BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 lipca 2025, 09:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Błąd w 320d, 150KM - "4B90"
PostNapisane: 7 października 2009, 18:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
Witam
Dzisiaj podłączyłem auto pod kompa i wyskoczył błąd:
4B90 Rail prssure controle at engine start

Moje auto to e46 320d, rok 2002 po lifcie (wersja 150km)

Czy ktoś się już może spotkał z podobnym błędem i wie czym to śmierdzi?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 20:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Wygląda na za małe cisnienie paliwa podczas rozruchu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
Poszukałem na internecie i znalazłem odpowiedz na jakims hiszpanskim forum. Napisał że mogą być 2 przyczyny:

"Then you have two options, pre-pump of high pressure or inyectora pump."

Czyli albo pompa wysokiego ciśnienia albo jakaś inna pompa, albo w moim przypadku pompa paliwa do common ralley

Zresztą podaje poniżej 2 linki do tego samego problemu, angielski znam i wiem co jest napisane jednak nie są mi znane określenia bardziej specjalistyczne a nie mogę ich przetłumaczyć...

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtop ... &view=next
http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=64944

Rozumiem, że fakt iż mam do wymiany 2 świece nie ma na to wpływu?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 21:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Sprawdz tez wtryskiwacze bo tez moga byc przyczyną .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 05:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
NA tamtych forach radzili tez sprawdzic ECU... no coz, widze ze bedzie sporo szukania...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 06:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
cccq a jakie masz konkretnie objawy? W e46 320d 150KM żony także mam ciekawy przypadek. Kiedy temperatura zewnętrzna spada poniżej 8-9 stopni. Samochód nie chce zapalać rano. Za 5-6 razem załapie. Pokazuje się błąd ciśnienia na listwie wtryskowej. Zauważyłem że problemem jest to, że nie uruchamia się pompa paliwa (ta pod nogami kierowcy). Kiedy zacznie działać (słychać ją kiedy zaczyna pracować po przekręceniu kluczyka w pozycję 2) samochód zapala na dotyk. Na rozgrzanym silniku samochód zapala za każdym razem. Praca silnika i osiągi nie wskazują na żadne nieprawidłowości.

Wymieniłem pompę na nówkę. Niestety nadal ten sam problem - przy niskich temperaturach pompa nie uruchamia się po każdym przekręceniu kluczyka tylko np za 5-6 razem. Spróbuję wymienić jeszcze przekaźnik od pompy (na jednym z forów do których link podał cccq także sugerują sparwdzić przekaźnik znajdujący się za schowkiem). Podobno tą dodatkową pompę może odłączać jeszcze nieprawidłowo działający czujnik ciśnienie na listwie.

Świece żarowe nie mają żądnego znaczenia w commmon railu. Samochód będzie zapalał nawet jak wszystkie będą spalone. Ja wymieniłem u siebie na nówki (2 były niesprawne) ale problem z zapalaniem bez zmian.

Ja na Twoim miejscu zacząłbym od posłuchania czy startuje ci ta pompa pod nogami kierowcy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
dray: Jak narazie auto startuje bez problemow, na 22.10 jestem umowiony ze znajomym mechanikiem i bedzie szukal przyczyny z kompem. Objawow wsumie nie mialem zadnych... 2 tygodnie temu pojechalem i podlaczylem pod kompa auto. Wyskoczylo ze mam 2 swiece do wymiany, auto mialem dopiero 2 miesiac wiec stwierdzilem zeby wykasowal blad bo moze jest stary... Wykasowal blad i wrocilem po tygodniu, znowu wyskoczyl blad ze swiecami + bonus w postacie slabego cisnienia na listwie podczas uruchamiania silnika. U mnie pompa napewno pompuje bo jak tylko przekrece kluczyk slysze ja od razu. Tak jak napisalem jeszcze nie znam przyczyn, 22.10 jade na mechaniora, jak cos sie dowiem napewno napisze
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL