem chyba autostart czy cos takiego ale co i jak?? z tymi obrotami mam problem od momentu wystrzalu gazu a dodam ze gaz mam sekwencje :zdziwko: ale ta instalka to niech ja chu strzeli takie dziadostwo

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL