BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 22:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Remont silnika
PostNapisane: 9 października 2009, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NDG pó³noc
Witam mam pytanie bo podejrzewam że napewno ktoś się na tym zna :)
Mam BMW E30 Touring 318i kat 83 kW z 1993 i zastanawiam sie nad remontem silnika (troszku stuka na zaworkach, ktoś mi powiedział ze to jedna dźwigienka czy popychacz) czy to wogule opłacalna operacja, czego mogę się spodziewać przy takim remoncie na co zwrócić szczególną uwagę.
Chciałem właśnie wymienić dźwigienki, popychacze, pierścienie na tłokach przy okazji rozrząd (kompletny oczywiście) możliwe że i panewki, wałek rozrządu co prawda nie wiem czy az tyle bedzie do wymiany albo moze tylko tyle :) bo jeszcze tam nie zaglądałem ale moze znacie orientacyjne ceny części albo macie jakieś namiary na dobre części a nie jakieś byle co z przemytu :) Proszę o rade i pomoc z góry dzieki i pozdro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Witam! Jedynym mądrym rozwiązaniem jest zamontowanie dźwigienek od m43, wtedy znikną stuki ja zawsze. Ja kupiłeś dxwigienki za 80zł. Pastylki do nick kosztują 95 u pana Andrzeja z Aleksandrowa. Natomiast dobry wałek ok 400zł, popychacze 30-40zł/szt. Kompletny rozrząd (Gates+SKF) ok 350zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 21:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Grzesiek_boss, i co mysliz że od m43 bedą lepsze?
załóż się że nic to nie da pykniesz 100000 i będzie to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NDG pó³noc
Grzesiek_boss napisał(a):
Witam! Jedynym mądrym rozwiązaniem jest zamontowanie dźwigienek od m43...

Rozumiem że te dźwigienki pasują? Jeszcze nic nie kupiłem narazie się tylko rozglądam i szukam najlepszych cen, towarów (części), porad i rozwiązań :) bo jak narazie priorytetem jest wspomaganie :) ale to inny temat
Ja co prawda i tak dużo kilometrów nie robie tym autem bo na dłuższe trasy mam trochu inny ale czuje wielki sentyment do tego auta i nigdy bym sobie nie wybaczył jakbym sie go pozbył dlatego postanowiłem wyremontowac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Autorowi polecam ten temat dot. góry silnika m40:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#606561

kolega to przerabiał, nie wiem jak długo to podziała :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Dźwigienki z m43 mają wbudowane rolki, dzięki czemu ni cycierają się rolki w wałek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NDG pó³noc
Dźeki jurexxx za podrzucenie tematu Świetna sprawa z tymi dźwigienkami z M43 myśle ze wykorzystam u siebie to rozwiązanie :)
A moze ktoś wie jakie pierścienie do mojego silnika? jakiej firmy najlepsze? i za rozsądna cene :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 18:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Pierścienie goetze, nadwymiar 0,25? Nich tylko ktoś potwierdzi i będziesz już wiedział :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: NDG pó³noc
dzięki Jurexxx :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL