BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 08:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Jak samemu naprawić abs
PostNapisane: 9 października 2009, 08:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
Witam,mam już od pewnego czasu nie działający ABS ,potrzebna jest mi instrukcja jak to zrobić za pomocą domowych sposobów. Może ktoś przedstawi???

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 08:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Bedzie latwiej jak napiszesz, co dokladnie padlo w ABS-ie?
Czujniki, przekaznik, komputer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 08:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
czujnik zapewne bo kontrolka zapliła się podczas wpadnięcia auta w niewielki dołek. I jak tylko rano ruszę zapala się na nierówności. A więc chodzi mi głównie jak sprawdzić działanie czujników.

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 08:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
Już widziałem ten temat http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... hlight=abs ale nie wiem czy w e34 jest taka sama zasada. :/

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 09:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
musisz kupić miernik i zmierzyć opór na każdym z czujników. musisz to robić poruszając nimi i obserwując wskaźnik miernika a na pewno dojdziesz któy czujnik jest uszkodzony. miałem tak miesiąc temu. najpierw sprawdziłem, który jest uszkodzony, później dokładnie wybadałem w któym miejscu na kablu jest przebicie. zlutowałem to miejsce, owinąłem bardzo dokładnie i sztywno taśmą izolacyjną i jest ok. możesz mieć problem aby podłączyć miernik pod czujnik, ponieważ bolce w czujniku abs są bardzo trudno dostępne.


jeżeli chcesz to możesz kupić oporniki o oporności 1200 omów i będą one spełniać funkcje sprawnego czujnika abs( w miejscu). ale w twoim przypadku jeżeli masz czujnik lekko uszkodzony jak ja, czyli w miejscu po przekręceniu kluczyka czujniki są sprawne to nic ci nie da wkładanie jakiegokolwiek opornika. w tym momencie to albo komputer, albo miernik. temat czujników dość dokładnie przerabiałem.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 09:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
to jak to jest trzeba podpiąć miernik pod kabel czujnika abs przy kole??

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 09:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
tak. wyjmij wtyczkę i podłącz miernik i poruszaj czujnikiem. jednak najpewniej będzie jak wykręcisz cały czujnik. będziesz miał lepszą możliwość poruszania nim. ja sprawdziłem wszystkie czujniki, dopiero ostatnio okazał się uszkodzony. oporność czujnika około 1100 -1250 omów.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
właśnie podpiąłem pod miernik i bez obracania jest o,96 a jak kręcę kołem to 1,2 a jak szybciej to 1,5. Jeżeli byłby walnięty to coś się wyświetla na mierniku czy nic ???

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 12:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
jeżeli jest walnięty czujnik całkowicie to wskazuje 1. jeżeli częściowo(jak ja miałem) to podczas poruszania nim raz pokazuje 1 a raz normalną oporność czyli ok 1,1k oma. koła nie musisz ruszać. ruszaj kablem czujnika.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 13:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
w lewym kole wszystko było ok a teraz prawe wziąłem i tak właśnie jest 1. jak ruszam kablem to wyskakuje 3,5 , 4,5 a nawet a później nic już nie ma

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 15:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
Jednak w prawym kole zdechł czujnik,ale już czujnik wymieniłem(założyłem oryginalny od drugiej bm-ki [40zł] i wszystko żyje ,kontrolka znikła, ABS działa i wszystko gra jak powinno :D
Dzięki barteke36 za pomoc, punkt dla ciebie :ok:

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 22:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
no to się cieszę że kolejnemu użytkownikowi pomogłem przy diagnozie abs. pozdrawiam

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL